Prob med HDD-print, søger lodde-geni

Diverse d.  15. januar. 2004, skrevet af steen
Vist: 315 gange.

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 23:31:32
Svar/Indlæg:
2870/65
Jeg har kvajet mig big time:, så jeg søger et lodde-geni.

Historie (kort):

Min ene WD Raptor disk´s data-interface har jeg knækket et par ben på, helt inde ved print-boardet (var lidt for voldelig).

Så, jeg kunne godt tænke mig at høre fra en som mener at kunne lodde den slags (i københavns-området)

Næste problem:

Havde tænkt mig at sætte en 3 1/2" HDD på min bærbare (Dell). Så jeg ville høre om nogen havde erfaring med den slags:

Har engang set en fyr som satte en 2 1/2" HDD på en Desktop-maskine....så jeg tænkte at det måske var muligt at lave noget tilsvarende...bare den anden vej (en 3 1/2" sat til en bærbar).

Kan nogen hjælpe her?

SnowMann

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 23:44:01
Svar/Indlæg:
543/67
Man behøver da ikke være det store lodde geni for at lodde et par knækket ben sammen igen...bare find en loddekolbe på under 400W (ellers blir chippen sku nok bare for varm og brænder sammen) loddekolbe med en tynd spids....og så lige lidt loddetin;)

Men tror sku næppe du for en 3½" HDD stoppet ind i din Dell bærbar da den har en 2½" HDD....hvordan vil du lige finde plads til den sidste tomme ?

-SnowMann

steen

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 23:51:12
Svar/Indlæg:
2870/65
Åh, jeg tænkte nu ikke på at stoppe den derind, men at lave en ekstern forbindelse, enten via et par kabler (hul ud ad siden) eller måske en SATA disk på en USB controller( PCMCIA - som jeg har ved siden af).

Det med SATA disken, skulle nu kun være hvis jeg kunne få repareret den Raptor disk.

Mht til samme Raptor disk. Jeg er en KLOVN med en lodde-kolbe. Har det med at smøre tinnet ud over det hele....desuden er de små pinde knækket helt inde under coveret (helt inde ved printet - lige der hvor de er loddet på printet). Jeg er så nødt til at tage printet af for at kunne komme til. Jeg går fra, at man godt kan tage printet af med lidt forsigtighed (sidder skruet fast med Trocks-skruer)

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
15-01-2004 23:56:11
Svar/Indlæg:
839/19
Hvis du vil pille printet af en disk så er det formentligt Torx 7 du skal bruge (var det i hvertfald på den seagate disk som jeg splittede af til nytår..)

I øvrigt så kører en 2½" laptop disk på 5v og en 3½" på 12v (bruger den ikke også 5v?) så du kan næppe sætte det til..

/Kingu

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 00:04:21
Svar/Indlæg:
2870/65
Du har sgu da godt styr på det der....betryggende. Tak

Jeg tror nu at den løsning med USB2 er den bedste...men, så før jeg bare et andet problem. Min eksterne HDD boks er til PATA, ikke til SATA.

Men, mon ikke man kan købe sig fra den slags....altså købe en ekstern HDD boks til SATA diske.

Jeg må se om jeg ike kan finde en gut som er bedre til at lodde end jeg selv er, men det er rart at vide at man kan tage printet af uden problemer( jeg går ud fra at man bør være forsigtig, ikke?) Tænker på det flade brune "kabel" som sidder fra printet ind til centeret af disken

Kingu

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 16:10:33
Svar/Indlæg:
839/19
Seagate disken, som skulle have ladt livet til nytår havde 2 stik som skulle pilles af før det kunne lade sig gøre at tage printet af, den ene var det flade kabel op til disken og den anden var det kabel som giver motoren strøm.

Disken sprang ikke da det vi proppede i den var en fuser (øv øv øv) - det forhindrede dog os ikke i at sprænge et par cdrom drev ;)

/Kingu

steen

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 16:26:56
Svar/Indlæg:
2870/65
OK. Jeg tror at jeg vil gå ud og se om jeg har et par trocks liggende som jeg kan bruge. Så får jeg at se hvordan det ser ud inde under printet

Dark-MiXer

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2004 01:49:15
Svar/Indlæg:
564/59
Er uddannet Elektonik mekanikker, men kan se ud fra din profil at der lidt mere end et par km imellem os... *G*

riska

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 02:08:43
Svar/Indlæg:
7241/274
Jeg kan sagtens lodde hvis du vil have det lavet!