Batteri forbrug i trådløs mus?

Diverse d.  06. januar. 2004, skrevet af micma18
Vist: 438 gange.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 21:14:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg har lige fået smidt en trådløs Creative Wireless Optical 3000 mus i nakken igen, som jeg havde solgt sammen med en pc, for ca. én måned siden... Brugeren havde oplevet at den blev dårligere og dårligere, og lige pludseligt kunne den ikke mere... " ?:( " hun havde så skiftet batterierne i den, det hjalp så ikke... Jeg sidder så nu og måler batterierne som er alm. AA med en spænding på 0,9V. hmmmm... Jeg går ud fra hun har kommet nogle gamle batterier I?

Nu har jeg skiftet batterierne og den køre 10-4, indtil viddere ihvertfald!

Jeg synes bare det er lidt underligt at den allerede havde brugt alt batteriet på én måned? Den trådløse mus jeg har på arb. (kugle) holder batteri i ca. 3år. Bruger optiske mus bare meget strøm eller hvad?
Især når man tænker på at det var de originale kineser batterier der sad i den, de plejer sku da altid at holde i 100år...

Jeg har også undret mig lidt over Creatives strøm spare mode. Dioden begynder bare at blinke, langsommere og langsommere til den til sidst kun blinkede en gang i sekunded eller sådan noget. Andre trådløse mus jeg har set, slukker da helt, og man skal så tænde dem igen ved at trykke på en knap. Kan det være det der driller?

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 21:19:02
Svar/Indlæg:
2664/97
En optisk mus bruger meget strøm, min optiske bruger mega meget, og hvis man bruger musen flere timer dagligt kører den hurtigt død. Min er der dog ladde station med til. så jeg slipper for at skulle skifte

Orca

Superbruger
Tilføjet:
06-01-2004 21:22:05
Svar/Indlæg:
516/25
Jeg har også haft en trådløs optisk som jeg brugte til daglig brug, det droppede jeg dog hurtigt da den blev kørt ned på et par uger, selv på helt friske Duracell batterier. Og det var vel at mærke ikke en opladelig fætter.

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 21:26:13
Svar/Indlæg:
230/10
Jeg har en logitech (i øvrigt samme strøm spare teknik som du beskriver) som bruger 2xAA, jeg skifter batterier engang hver 1-2 måneder... Så helt usandsynligt lyder det da ikke, hvis hun bruger musen så meget som mig... :D

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 21:39:03
Svar/Indlæg:
4120/115
nå ok... Synes sku det lyder lidt uholdbart så, med trådløse optiske mus, i det hele taget så :00

Er lige pludselig glad for at jeg har hale på alle mine, ellers skulle jeg til at lægge "batteri budget" også... 😉

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 23:03:41
Svar/Indlæg:
688/32
Jeg hørte et sted at det skulle spare på batterierne hvis man havde hvidt underlag og jeg synes faktisk det har hjulpet.

Har dog alligevel købt genopladelige batt. da det sætter mig fra hus og hjem at holde musen og mine hørebøffer kørende :D

beatmore

Elitebruger
Tilføjet:
06-01-2004 23:11:23
Svar/Indlæg:
3943/44
Køb jer en med kugle min logitech cordless mouseman pro, som jeg har haft i ca. fire år og har skiftet bat 3-4 gange (det er sku så sjældent at man ikke rigtigt kan huske det!)

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2004 00:02:26
Svar/Indlæg:
2664/97
7# nej, og fordi man så sjællendt man skifter, har man selvfølgelig ikke nogen liggene på lager, så man løber tør en lørdag aften, og skal side og bruge tastaturet en hel weekend fordi man ikke kan finde en lille butik der har åbent.. :p har været ude for jeg skulle kører 5 km fordi min mus løb tør, så var det bare op på cyklen.. :(

riska

Elitebruger
Tilføjet:
07-01-2004 00:48:04
Svar/Indlæg:
7241/274
De fleste noname optiske trådløse muse bruger meget strøm!
Min logitech cordless trackman wheel er både optisk og trådløs men den bruger kun et AA bateri men det holder 4-5 måneder og jeg bruger min pc 10-14 timer dagligt! så det kan ikke betale sig at købe de der noname muse!

Silent

Skribent
Tilføjet:
07-01-2004 00:57:09
Svar/Indlæg:
3223/205
Ellers sig til hende hun skal købe nogle genopladelige batterier, de er lidt dyrere end de alm men de holder så os noget længere!

Sørg for at hun køber dem med flest mili amp, da de vil holde længere men det ved du sikkert godt.

Har genopladelige batts til alle mine ting, man spare en hel del penge på dem.