Router der går ned

Diverse d.  16. januar. 2004, skrevet af syrlig
Vist: 349 gange.

syrlig
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 00:41:15
Svar/Indlæg:
3/4
Godaften,
Jeg står med det irriterende problem at nogle gange går mit internet simpelthen bare ned.
Der er ikke nogen bestemt tids interval eller nogen årsag som jeg forudsager (som jeg i hvert fald kan se).

Routeren er en Linksys router fra TDC.
Problemet kan så løses ved at gå ud og manuelt genstarte routeren (tænde/slukke).
Men det er ret irriterende, hvis man sidder midt i et eller andet.

Andre der har samme problem, og muligvis en løsning på dette?

syrlig
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 02:48:06
Svar/Indlæg:
3/4
Ja, jeg ville nok mene det var forbindelsen.

For der kommer ikke forbindelse igennem igen, før man genstarter routeren.

Nu jeg er igang, er der så nogen der kan forklare mig hvordan man opdaterer Firmwire på den omtaldte router?



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 07:27:41
Svar/Indlæg:
4120/115
Det er desværre ret normalt at routerne går ned... Det er når deres DHCP lease udløber på WAN siden, så kan de ikke finde ud af at hente en ny! Eller dvs. det kan de godt nogle gange...

Tror simpelthen det er pga. af dårlig firmware! Min gamle Surecom router gjorde det også engang imellem, og der prøvede jeg flere gange at hjælpe en eller anden Surecom tekniker, ved at sende logs osv. til ham, så de kunne lave en bedre firmware. Der kom også en hel del opdateringer med det hjalp aldrig 100% fordi det åbenbart er lidt forskælligt hvordan netværkende virker?? Efter sigende fik de det kun til at virke på en eller anden stor Spansk udbyders netværk...

Tror bare jeg vænnede mig til det i længden, for det var jo ikke sikkert det ville hjælpe at få en anden router... :p

Nu har jeg så købt en TRENDnet Wireless router, for at få Wlan! Og lidt overraskende er den endnu ikke gået ned 😉 Ved ikke om det kan have noget at gøre med at der sidder et Broadcom chipset i?, istedetfor de Realtek der sidder i mange af de "billige" routere og udstyr i det hele taget.



draven
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 09:36:05
Svar/Indlæg:
187/2
Har haft samme problemer med både en Speedstream og en TrendNET router hos TDC.

Først efter jeg købte en 3com OfficeConnect er jeg sluppet af med problemet. Så den kan jeg varmt anbefale og jeg gav kun knap 500 kr. hos SHG




Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 11:56:12
Svar/Indlæg:
2664/97
I kan jo altid tjekke om det er forbindelsen eller routeren hvis i sætter jer direkte på nettet, uden router. Og hvis problemet stadig er der så er det jo forbindelsen den er gal med.



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 12:36:28
Svar/Indlæg:
258/12
Nogle routere (bambus routere) har problemer med at håndtere mange forbindelse, forstået på den måde, at den ikke kan håndtere over 100 forbindelser fra internetet fx.

Hvis du kører med et P2P program kan det godt forsage at din router ikke vil mere. P2P skaber rigtig mange forbindelser der hele tiden bliver holdt i live hved hjælp af små pakker der bliver sendt frem og tilbage. Alle de forbindelser bliver for meget for routeren, den tror måske det er et DDoS angreb, og vælger at lukke helt af for traffikken, før data på lokal netværket kan hentes.


Hvis du ikke bruger nogen P2P programmer, synes jeg du skal ringe til tdc og få dem til at lave nogle målinger på din linie. Og hvis problemer fortsætter skal du bede dem om at sende dig en ny router.