Jeg havde købt det her mobo: Chaintech - 9CJS ZENITH http://www.chaintech.com.tw/tw... ca. 2 måneder efter jeg havde købt det. vælger producenten at frigive en "Memory Compatibility list":l (pænt af dem), hvor de ram jeg har i maskine selvf. ikke er på (2*512 Geil Golden dragon kit pc3200). Min pc har dog "kørt alligevel" (aka: SKOD, BSOSD osv x( )... Og jeg er 100% på at det er fordi jeg ikke har nogen af de ram i som der er på producentens liste... NU har jeg så tænkt mig at få bugt med det problem ved at købe nogle ram som der er på listen, så jeg kan få en stabil pc....
De eneste ram på listen som opfylder mine krav, om at det skal være PC3200, og det skal være en 512 mb stang er: KingSton 512MB DDR400 (CL:2.5) Winbond W942508BH-5..... Her er så mit spørgsmål... det der "Winbond W942508BH-5" hva det ? hva betyder det ? og hvor køber jeg lige præcis de ram ??? ?:(
Winbond er producenten af chippene på ram blokken, altså er det kingston som har samlet rammene, men ikke produceret alle delene selv. Det er en BH-5 chip, som så vidt som jeg har forstået så skulle de køre og clocke godt :)
#2 jeg er ikke så interesseret i at clocke... bare lortet virker ved normal hastighed så jeg lykkelig!... #3 yirks det lyder ikke godt ! så må man vel ku finde nogen der har lige sådan nogle liggende og vil af med dem. For ud fra listen at bedømme, så skal det være LIGE præcis nogle bestemme ram ellers forsvinder problemet ikke....
PEOPLE, hold jer fra Chaintech ! det ikke andet end problemer.... argh x(