en der er god til routere??

Diverse d.  15. januar. 2004, skrevet af Tonnilerche
Vist: 199 gange.

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 18:57:51
Svar/Indlæg:
6052/189
Hej... Jeg har som overskriften problemer med min router...

Lige nu har jeg 2 dynamiske IP'er, og er i gang med at få lavet fast IP... Her er mine problemer:

1: Hvorfor kan jeg ikke bruge lyd eller webcam over msn?? Den står bare og prøver at connecte, og til sidst timer den ud?

1-1:Jeg har prøvet at åbne alle de porte som MSN skal bruge, men den gider stadig ikke...

1-2: Jeg har så hørt noget med DMZ... jeg kan kun vælge en intern ip til DMZ...

2: hvilke porte er "normalt" åbne?? der er vist 110, 80 og en masse andre, hvilke er det??

alt i alt, jeg kan godt bruge normalt internet og spille over det... men jeg kan ikke bruge programmer som MSN lyd og webcam, og SKYPE... Jeg har ladet mig fortælle at de skal have direkte adgang fra min interne IP, til den IP jeg prøver at tilslutte...

Håber i forstår mine problemer, ellers må i skrive igen... Lige nu er jeg MEGET træt, har rodet 24/7 de sidste 2 dage for at få det til at virke....

/Tonni Lerche :/

-=GeZ=-

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 19:28:25
Svar/Indlæg:
230/10
Det tyder jo på der ikke er hul igennem :e
På min router skal man både åbne for adgang fra inet til routeren og videre fra routeren til LAN, for at skabe hul indad, kan det være det?

Locutus_dk

Superbruger
Tilføjet:
15-01-2004 20:10:23
Svar/Indlæg:
117/2
Hvis din router understøtter Upnp, så har en chance for at få lyd/video over msn til at virke. Men det er ikke altid lige nemt!
Det er samme probleme som der er med MSN og filoverføring. MSN skal ha' lov til at åbne og lukke porte over port 1024 og det er ret tilfældigt hvilke den bruger. Men så vidt jeg kan se ligger de alle over 60000. Men med Upnp kan MSN som sagt selv åbne og lukke de porte den har behov for.

Jeg forstår ikke tilgengæld ikke, at du ikke kan få skype til at virke.