Zalman ZM80C-HP på MSI GF4Ti4400

Luftkøling d.  17. januar. 2004, skrevet af FOXx
Vist: 309 gange.

FOXx
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2004 23:29:59
Svar/Indlæg:
20/9
Hej....

Har lige monteret ovennævnte passive køleprofil på mit grafikkort....og har derefter spillet 1 time eller 3 :), og jeg syntes at der kom nogle hakker en gang i mellem, der ikke var der før...

Pillede så lige siden af kabinettet for nu at føle om den sad rigtig, og om varmen blev ledt gennem heatpipen og til den anden side...

Jeg rører så ved den øverste plade (bagside af gfx) og den er lun, men ikke noget at råbe op over :) Herefter rører jeg på køleprofilen der sidder på samme side som GPU'en...og AV for H*****.....jeg kan slet ikke holde på den i mere end ½-1 sek....den er sq varm....

Og når mit gfx kun er et Ti4400...hvor varm bliver den så ikke med et Radeon 9800??

Så nu vil jeg købe den der ekstra blæser man kan sætte på, for at holde temperaturen bare lidt nede.... :( rimelig ufedt når mit mål var at få et (næsten) blæserfrit kabi..... (og nej...gider ikke lige rode med vand eller vapo ;))

Ville bare lige sige det, så andre kan have gavn af denne erfaring hvis de overvejer at bruge produktet til et kraftigere gfx.. :)

Berg
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2004 23:41:08
Svar/Indlæg:
254/8
Ja, så er der noget helt galt!
Begge køleprofiler skal altid være nøjagtigt lige varme! Enten har du monteret noget forkert - eller også mangler der kølepasta omkring heatpipen eller noget i den dur. Men noget er der galt. Har selv kølet både et overclocket ti4200 og et 9600pro uden problemer med sådan en - og begge sider er altid samme temp.



FOXx
 
Superbruger
Tilføjet:
17-01-2004 23:48:18
Svar/Indlæg:
20/9
hmmm....det lyder da irriterende....

Ville ellers mene at jeg var meget omhyggelig med at proppe kølepasta hist og her på både køleprofilerne og på heatpipen....

Hmm....jeg tror liiige at jeg prøver endnu en gang.....før jeg evt køber den der blæser....det ville jo være rart at kunne undvære ;)



Berg
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 00:11:12
Svar/Indlæg:
254/8
-Jeg vil lige indskyde at hvis ikke man har god luftgennemstrømning i sit kabinet, så skal man nok have en smule blæs direkte på. Jeg plejer at bruge en 12db papst nedenunder - det kan ikke høres når kabi er lukket -og så er der ihvertfald rigelig køling på!