Superbruger
Tilføjet:
12-01-2004 16:37:07
Svar/Indlæg:
516/25
Okay, lad mig lige skrible historien ned.
Jeg får sat mit system op, det kører perfekt (et par uger siden). Pludselig går strømmen og computeren går naturligvis ned, efter genstarten får jeg ikke bare det normale "bip" under opstart, nu kommer der i stedet tre bip, men de lyder forskelligt. Noget a lá "bip, bop, bop" (ikke lydkorrekt, bare for at vise forskellen).
Maskinen kører dog videre fint, og en nulstilling af BIOS indstillinger hjælper ikke, så jeg vælger at ignorere det. Heldig som jeg er, så gik strømmen lige nu igen ("#¤!). Ved opstart får jeg nu ikke længere de tre bip, nu er der 4(!). Og de lyder således: "bip, bop, bop, bip".
Tre bip kan jeg klare, men 4 det er altså for mange, så jeg går ind i bios og sætter settings til default, for at se om det hjælper. Skærmen flimrer lige kort da jeg vælger save, hvorefter systemet starter op og siger "BAD BIOS CHECKSUM ERROR", og dernæst leder den efter en BIOS på både diskette og CD.
Fuckit! Nå, jeg nulstiller CMOS og til min glæde starter maskinen op igen. Ved første boot virker hverken onboard LAN eller Firewire (og ja, de er aktiveret i BIOS). Så jeg genstarter igen, og ved andet forsøg virker det.
Så nu sidder jeg på min maskine som kommer med 4 underlige bip i starten, jeg tør knap nok ændre bios indstillinger i frygt for at smadre BIOS'en. Så hvad gør jeg?
Skulle jeg evt prøve at flashe BIOS'en med nyeste version? Den er født med version 1011, version 1014 er tilgængelig på ASUS' hjemmeside.
Jeg håber virkelig i kan komme med lidt hjælp, for det er ærligt talt ikke fedt at sidde med en maskine som virker som en tikkende bombe x(