ATX vs. BTX

Diverse d.  10. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 259 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
10-01-2004 19:58:16
Svar/Indlæg:
0/11005
Går og overvejer et Lian Li PC-6070 kabinet, men efter at have læst dette på hardware-test.dk er jeg ikke sikker på, jeg vil smide næsten 2000 kr. efter det.

PC'en sommer vi kender den kommer til at ændre sig meget i 2004, men det er mest indeni, at ændringerne sker. Den største ændring er indførelsen af BTX-formatet, som gælder både bundkort, strømforsyninger og kabinetter. Det nye format skal forbedre airflowet i pc'en, og samtidig gøre det muligt at tilføre mere strøm til de forskellige komponenter.

Link: http://www.hardware-test.dk/ne...

Nu er det jo godt nok fra The Inquirer, men alligevel. Det er rimelig nederen at købe et ATX-kabi til 2000 kr., og så om et halvt år skal man købe et nyt, fordi at BTX bliver standard.

Men nu er der jo "removable motherboard tray" på sådan et Lian Li. Tror I det bliver muligt bare at købe en BTX version, så man ikke skal skifte kabi?
Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2004 20:28:02
Svar/Indlæg:
1494/10
Det kommer jo ikke til at skifte på en enkelt dag og heller ikk på et år.... det kommer til at tage et par år hvis det altså bliver indført...

KIJ

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2004 22:57:45
Svar/Indlæg:
499/767
#1 -->BTX standarden bliver skam indført, læs eventuelt mere på følgende link, hvor man også kan se prototyper af bundkort, kabinetter og strømforsyninger: http://www.anandtech.com/showd...

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2004 23:45:48
Svar/Indlæg:
1494/10
#2 De skal jo sige at det kommer... så er det bare li om de gider blive ved med at lave produkter i BTX serien hvis forbrugerne ikke gider skifte deres ATX ting ud og de derfor bliver nødt til at producere de "gamle" ATX produkter...

De kan jo ikk bare gå ud fra den ene dag til den anden og sige at vi nu ikke kan få noget nyt HW til vores gamle computere...
De bliver nødt til at lave nogle nye ting til dem der ikke vil skifte deres kabi + PSU + mobo

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
10-01-2004 23:51:07
Svar/Indlæg:
839/19
Hvis det er Intel som er kommet med de forslag til kabinetter som bliver omtalt i den artikkel som #2 linker til, har deres designere da glemt visse dele af hjernen i komodeskuffen.

At vende indmaden i kabinettet omvendt!?
Det ville være i orden hvis de lod bundkortet være i den side som den er i, i vores ATX kabinetter.
Jeg kan godt se at det fremme markedsføringen af PCI-Express og den i artiklen omtalte 3.3v linje til SATA, men det ændre ikke på at det er et falit udspil som der er kommet.
IMO

Men mon ikke at der kommer noget til casemodderen, så lad os lige se tiden an.

Hvad angår om det er for dumt at købe et ATX case til 2000kr, så kan jeg ikke se at der skulle være noget i vejen med det. Der går nok 2-3 år før ATX er væk..

/Kingu

A-38

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 00:48:29
Svar/Indlæg:
343/12
Jeg tror BTX bliver meget populert på OEM markedet men hos den krævende bruger tror jeg ATX bliver hængende!
Sagt på en anden måde jeg tror BTX kommer til at afløse FlexATX og MicroATX :i