Overclocker
Tilføjet:
14-01-2004 16:43:35
Svar/Indlæg:
0/11005
Fik nyt mobo: Albatron K18D pro. Formatterede min 120 gb seagate hd for at starte med en frisk, for der kommer jo mange nye drivere til. Alt gik fint til den midt i installationen af mit Me (kørte stabilt før på flere tidligere maskiner) da den har kopieret filer til hd og vil genstarte første gang laver blå skærm med den korte tekst: "windows beskyttelsesfejl. Systemet stoppede. Du skal genstarte maskinen."
Genstart er dog nyttesløs, for jeg når til samme resultat hver gang. Den hænger bare, hvis jeg prøver at starte op i fejlsikret tilstand, så det er da lidt underligt.
Det er næppe mobo, for med en gammel 10 gb hd med velfungerende Me på startede den fint op. skiftede selv alle nødvendige drivere og kører bare. Med 120 gb hd'en på som slave kan jeg konstatere, at den er helt fejlfri (ifølge scandisk).
Hvad pokker mon så? Rammen fungerer da også, når jeg sådan kan starte op med min gamle hd?
Underligt ikke?
Har nogen prøvet noget lignende?
Det skal lige siges, at jeg har prøvet formentlig alle muligheder i BIOS, kører med meget konservative settings osv. Kabler er bare i orden og tjekket og byttet mv.
HJÆLP!!!