Dusty:
Hvis du læser manualen til dit bundbrædt korrekt, skal du for at køre Dual Channel på ram, sætte dem i de 2 slots længst væk fra cpuen.
Ved Single Channel tættest på cpuen. Enkelt nok.
Har da også selv røget i den fælde med at sætte ram tættest på cpuene (gammel vane), men så trevlede jeg manualen igennem med en tættekam...det gav en del gode oplysninger.
OC: Som der tidligere er nævnt ovenfor, så burde din Barton meget let kunne køre 200*10.
Jeg giver mine (har 2 NF7-S) de Settings som allerede er beskrevet ovenfor som en start.
Skulle have en rigtig god stepping på min cpu, men boardet er ikke så villig til at give de helt store resultater. Kan trække den lidt over 2350, men så heller ikke længere. Det tog endda sin tid at komme derop (da man gerne må være lidt paranoid når man OC´er): Hellere kommer deropad med livrem og seler, end at banke derudaf med en brændt cpu til følge (der skal såmænd ikke så forfærdeligt meget for meget til før den brænde af)
Det resultat du opnår afhænger af en række ting: cpu, ram, psu, osv, osv...og selvfølgelig tålmodighed og dygtighed.
Der findes en lang række gutter herinde, som kan fortælle dig en bunke historier om hvordan og hvad du kan gøre (for de er sgu dygtige herinde), men der er ikke noget der kan erstatte egen erfaringer (hvilket godt kan blive en dyr hobby - hvis man har for travlt)
God fornøjelse