Hjælp, proces sluger alle systemres.

Software d.  09. januar. 2004, skrevet af Occam
Vist: 396 gange.

Occam
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2004 17:28:22
Svar/Indlæg:
34/9
Lige pludseligt er min computer begyndt at være rigtig sløv. I Windows joblisten er der en proces der blot hedder "System", der bruger 90-99% af systemressourcerne. Når jeg prøver at højreklikke på den for at afslutte den, sker der ingenting.

Jeg har testet med AVR antivirus og med AdAware, men der rapporterer ingenting. Jeg bruger ikke Norton, jvf. de nylige problemer med det.

Nogen der har et forslag til hvad jeg kan gøre?

Hjælp..... ;-(



Occam
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2004 17:36:23
Svar/Indlæg:
34/9
En ting til, samtidig med at dette begyndte er Skype holdt op med at virke, den forsvinder simpelthen efter genstart.

Hjæææælp...... :x



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
09-01-2004 17:44:04
Svar/Indlæg:
359/115
System processen kan man jo ikke afslutte, det er vist en af de vigtigste baggrundsprocesser. Sikker på det ikke er "Aktiv systemproces." Den skal nemlig være 99 når du ikke laver noget, det er idle processen, men dens prioritet i scheduleren er så lav at så snart alt muligt andet starter, får den ingen CPU tid.

Efter du gjorde hvad er den begyndt på det? Hvis du ikke ved hvad System processen tror den skal lave (som den ikke skal) er det ikke skide let at løse. Jeg ville geninstallere Windows eller kontakte Microsoft Support, hvis du har en ikke OEM licens til dit Windows.



Occam
 
Superbruger
Tilføjet:
10-01-2004 01:17:30
Svar/Indlæg:
34/9
#3 Jo, det er "Aktiv systemproces". Ikke et særligt sigende navn for noget der i virkeligheden betyder hvor meget den ikke laver...

Så måske er der slet ikke så meget galt som jeg troede...udover at Explorer og et par andre programmer driller.

Men tak for hjælpen, jeg tror jeg geninstallerer Windows....