Hvor vildt er et server system til spil

Diverse d.  11. januar. 2004, skrevet af Cani83
Vist: 288 gange.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:06:21
Svar/Indlæg:
2186/186
Hejsa
der er lige noget jeg har tænkt lidt over, hvor hurtig ville et server system være, hvis man kun brugte det til en en bruger.

Jeg har lige set på følgende bundkort og processere. Det er dog mest for sjov, for det er jo temmelig dyrt.

Bundkortet: http://www.edbpriser.dk/hardwa...

Samt to af disse processere: http://www.edbpriser.dk/hardwa...

Og så ellers fylde op med ramsoklerne med de hurtigste ram, samt et Radeon 9800xt grafikkort.

Er dette noget som kan yde lidt, eller kan et server system kun bruges til almindeligt arbejde.

Mvh carsten Nielsen

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:11:09
Svar/Indlæg:
2664/97
Tror skam nok du sagtens kan bruge det til spil, men kan du give mig bare en god grund til at købe det istedet for en helt almendelig computer. Med mindre det skal være en super server du skal bruge, så kan jeg ikke se nogen grund til det.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:12:18
Svar/Indlæg:
4120/115
Det bliver rimeligt vildt!!
Det er jo ikke kun beregnet til servere, men også store workstations, til f.eks. grafisk arbejde osv. Derfor sidder der en AGP X8 slot på det mb.! 😉

Det store spørgsmål er jo, om spillene understøtter flere processorer?

Så engang en test af et eller andet spil, på en Quad P3 Xeon 800Mhz. som sparkede så tæmmeligt meget røv 😉

(Du skal lige huske at du skal have fat i Xeon MP cpu'er istedetfor!)

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:18:46
Svar/Indlæg:
4120/115
Forresten! Husk lige at tjekke om du kan køre med non-ECC ram på boardet? hvis du kan det, så er der nok en del penge at spare der... (Kender ikke pt. priserne på ECC ram? men jeg kunne forestille mig at det koster ca. det dobbelte af normal ram)

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:22:03
Svar/Indlæg:
2186/186
Ja jeg tænkte da også, eftersom der netop er agp x8 så måtte det på en måde kunne bruges til noget grafisk.

Men ja det er jo lige det med, om spillende understøtter dual processere, hvis fx 3dmark 03 understøtter det, kunne man nok få en temmelig pæn score.

Men lige meget hvor hurtigt det så end er, så er det lige en tand for dyrt, men det kunne da være sjovt, at prøve at teste sådan et system.
J
eg må bare nøjes med min 3 ghz presscot når den kommer.

Mvh carsten Nielsen

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:33:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvis du ikke har nok penge, så er det ikke usandsynligt at boardet kan køre med en enkelt cpu, bare til at starte med...

SpaceDog

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:39:58
Svar/Indlæg:
1455/78
4# som du selv skriver så skal spil'ne understøtte dual processerer, der nogen spil der der understøtter dual processerer, men de fleste gør ikke.

Det vil ikke kunne betale sig, hvis det bare er til dig selv, og du ikke tegner vildt meget i autocad eller 3DMax.

Så heller købe noget godt watercooling og OC

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:41:06
Svar/Indlæg:
2186/186
Ja det kunne man selvfølgelig prøve, men jeg vil lige prøve at se, hvad mit system kan præstere, når jeg får min presscot.

Så kan jeg jo altid sælge det sælge det, og forsøge mig med det server sjov.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
11-01-2004 22:52:52
Svar/Indlæg:
2186/186
Jeg nøjes nok også med et almineligt system også fordi, jeg snart skal igang med et kabinet projekt.

Jeg skal snart igang med at bygge et godt rummeligt kabinet af træ.
Så har jeg jo både plads til en masse blæsere, samt et ordentligt vandkølings sæt.

Det er bare lige det med at finde tid til at bygge det, samt hvordan jeg får sat power og reset kanapper til samt leds.
Men det er vel bare at prøve sig frem.

Mvh Carsten Nielsen

steen

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2004 00:13:06
Svar/Indlæg:
2870/65
Hvad angår selve OS-et, er der nu ikke så stor forskel på server-software og Workstation-software.

Serveren har da bare nogle Services kørende ovenpå en Workstation...som jo kan slås fra...så får du din server til at køre næsten som Workstation software.

Cani83

Elitebruger
Tilføjet:
12-01-2004 00:24:03
Svar/Indlæg:
2186/186
Ja det lyder da meget fint, det er dog lidt irreterende for jeg kan nemlig huske, at jeg faktisk har set en test af et server system, som de teste på games performance.

Men det er er et stykke tid siden jeg så den test, og tænkte ikke så meget over det dengang, så jeg kan ikke huske hvilken hjemmeside jeg så testen på.