delening af vand

Vandkøling d.  11. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 317 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
11-01-2004 15:15:47
Svar/Indlæg:
0/11005
jeg vil godt hører om nogle ved om systemet vil kunne kører hvis jeg kører mit system sådan..
Reservoir>pumpe>Radiatore>cpu>chipset>Reservoir og så kører seperat >HD>Reservoir i en string for sig. Vil mene at flowet vil blive meget svagt i resten af systemet. Ved de ikke.

Og lige et siste spørgsmål jeg er ved at lave om med push-in og afstanden mellem min cpu og chipset er en cm. For jeg bruger vinkler kan man få noget at sætt i mellem eller skal jeg sætte ny som er lige og sætte to vinkler på i top. ?:(

TroelsOlesen
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 16:14:20
Svar/Indlæg:
1996/65
Det kan aldrig anbefales at køre vandkøling parallellt ... fordi man aldrig kan styre hvor vandet vil løbe hen ... såe man vil i de fleste tilfælde opleve at vandet kun vælger den ene vej ... !

Jeg har selv engang forsøgt at lave en splitning af vandet, 12mm slange til 2stk 8mm slanger ... og der fik jeg meget lidt flow igennem det ene kølehoved og normalt flow igemmen det andet ...

såe det kan ikke betale sig ... med mindre at man har overlegent meget vand (stort flow) inden splitningen... og det er ikke muligt med selv 12mm slanger ... så skal man virkelig op i nogle større størelser ... f.eks. 16mm til 2stk 8mm slanger... !



petter78
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 16:26:54
Svar/Indlæg:
316/10
Jeg har da splittet mit vand meget fint, det var intet problem. Jeg har taget et t-stykke og fører 1/2'' lige igennem og 3/8'' ud af sidestykket. Det drejer sig jo bare om enten at have helt ens modstand eller at have mere modstand på den ene gren. Den ene gren går til cpu og gfx, så der skal der helt klart bruges mest vand og det får det så også.



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 16:35:30
Svar/Indlæg:
359/115
Ja, man skal da bare have et par flowmålere og så en klemme (altså ikke en tøjklemme) på den der har mindst modstand. Så spænder man bare til der er ens flow. Husk at checke flowet jævnligt, bøjninger osv, kan godt forårsage små ændringer indtil systemet er kørt ind. Du skal nok ikke bruge den svageste pumpe på markedet til det.

Hvis der frigives mere varme i den ene gren end i den anden skal der naturligvis være tilsvarende mere flow i den gren.



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 18:02:14
Svar/Indlæg:
359/115
Hvad du kan med afstanden mellem chipsæt og CPU? Kan du lige gennemlæse dine posts inden du trykker ok, det er næsten ikke til at forstå hvad du skriver. Går ud fra du har et problem fordi der er meget kort afstand mellem CPU og chipsæt og du derfor ikke kan sætte slange ind uden den falder sammen? Kan du ikke dreje det studser der? Ellers må du lave sådan en krølle, hvis du forstå hvad jeg mener. Har lavet en fantastisk tegning til dig nedenunder, som du sikkert ikke kan se hvad forestiller.

/----\
( )
studs ---\==/--- CPUstuds



Greforb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 18:04:10
Svar/Indlæg:
359/115
Nå det kunne man ikke uden den lige fuckede min fantastiske tegning op. Kan du ikke vende køleprofilen på dit chipsæt 180 grader, så kan jeg lige se, du kan lave sådan en laber krølle der, så slangerne ikke falder sammen.

Det kan være din egen ide er ligeså god eller bedre, men jeg forstår ikke hvad det er du vil?