Strømforsyning til nyt grafikkort

Diverse d.  11. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 191 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
11-01-2004 18:57:35
Svar/Indlæg:
0/11005
Hejsa

Jeg overvejer kraftigt at købe et af de tungere grafikkort. Jeg har hørt, at de sluger en del strøm. Vil det være nødvendigt med udskiftning af min strømforsyning? Eller følger der en slags ekstern strømforsyning med til kortet? Min computer trækker i dag følgende hardware:

- P4 2.0
- Geforce4 460MX
- Soundblaster Live! lydkort
- Harddisk på 80 GB
- Harddisk på 40 GB
- DVD-drev
- CD-brænder/drev
- 756 MB Ram

Håber på at nogen af jer der ude kan svare mig på mit spørgsmål. På forhånd tak for hjælpen :)
Jay

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:06:16
Svar/Indlæg:
193/54
kunne da være du skulle starte med at fortælle hvilken psu du har, jeg har en chieftec 360 watt der fulgte med mit kabi, den trækker mit sys fint, du kan se det i min profil

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:45:05
Svar/Indlæg:
1016/19
Jeg tror godt, den kan trække det - alt efter hvilket kort du vælger - men vær opmærksom på, at de 250 watt kan betyde mange ting. Der er flere forskellige måder, at beregne den samlede effekt fra en PSU på, så det kommer lidt an på, om det er "optimistiske Watt" eller "ærlige Watt" ;)

Jeg synes, at du skal anskaffe dig det gfx, du ønsker dig og putte det i din maskine. Så starter du din favorit FPS og fragger løs i en times tid. Hvis din PC re-booter eller går i sort, så kunne din PSU desværre ikke følge med, men en ny og større koster kun få hundrede kroner. Pebernødder i forhold til, dit nye grafikkort. 8)

Jowls

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 20:13:05
Svar/Indlæg:
1016/19
Hvis du overbelaster en PSU, vil der normalt ske det, at spændingen falder kraftigt, hvilket får dit system til at re-boote med korte mellemrum eller dø midt under opstarten. Det vil drive dig til vanvid i løbet af kort tid, og få dig til at løbe frådende og brølende ned ad Falkoner Alle for at købe/stjæle/tigge/røve/true-dig-til en større PSU :e

Hvis du overbelaster PSU'en meget (og her taler vi om noget der ligner en reel kortslutning), kan du enten springe en sikring inde i den eller aktivere et sikringskredsløb som afbryder den i et stykke tid. Du vil normalt ikke kunne skade din PSU (eller PC) ved at overbelaste den i en kortere periode.

Det er rigtigt, at en døende PSU i meget sjældne tilfælde kan tage andre dele af PC'en med sig i graven. Jeg har set det ske, men dette havde ikke noget med overbelastning at gøre. Det var en PSU af meget dårlig kvalitet, hvor der opstod en fejl i selve spændingsreguleringskredsløbet, så der kom overspænding ud på både 5 og 12 volt'en. Det skete een gang i løbet af 5 år i en virksomhed med over 700 PC'ere. Så det er ikke hverdagskost :)

Qlkusken

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 21:22:41
Svar/Indlæg:
126/59
de kræver et ekstra strømstik såsom til hdd
og du skal nok have en større PSU