Overclocker
Tilføjet:
10-01-2004 22:42:07
Svar/Indlæg:
0/11005
Er der nogen der kan sige mig hvorfor mit "gamle" abit kg7 ikke duer sammen med nvidias ditto "gamle" geforce2 chip?
Måske er det bare en indstilling jeg ikke kender noget til - vi kan jo ikke være eksperter allesammen. Der er prøvet meget, alle drivere, bios og så videre er opdateret (igen og igen), og alle andre hardware dele er undersøgt og er så vidt vides fejlfri.
Det der sker er, at det virker som om den "taber" driveren, og går simpelthen ned i den lavest skærmopløsning og farver - og så kører alt normalt.
Computeren består af en xp 1600+, 256 mb DDR, 2 harddiske, brænder, skærmkort, SB live 5.1 og netkort. Strømforsyningen kan yde 360 watt, så det kan umuligt være mangel på effekt.
Nu kommer det sjove så; med et endnu ældre Nvidia TNT2 kort, er der ingen problemer. Men straks geforce2 Mx200 eller 400 sættes i - vupti, så må jeg pludselig åbenbart kun se billedet i 16 farver.
Jeg har desværre ikke haft mulighed for at prøve med andre grafikkort.
Er der nogen der ved hvilken indstilling det er galt med i bios'n eller moget andet, jeg undrer mig nemlig. Har hørt en del negativt om kg7. Men udover historien her har jeg nu aldrig oplevet andre problemer.