Reklamation af Bundkort.

Diverse d.  11. januar. 2004, skrevet af Corlin
Vist: 509 gange.

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:28:17
Svar/Indlæg:
237/8
Hej alle

Jeg skal lige høre om nogle af Jer har prøvet at indsende et bundkort til reklamation hvor I har brugt termisk eller ikke ledende pasta i soklen. Jeg har indsendt mit ASUS P4P800 til reklamation hos Føniks Computer på Frederiksberg da det med sikkerhed havde fået en defekt. Testet i Lars maskine. De svarede at de ikke dækker bundkort med pasta i soklen.

Det har siddet i et Vapochill og der er selvfølgelig brugt korrekt pasta. Det skal også lige siges at det virkede i noget tid med pasta i soklen i min gamle maskine.

Hvad er egentlig reglerne for sådan noget her.

Corlin

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:46:12
Svar/Indlæg:
237/8
Nææ men burde Asetek så ikke advare om at al garanti forsvinder ved brug af deres udstyr.

Corlin

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:48:02
Svar/Indlæg:
237/8
Omvendt skriver ASUS heller ikke at deres bundkort ikke er omfattet af garanti ved brug af kompressor køling. Tværtimod opfordrer de jo næsten til at overclocke det.

Corlin

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 19:49:09
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg har rettet overskriften... :D

Og nej - de har så vidt jeg ved ingen pligt til at bytte bundkortet når der er pasta i soklen. De kan ikke vide om det er det der har ødelagt bundkortet eller hvordan det er sket. Ikke medmindre du kan fremvise nogle undersøgelser der påviser at lige netop DEN type kølepasta er godkendt af Asus til netop deres bundkorts sokler. ;)
Som udgangspunkt ville jeg selv afvise det hvis en af mine kunder kom og ville have det byttet - for det er hvad der sker for Føniks når de sender det til Asus.....

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 20:00:14
Svar/Indlæg:
237/8
Hmm sådanne teste findes naturligvis ikke. Men mon ikke Asetek har testet lidt her og der. Måske er det bare mig der er naiv men jeg havde da helt klart den tro at garantien ikke røg ved brug af et autoriseret system. Jeg har kontaktet Asetek med spørgsmålet så nu må vi se hvad de skriver.

Corlin

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 20:09:19
Svar/Indlæg:
6531/410
tror Asetek kan være glad for du ikke er americaner for så ville
de nok få et lille sagsanlæg der :e

de burde oplyse at garentien ryger ved brug af derres udstyr.

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
11-01-2004 20:27:38
Svar/Indlæg:
237/8

Yes

Jeg er spændt på at se hvad de skriver tilbage.

Corlin