Zalman passiv køler probs

Diverse d.  07. januar. 2004, skrevet af Scooter
Vist: 218 gange.

Scooter

Superbruger
Tilføjet:
07-01-2004 23:36:19
Svar/Indlæg:
94/27
Hejsa.
Jeg har spurgt før mht til den passive zalman køler som er monteret på mit palit ti4200.
synes det virker meget mystisk men bedøm selv.
Først virker mit gfx kort med std køler i mit soltek SL-85ERV2 mobo
sætter passiv køling på.
virker ikke i den maskine mere. maskinen kom kun der til hvor HD'en brummer lidt når den bliver detected... dette sker ved alle tests i denne tråd.
sætter std blæser på igen og det virker stadig ikke

Hertil kom jeg ved min sidste tråd og folk sagde at mit gfx not var grillet...Men..

Smidder kortet med std køler i min mors gamle p3. kan ikke huske hvad mobo er men det virker i hvert fald fint.

sætter zalman køler på igen og sætter det i min fars t-bird maskine med et soltek SL-75KAV-x mobo... virker ikke. prøver igen med std køler og det virker stadig ikke. sætter hans gamle gfx kort i igen og hans comp starter normalt op.

prøver igen at sætte kortet i min mors gamle spand og her funker det fint.

Virker meget mystisk for mig så hvis nogen har en ide til hvad dælen der kan være galt ville jeg blive glad.
Har desværre ikke mulighed for at prøve med zalman køler på min mors da der ikke er plads nok for cpu'en.

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 00:17:12
Svar/Indlæg:
227/31
prøv at mærke på bagsiden af kortet når der er zalman på... hvor vartmt er det? sæt en finger bag kernen.. og samenlign med std køler....

ka du koge æg på den?

hvad med airflow? kan det være pga manglende flow?

Scooter

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 00:28:19
Svar/Indlæg:
94/27
Når jeg har zalman på er det temelig svært at mærke på kernen medmindre man har meget tynde fingre :P men køleribbrene er overhovedet ikke varme, Det virker som om gpu'en slet ikke aktiveres.
Men med std køler bliver det da et sted mellem lunkent og varmt. det vil sige på min mors camp hvor skkærmen aktiveres gør det.

Tænkte først på om det kunne være noget sikkerheds halløj med mit kort der gjorde at det ikke ville starte medmindre der var en blæser sat til det lille stik, men det hjalp ikke at sætte std blæseren til og holde ved den mens zalman'en var på.

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 00:54:16
Svar/Indlæg:
1016/19
Kan du have kortsluttet et eller andet med køleren?

dr_schlemer

Elitebruger
Tilføjet:
08-01-2004 01:01:40
Svar/Indlæg:
499/44
har du husket den der plastik-ting til bagsiden - sikkert dumt spørgsmål - ellers kan du få seriøse fejlstrømme... er du sikker på, at GPU'en er dækket ordentligt - det kan være lidt svært at få zalman'en til at sidde helt lige og tæt indtil coren...

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 01:20:37
Svar/Indlæg:
1016/19
Kan du have kortsluttet et eller andet med køleren?

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 05:42:03
Svar/Indlæg:
1016/19
Min sidste post var et deja vu. Hmmm, det er som regel et tegn på, at de ændrer et eller andet i the Matrix. Oh shit - TRINITY! Lets get out quickly! 8)

Scooter

Superbruger
Tilføjet:
09-01-2004 13:11:56
Svar/Indlæg:
94/27
har i hvert fald ikke kortsluttet noget for kortet virker som sagt staig fint. i hvert fald i min mors maskine.
Kan ikke garantere at det har siddet 100% ind til kernen. har husket det der lille stykke plastik på bagsiden og har fulgt manualen 100%.

det undrer mig jo bare at kortet virkede i min og min fars comp før jeg skiftede til zalman men ikke da jeg skiftede tilbage til std når det virker fint i min mors maskine... verden er fuld af mysterier :P