NF7: fejl under BIOS update (fejl i skrivning

Bundkort / CPU d.  11. januar. 2004, skrevet af McAnus
Vist: 433 gange.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 14:35:25
Svar/Indlæg:
807/31
jeg havde i fredags forsøgt at updatere BIOS'en med Beta-biosen 14.b, og kunne så ligepludselig ikke komme ind i Windows!
jeg prøvede at smide en boot-cd i, men den ville kunne ik læses/starte (boote op).
så prøvede jeg (i en anden computer) at køre et Ghost til min HD, men det hjalp ligefedt!
så lavede jeg en boot-floppy-disk med den nyeste BIOS, men den gad heller ik starte boot-disken!
så fandt jeg ud af at man kunne trykke ALT+F2 under opstart, så den automatisk gik i gang med at flashe. det gjorde den så også lige ind til den begyndte at "skrive med rød" istedet for blå...
blå=overskrevet og rød= fejl i overskrivning!!!

jeg ved ik om det er biosen der har fejl på ca. alvdelen af chipen, eller det er fordi at den ikke kan finde ud af at læse floppy disken!

hvad tror i?
hvad har i af erfaringer med, at den skriver med rødt?

nCa

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 14:42:36
Svar/Indlæg:
714/10
Jeg havde samme problem som dig anus :e så jeg droppede den beta.

Orca

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 14:42:56
Svar/Indlæg:
516/25
Hvad skete der efter den røde tekst? Er den helt død nu, eller?

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 15:05:50
Svar/Indlæg:
807/31
nej, den er ik HELT død, men meget! da den ik vil verken boote: Memtest 86, alm start diskette (lavet på en anden comp), windows cd-rom eller harddisk.

den kasse der bliver vist, når man flasher ser således ud:
(jeg prøver at lave en kasse..) R= rød/fejl B= godt/overskrevet

bbbbbbbbbbbbbbbb
RRRRRRRRRRRbbbbb
bbbbbbbRRRRbbbbb

når den så har lavet det (flashet, eller..hmm:00 ) så genstarter den normalt, men der står bare stadig, at jeg bruger BETA BIOS'en !!!

kan det være at der er diskettedrevet, som jeg flasher fra, som ikke virker helt 100?...

Daltona

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 15:11:56
Svar/Indlæg:
666/166
Hej
Har du prøvet at bruge den gamle bios igen.

McAnus

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 15:21:39
Svar/Indlæg:
807/31
ja! det har jeg prøvet!
jeg kom lige i tanke om, at jeg kom til at sætte strøm til og starte computeren, mens jumperen sad i clear stilling! jeg slukkede med det samme! men kan det have skadet biosens hukommelse?

jeg prøver at finde at andet diskettedrev samt diskette et sted i huset, og så prøve med det, for at udelukke at det er det der er fejlen!

JRH__BTH

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 23:49:32
Svar/Indlæg:
227/19
ved opdatering til en ældre bios version eller ved problemer med opdatering af bios via flash error osv. så kan følgende måde bruges. Har selv brugt den men tager self. ikke ansvaret for den.

awdflash.exe NF7D_xx.bin /py /sn / wb /cd /cp /cc /ld /f

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 09:42:33
Svar/Indlæg:
6052/189
mayB har du skadet din bios permanent... Jeg ved at min pc ikke starter op, OVERHOVEDET hvis jumperen sidder i Clear-setting... Ret effektivt, da jeg har gjort det mange gange... Ellers må du jo ud og købe ny bios... Ellers kontakt et el-firma, og spørg om de ikke gider brænde en bios til dig ??
ved nemlig at min lillebror fik min gudfar til at brænde en EPP-rom til hans gamle pc... Ved ikke om det er muligt med nyere bios'er ??

Men held og lykke... :D