Hvis du vil finde en god bog, bør du starte med en bog af Bjarne Stoustrup (den danske C++ guru).
Han skriver godt og er rimeligt forståelig.
Som der tidligere er sagt her i tråden, bør du begynde med C eller C+. C++ er meget fint og nemt til at begynde med, MEN når de begynder med Dynamiske allokeringer (Constructors og Deconstructors i dynamiske allokeringer) bliver det for alvor langhåret. Ligeledes er dynamisk allokerede dobbelt-hægtede lister til søgning (med tilhørende algoritmer) noget meget sjovt noget at hitte rede i. Som du kan forstå HAR jeg allerede forsøgt mig og har gået på aftenskole i 2 år for at lære det stads....det er ikke just det nemmeste du har valgt, så er det sagt. C++ er nok et af de sværeste sprog at programmere i, men også et meget hurtigt sprog.
Jeg vil også kraftigt anbefale Borland Bilder, også tidligere nævnt, for når du skal begynde at lave Projekter og diverse "inkapslede moduler", vil Borland være nemmere at "gå til" end MS Visual C, som godt kan være lidt tricky i den måde som Projekter håndteres.
Fordelen ved Java (tidligere nævt) er, at java bruger en seperat tråd til at rydde op i sine allokeringer, hvorfor det er muligt at lave noget fornuftigt når man er newbee.
Hvis du beslutter at lære Java, vil du kunne bruge en del af syntaksen i C++ (når der kaldes til diverse biblioteker og objekter med tegnet(.).
Værsgo, der er noget at gå igang med