Asus A7N8X Deluxe og Athlon og Athlon Thoroug

Bundkort / CPU d.  08. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 527 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
08-01-2004 07:36:48
Svar/Indlæg:
0/11005
Jeg har købt mig et Asus A7N8X Deluxe Bundkort, sammen med en Athlon Thoroughbred XP 2600+ processor, med en Thermaltake Silent Viking 2.

Inde i Bios starter den med at være 65-70 grader varm (Ikke Fahrenheit), og så stiger den støt og roligt, og indtil 100 grader hvor den slukker!

Jeg ved at det er ikke fordi den bliver for varm! Da jeg har underclocket den og så installeret windows på den (Så kunne den være tændt i en time ca, hvilket var nok til at installere windows), men så har jeg installeret Asus PC Probe, hvor den kun siger at CPU'en er 40 grader varm, hvilket også lyder fornuftigt!

Jeg har også prøvet at tage ved køleblokken som ikke bliver varm, og jeg har også haft den skruet af, for at se om der var forbindelse mellem CPU'en og køleren, men det var ik derfor (Rigeligt med kølepasta (Men heller ik for meget)).

Jeg kan ikke finde nogle steder i Bios hvor man kan slå "Auto sluk" fra! Men det vil også være et problem, hvis den nu faktisk bliver for varm en dag.

Så hvad skal jeg gøre !?!

Jeg har også spørgsmålet kørende på exp.dk, så hvis der er en der har svaret og vil have points for det der er linket her: http://www.eksperten.dk/spm/44...
Rododendon
 
Superbruger
Tilføjet:
08-01-2004 08:25:09
Svar/Indlæg:
316/11
Prøv og flash BIOS til den nyeste..

Er der et godt og jævnt footprint i kølepastaen på køleren?

Mvh. Jesper