Whats wrong with the Vapo?

Diverse d.  16. januar. 2004, skrevet af epi^zepto
Vist: 680 gange.

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 23:10:51
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg har netop købt et brugt Vapo og det ser ud til at være i rimelig stand...

Problemet er at efter jeg har startet den køler den ned til -20.0 grader før bundkortet tænder, men der kommer ikke noget signal til skærmen... Eller skærmen siger ikke det der med "No signal" men den står i standby selv om computeren er tændt...

Hvad er der galt... Den er samlet lige efter bogen - både pc og vapo...

Er det min strømforsyning der er for lille - 400watt 15A på 12volt linjen... Ifølge asetek burde den være nok...

Men den starter ikke... :(

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 23:29:24
Svar/Indlæg:
3329/182
Den er forøvrigt ikke glad for at jeg trykker på restart knappen - så er der bare fire streger - - - - i det lille display...

Nogen der ved hvad der kan være galt ?:(

Count_ZerO

Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 23:32:42
Svar/Indlæg:
626/53
Med en Vapo skal du somregel have fat på en Enermax 550Watt for at få det til at køre... :l

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 09:24:51
Svar/Indlæg:
3329/182
Hmm det er muligt... det er jo trods alt en extreme edition. Så må jeg bare have bestilt sådan en :(

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 09:25:22
Svar/Indlæg:
3329/182
Men jeg kan lige prøve at bytte GFX med min kami, så er den mulighed i hvert fald udelukket ;)

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
17-01-2004 10:59:11
Svar/Indlæg:
237/8

Du behøver ikke at investere i en enermax 550 watt. Jeg brugte først en enermax 430 watt/18 ampere og den er rigeligt også til en Vapochill XE.

Check først de små jumpers på din chillkontrol. De skal stå i off.
Afmonter derefter alt unødvendigt hardware dvs. drev, pci kort osv. for at chekke om det er din strømforsyning.

Hvis du bruger den medgølgende diskette og kabel kan du ved boot indstille forskellige settings. Bl.a ved hvilken temp. chilkontrollen skal boote ind i bios.

Til sidst skal du prøve at montere 12 V ATX kablet fra PSU´en direkte på bundkortet. OG IKKE VIA CHILKONTROLLEN.

Dette anbefaler asetek også selv som løsning.

Held og lykke

Corlin

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 15:12:11
Svar/Indlæg:
3329/182
#5 Jeg har ikke været ved computeren et par dage grundet at den ikke kan starte... Sidder lige nu ved fars gamle 233 MHz P2... ikke ligefrem det hurtigste :(

Ja det er de dele som jeg har i min profil der sidder deri. Jeg ville da også selv mene at min PSU er længe står nok til at jeg burde kunne få den op at køre.

Jeg har været inde på aseteks hjemmeside og kigge lidt, men synes ikke jeg fandt noget af relation, men jeg skulle også prøve at ringe til asetek i dag.

#6 Jeg afprøver din metode lige så snart jeg er færdig her... Håber det virker.

#7 Hvis jeg bruger reset knappen så kommer der blot fire streger, men jeg prøver lige igen...

Takker ind til videre for hjælpen. ;)

Sorte

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 15:22:39
Svar/Indlæg:
684/95

Årh fuck... kommer helt i tanke om at jeg glemte at give dig den diskette med Chill Control til windows... og lige nu sidder jeg også ved en lånt pc... jeg mener at du kan finde det inde i aseteks forum, men jeg er ikke helt sikker.... jeg vil lige prøve at finde den til dig...

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 15:59:09
Svar/Indlæg:
1494/10
På mit IC7 skulle jeg montere 12+ (det nogen kalder P4 stik) direkte på mobo for at få den til at starte op. Den starter så godtnok før Vapoen har fået kølet ned så jeg starter med at den smutter op omkring 50°c og så går det ellers hurtigt nedad igen :)

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 16:22:36
Svar/Indlæg:
870/45
Jeg kørte også i et godt stykke tid med en Q-Tec som leverer 18A på +12.0V linien, det kørte fint nok, indtil jeg begyndte at OC lidt op under den :e

Jeg vil nok under alle omstændigheder anbefale at du køber en Enermax PSU, men det behøver ikke at være den store 550w, bare en 460w, det er længe rigeligt!!

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 20:57:58
Svar/Indlæg:
3329/182
#9 Det har jeg opdaget :e Men den er ikke skide vigtig da jeg kan bruge det der windows opsætningsprogram, men jeg skal bare lige have den til at starte op først. ;)

#10 Jeg har prøvet med begge dele og uden held ved dem begge.

#11 Jeg har bestilt sådan en Q-Tec da jeg ikke lige har råd til en Enermax lige pt., men der kommer nok sådan en eller en Antec TruePower i på et tidspunkt i næste måned. Men nu skal jeg altså have mig en pc der fungere. :00

Jeg snakkede med asetek idag og ud fra mit bundkort, PSU og CPU mente Mikkel at det var min PSU der var for lille ud fra de symptomer jeg forklarede ham.

Men hvis posten ellers tager sig sammen så skulle jeg gerne have den 550watt PSU i morgen...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2004 08:44:10
Svar/Indlæg:
3329/182
Fuck det var ikke strømforsyning... Selv om jeg havde to stk. på: 400 + 550watt ville den ikke en skid.

Damn det er sgu CPU der har stillet træskoene :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :( :(

p0nk_DK

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 09:21:33
Svar/Indlæg:
316/21
hva er det? du har sq da lige fået ny..... har du ikke stadig den gamle 1.6'er, så kan du jo prøve at voldtage den?

Wise

Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2004 10:51:26
Svar/Indlæg:
1604/60
Det er ellers sjældent at en P4 processor står af.. :x

Det er noget Damn x(

Har du prøvet det jeg skrev i TM ?

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 10:54:25
Svar/Indlæg:
237/8

Hmm.

Prøv lige uden at montere i vapokabinettet. Altså med box køleren.

Corlin

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 20:35:18
Svar/Indlæg:
3329/182
#14 Den er solgt for længst da der var en der meget gerne ville have den og så synes jeg også han skulle have den da jeg ikke havde noget at bruge den til... Det kaldes vennetjeneste ;)

#15 Ja for pokker - jeg er også selv helt forbløffet... TM????? ?:( Hvad snakker du om??? TM = Tekstmeddelelse for så har jeg ikke modtaget noget.

#16 Jeg har prøvet at afmonterer hele molevitten og kører med box-køler, men det gav nøjagtig samme resultat...

# Alle: Jeg bestilte ny CPU hos bob.dk i forgårs... Stor fejl for de kan ikke rigtig tage sig sammen til at sende den så nu står jeg helt uden computer til mandag....

So stil no chance..... :( :( :(

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 21:35:10
Svar/Indlæg:
823/24
#17 Køberen er meget glad for den, 2800mhz stabilt med vand ;) glæder mig til jeg får et nyt bundkort, så kommer cpu'en i vapo SE@XE, bliver spændene :e

Erdu sikker på det ikke er dit bundkort?

Jens

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 21:45:00
Svar/Indlæg:
76/10
Hvilket bundkort benytter du? Går ud fra det er min gamle SE @ XE model du kører med...

Jeg kunne IKKE boote den med en 15A @ 12 volt PSU, ej heller med en der havde 18A. Købte jeg Levicom 500 watt PSU med 34 A @ 12 volt, og derefter kørte den perfekt.

Forsøgte også med 2 PSU'er, men en Chill Control rev.2 kan ikke finde ud af det med 2 PSU'er. Ihvertfald endnu ingen det er lykkedes for.

Jeg har desværre lige solgt min Levicom. Køb dig en ny Levicom for 700,- hos Waterheads. Rigtig god PSU, og der er også lige kommet en test her på siden - den er bare skidedejlig den PSU, men lidt for stor til min Shuttle :e

Du må gerne smide en PM (Priv message ;) ) hvis du får brug for yderligere hjælp. Har lidt indgående kendskab til lige den unit, hvis jeg ikke tager meget fejl. Du købte den af Sorte Slyngel, ikke?

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 21:50:11
Svar/Indlæg:
2192/67
Inden du går fuldstændig amok kan du så ikke teste dine ting en vens maskine. Jeg en kammerat som har samme "generation" computer som mig, så vi tester da tit hardware for hinanden. Det er ret praktisk......

Hvordan ved du forresten at CPU'en er brændt af ?? Du har jo ikke engang fået den startet op. Jeg ville skynde mig at hive den udaf mobo og finde en som kan teste den for dig.....

Telle

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 21:52:26
Svar/Indlæg:
823/24
Når han har bestilt en cpu over nettet, så kan han jo bare sende den tilbage... Så der er jo engentlig ikke noget problem, blot en smule besvær :00

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 23:07:31
Svar/Indlæg:
3329/182
#18 Godt at hører... ;)

#19 Sorte Slyngel er manden... Jeg bestiller en Levicom hjem og så må jeg sende den CPU tilbage hvis det ikke er den....

#20 og 21 Jeg bor faktisk så langt ude på landet at der ikke rigtig er nogen jeg kender herude med rette hardware og jeg går i en såkaldt AMD klasse for det har de i hvert fald allesammen... Men det er vel også fint nok... Der er 2 som har P4...

Den ene får ikke lov at rører mit udstyr om så valgtet står mellem det eller at blive kørt ned med 180 i timen af en bil...

Den anden har ikke et bundkort der understøtter over 400MHz FSB og den var ikke særlig glad da vi testede med en 533MHz FSB P4 CPU for et par måneder siden... Det ville den ikke være med til.... Fucking ECS bundkort... Gå til helvedet....

Men Jeg havde forøvrigt Abit IS-7 Jens Christian... Men ellers er alt som i min profil... bare at intet er overclocket lige pt... ;)

Jens

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 23:09:04
Svar/Indlæg:
76/10
Jeg kørte selv med Abit IS7-G uden problemer, så det er ikke det. Medmindre der er andre defekter på dit udstyr er jeg 100% sikker på at det er PSU'en der sætter grænsen. Fik nemlig præcist samme fejl som dig med de to "svage" PSUer ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 23:17:35
Svar/Indlæg:
3329/182
#23 Det kunne jeg se. Dit klistermærke sidder stadig på kabinetsiden. Du må lige sige til hvis du er interesseret i sådan et klistermærke eller den plade der sidder ved PS2 port og alle de andre stik. Den passer jo til dit bundkort. ;)

Jeg bestiller den Levicom... Jeg fatter heller ikke at det skulle være CPU, men det var aseteks konklusion. for jeg har ikke mishandlet den og den kørte 5 min før at jeg skilte hele lortet af - men hold kæft hvor er jeg ved at være godt gal i skrældet... men håber at den PSU kan hjælpe...

Jeg koblede systemet sammen sådan at min 400watt (min gode PSU) trækkede vapo og kortsluttede bare den så den startede først....

550watt (lorte PSU) tog bundkort og resten... men det ville den ikke være med til....

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 23:29:59
Svar/Indlæg:
3329/182
Vapo ser ellers fin ud. Jeg glæder mig meget til at se hvad den kan. Manual er noget af det nemmeste jeg har set... Den er godt nok på engelsk, men da jeg har engelsk på A-niveau er det ikke noget problem, men jeg kunne forstille mig andre ville blive glad for at få den på dansk...

Desuden er Levicom bestilt, hvorfor har waterheads ikke dankortbetaling??? ?:( Det er da nemmere... :00 Nu skal jeg cykle 3 km ned på posthuset og betale x(

By the way så synes jeg også aseteks service og support er udemærket... bare lidt trist hvis de dømmer forkert angående CPU, men det er jo hvad der kan ske og det får da bestemt ikke mig til at slå dem ihjel.... :e

kimo-san

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 00:53:48
Svar/Indlæg:
34/6
Da mit motherboard brændte af, havde det nøjagtig de symptomer og jeg havde også bare skiftet kabinet, så det kunne være det !!! ;)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 19:01:33
Svar/Indlæg:
3329/182
#26 Jeg har netop erfaret det samme...

Efter at jeg havde snakket med en af mine naboer vidste det sig at han kendte en der havde et P4 system som jeg kunne låne til at teste med. Min CPU virkede fint så nu er konklusionen kommet til at det er bundkort der er brændt af og jeg har oprettet en RMA sag... Så må vi bare håbe at der kommer et nyt hjem.

Men jeg glæder mig bestemt til at den Levicom PSU kommer hjem :e

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 16:17:23
Svar/Indlæg:
1155/43
Well... inden du gør noget epi^zepto...

Prøv at gøre følgende:

1: start vapo og lad den kører til den har nået de minus 20-22 grader på displayet.

2: sluk og tænd hurtigt igen.

3: efter den har kørt en 20 sek så trykker du på genstart ( de streger du får ved at trykke på genstart er fordi genstart knappen har flere funktioner. Du genstarter ved at holde den inde i 2 sek ! Tryk 3 gange mere (hurtigt) på knappen og du får displayet med grader frem igen !)

4: nu skulle din spand gerne starte op !