Hjælp til Abit NF7-S?!?!

Bundkort / CPU d.  13. januar. 2004, skrevet af Duzty
Vist: 544 gange.

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:14:45
Svar/Indlæg:
216/94
Er der ikke nogen der kan hjælpe mig med at sætte dette bundkort op så det vil køre bedst? Kører med Barton2500+ Samme ram som sign.

Min CPU er 49 grader, kan det passe med Silent Boost? Og gerne noget hjælpe til at OC den CPU og mine RAM, hvordan de skal indstilles!!! :e

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:45:55
Svar/Indlæg:
216/94
come On!!!

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:47:48
Svar/Indlæg:
1302/23
Ville starte med at smide FSB'en op på 200, og så se hvordan den kørte. Lave noget burnin, og noget 3dmark på den.

Evt. give den en lille tand vcore mere.

- Lasse

Try-this

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:49:44
Svar/Indlæg:
151/6
49º ved std settings? Det er altså meget!

Hvis du ikke har sata disk(e) så slå sata-controleren fra, det samme gælder firewire ;)

De fleste barton 2500+ kan køre mindst 200*10 ved std vcore, også værd at overveje, da dine ram jo er beregnet til fsb 200 (i 1:1), og husk at sætte "CPU Interface" til enabled...

Men gør noget ved din cpu temp!, har du proppet en masse kølepaste på, siden den er så varm?

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:56:07
Svar/Indlæg:
216/94
synes ikke jeg brugte ret meget! Men det kan da godt ske det har været for meget! Har prøvet at høve FSB'en til 200, det duede ikke! Men der var det der CPU Interface heller ikke slået til!

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:56:51
Svar/Indlæg:
216/94
Bør jeg sætte mine RAM til 1:1?

Palmen

Elitebruger
Tilføjet:
13-01-2004 22:59:08
Svar/Indlæg:
1302/23
Duzty:

Har du prøvet at hæve chipset (vdd?) volten til 1,7v?
Og ja. Enten 3:3, 4:4, 5:5 eller 6:6

Fik selv det bedste resultat med 3:3 og 5:5 divider.

- Lasse

Silent

Skribent
Tilføjet:
13-01-2004 23:04:39
Svar/Indlæg:
3222/205
Du skal kører sync med dine ram, for så får du den bedste performance rundt i hele dit system.

Fx min barton2800 er ikke særlig oc venlig, så jeg har sat min fsb til 225 muliti til 9,5. mine ram står til 1:1 så de kører det samme som min fsb 225mhz.

Har du noget ordenligt kabinet køling? tænker her på airflow.

Du ken evt se min profil for mere info :e

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2004 21:27:55
Svar/Indlæg:
216/94
Det kan da ikke passe at der ikke er nogen som ka ngive mig sån en rigtigt "Idiot-Sikker" måde at få den sat lidt højere op på? Jeg kører lige nu, 185FSB, men syns da selv det er lavt nok! HVordan får man Rammene til at kører det der Dobbelt Båndbredde? Klarer de selv det?

EQuiNoX

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2004 21:55:56
Svar/Indlæg:
62/11
for at dine ram skal køre dual skal du placere dem i port 1 og 3 ... altså ikke ved siden af hinanden ... kender ikke det vilde til oc så der kan jeg ikke rådgive dig

men du kan jo evt tjekke om stepningen på din barton er meget eller lidt OC venlig her http://www.ocforums.com/vb/vb/... .... det står et lille stykke nede af siden.

angående din varme lyder det lidt som om du har proppet for meget køle pasta på.... btw har du husket at tilslutte det lille ekstra strøm stik til mobo.

anskaf dig evt et par kabinet kølere hvis du ikke allerede har.

EQuiNoX

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2004 21:56:43
Svar/Indlæg:
62/11
tilføjelse .... du får ikke den store ekstra ydelse ud af at køre dual ram på et amd system ... desværre.

Duzty

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2004 22:03:53
Svar/Indlæg:
216/94
Der var for meget pasta på! Hva er det for et extra stik? er det det der med 4ben på? Jeg har ikke sån et i min PSU! Okay, så vil jeg da flytte de RAM lidt!

Nu har jeg bare et nyt problem, den kan kun tænde max 2 sek. så går der en slags sirene igang, aner ikke hvad jeg har lavet! Har haft køleren af, og æagde et noget tyndere lag på, også satte den på igen, men nu vil den ikke noget som helst sån set...

sisyfos

Superbruger
Tilføjet:
14-01-2004 23:03:16
Svar/Indlæg:
17/0
Dusty> Det er sikkert fordi du flyttede rammen. Læs din manual inden du lytter til folk som ikke kender til dit mother board.

Generelt peger dine spørgsmål og problemer i retning af at du er ganske uvidende om hvordan en computer fungerer og hvad man gør for at OC. Jeg foreslår derfor du læser nogle af de mange OC guides og fora, der findes på nettet inden du fortsætter.

Når du har gjort det kan du vende tilbage med uddybende spørgsmål til ting og sager du ikke forstår eller ønsker input vedrørende.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
14-01-2004 23:49:25
Svar/Indlæg:
2870/65
Dusty:

Hvis du læser manualen til dit bundbrædt korrekt, skal du for at køre Dual Channel på ram, sætte dem i de 2 slots længst væk fra cpuen.

Ved Single Channel tættest på cpuen. Enkelt nok.

Har da også selv røget i den fælde med at sætte ram tættest på cpuene (gammel vane), men så trevlede jeg manualen igennem med en tættekam...det gav en del gode oplysninger.

OC: Som der tidligere er nævnt ovenfor, så burde din Barton meget let kunne køre 200*10.

Jeg giver mine (har 2 NF7-S) de Settings som allerede er beskrevet ovenfor som en start.

Skulle have en rigtig god stepping på min cpu, men boardet er ikke så villig til at give de helt store resultater. Kan trække den lidt over 2350, men så heller ikke længere. Det tog endda sin tid at komme derop (da man gerne må være lidt paranoid når man OC´er): Hellere kommer deropad med livrem og seler, end at banke derudaf med en brændt cpu til følge (der skal såmænd ikke så forfærdeligt meget for meget til før den brænde af)

Det resultat du opnår afhænger af en række ting: cpu, ram, psu, osv, osv...og selvfølgelig tålmodighed og dygtighed.

Der findes en lang række gutter herinde, som kan fortælle dig en bunke historier om hvordan og hvad du kan gøre (for de er sgu dygtige herinde), men der er ikke noget der kan erstatte egen erfaringer (hvilket godt kan blive en dyr hobby - hvis man har for travlt)

God fornøjelse