Skræmmende! OC + HT.dk

Om siden d.  18. januar. 2004, skrevet af McDave
Vist: 985 gange.

McDave
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:12:16
Svar/Indlæg:
68/18
Er det ikke skræmmende som folk er ligeglade med om OC.dk og HT.dk bliver lagt sammen?....

det står pt. 50/50 for/imod en sammenlægning af siderne med hhv. 34% hver.

MEN... 32% ER LIGEGLADE!!!

lad os få en tråd der diskuterer fordele og bagdele ved en sammenlægning, så de sidste "tvivlere" kan få noget at forholde sig til!

SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:15:16
Svar/Indlæg:
1503/128
Fordel:

Overclocking.dk får mange flere og sjovere produkter mellem fingrene - det er meget begrænset hvad der bliver clocket i de artikler der er herinde.



MOD
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:28:17
Svar/Indlæg:
34/3
bagdel:

Overclocking bliver for stort, og man kan miste overblikket pågrund af det.
Sådan som det er nu er fint nokk



Avenger
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:31:42
Svar/Indlæg:
330/7
Jeg synes klart at de 2 sider skal lægges sammen. HT har nemlig lige det oc.dk mangler.

En anden fordel vil være at OC-HT vil stå stærkere i forhold til andre danske hardwaresites og på den måde også være mere attraktiv for hardwareproducenterne at udlåne produkter til :i

Go for it :e



Telle
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:33:01
Svar/Indlæg:
823/24
bagdel/fordel:

Oc.dk og ht.dk kan ændre sig meget. Lige før at man kunne forestille sig at den ene af de to ville "overtage", så den anden nærmest bliver glemt?



SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:40:49
Svar/Indlæg:
3011/103
Jeg håber det bliver med nuværende OC-design hvis det er. Jeg bryder mig ikke om den måde HT er opbygget på - her tænker jeg på at forummets nyeste svar er helt nede i bunden.



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 15:42:50
Svar/Indlæg:
2540/228
øhhh...... OC's nyeste svar er da os i bunden??? ?:(



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:05:26
Svar/Indlæg:
839/19
Jeg håber ikke at der bliver nogen sammenlægning.
OC.dk repræsenterer en del af den danske hardware sene, HT.dk noget andet.

Desuden syntes jeg at HT.dk er meget uoverskueligt opgygget, der er OC.dk meget bedre og hvem ved hvilket af de to designs som vil blive brugt?

Nu ved jeg ikke om crew'et lettere vil kunne få mere hardware til test end der er nu. I mine øjne er der et udemærket flow af tests, når man tænker på begge sider.

Det korte af det lange så tror jeg at det vil ødelægge de to sites i sidste ende at slå dem sammen. :l


/Kingu



Berg
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:10:11
Svar/Indlæg:
254/8
#7: ENIG!



espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:10:11
Svar/Indlæg:
2175/186
Jeg syntes bestemt ikke de skal lægges sammen, men de må gerne fortsat være "connectet" til hinanden, altså jeg mener at nogen forums også er på HT osv.



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:13:38
Svar/Indlæg:
1888/560
Det bliver faktisk lidt lettere tror jeg, os på HT.dk skal jo OC kortene lidt, men de fleste af os går ikke så meget i dybden med det pga. det er produkter som helst skal overleve...
Hvis OC delen blev smidt over til OC.dk ville det jo være nydeligt :)

OC.dk er jo også den lidt mere "sjove" side, med skøre mods, underlige indfald og whatever, mens HT.dk er mere seriøs. At slå dem sammen er i mine øjne dumt :/



Andy.
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:52:40
Svar/Indlæg:
1536/33
#7 & #10

HELT ENIG!!






P.E.S.T
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 16:58:39
Svar/Indlæg:
58/6
som #10 siger ville det være en fed ide!

Hvis siderne bare blev lagt sammen tror jeg at den ene sammenlagte side vil blive for stor, og folk som udelukkende kommer fra OC/HT vil måske også søge alternativer, hvis der blev for meget HT eller OC over den sammelagte side.

Men det kunne være fedt at OC fik nogle flere produkter til test. :D



#13
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 17:12:52
Svar/Indlæg:
288/19
synes nu ikke det virker helt ved siden af. min første tanke var også: "noo.. det må ikke ske". Det vi vel alle frygter, er at projektet OC+HT udvikler sig til noget negativt, og vi ikke kan identificerer os med OC.dk "ånden" mere - men ærlig talt; den eneste forskel er vel et nyt udseende, og et blandet folk, som både kan støtte hinanden, men også bidrage med større viden på alle områder! Og hvis der skulle være et par stykker, som der jo altid er, der ikke kan opfører sig pænt i forummet, skal der også nok være et par stykker der kan fortælle dem hvordan de skal!

umiddelbart mener jeg ikke at det kan skade. "Fornyelse fryder" - eller whatever man nu synes, men set i lyset af fordelene, synes jeg så absolut det positive må kunne opveje det negative!

.exeo



hestenhenning
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 17:27:20
Svar/Indlæg:
1137/24
HT.dk henvender sig til et publikum og OC.dk til et andet, og hvis du blander det sammen, kan du ende med at stå uden nogen læsere overhovedet.
Som min Afsætningslærer siger:
"Dem der vil sælge til alle, sælger ikke til nogen".
/Thomas



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 17:47:19
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg er enig med #14 i at ht.dk og oc.dk henvender sig til hver sit publikum, for hvad skal vi med en test om højtallere her inde på oc.dk??? for dem kan man da ikke umiddelbart overclocke.

jeg mener at oc.dk er mere ekstreme og ensporede (her har vi kun ting der testes som har noget med oc at gøre, og det har højtalere altså ikke!! (jeg har ihverfald aldrig hørt om folk der har sagt "jeg fik overclocket min cpu 10% mere ved hjælp af mine forældres højtalere" )

jeg hører til typen som både kigger på oc.dk og ht.dk, men jeg forventer altså ikke det samme når jeg kigger begge sites



be@vis
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 18:03:53
Svar/Indlæg:
481/150
Altså, jeg tror heller ikke i skal regne med det er noget der er seriøse planer om at gennemføre. Tror nærmere det er et pludselig indfald af nysgerrighed og efterfulgt af en afstemning. Er også enig i at det er to forskellige slags publikum...



#17
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 20:28:59
Svar/Indlæg:
288/19
nah, det kan der så være noget i #16.

til #14 og #15 - kan casemodding/fejl i windows/hjemmesider overclockes? det er der også meget af herinde, og jeg mener absolut ikke det skader! desuden er der vel ikke noget der forhindrer jeg i at browse udenom en tråd hvis indhold ikke interesserer jer? ærligt talt; enten er i sygeligt dovne, eller meget nærtagende!

på den ande side har i fuldstændig ret i at siderne på den ene eller anden måde henvender sig til forskellige folk; og så alligevel ikke. Jeg kan næsten garanterer #14m at siden ikke kommer til at stå fuldstændig uden læsere - så galt tror jeg nu engang ikke det ville blive.

uanset hvad valget ville blive, tror jeg hjælpen ville nå ud til lige så mange folk - uanset navn og design.

.exeo



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-01-2004 20:57:46
Svar/Indlæg:
839/19
#17
"casemodding" kan til en vis grad bidrage til at nå højere med ens oc, selvfølgelig alt efter hvordan det er lavet og til hvilket formål.

"fejl i windows" kan være overclocking relateret

"hjemmesider" kan bidrage med information..

Men ja, jeg vil godt give dig ret i at det til en vis grad vil udvikle sig positivt. Men jeg er bange for at det vil udvikle sig mere i en negativ retning end en positiv.

/Kingu



McDave
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 21:06:39
Svar/Indlæg:
68/18
uha...så har nej-siden taget en enkelt procent fra "de ligeglade"...det går den rigtige vej...lad os få tvivlerne sofavælgerne ud af busken og ta stilling...

hvad siger folkene bag siderne til en sammenlægning? kun én (super)skribent har givet sin mening til kende.
Lad os høre fra mændene med magten!(og evt. kvinder)...



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 21:12:08
Svar/Indlæg:
870/45
#7 og #10 ENIG!!



#21
Bobo
 
Superbruger
Tilføjet:
18-01-2004 21:37:16
Svar/Indlæg:
16/2
Jeg kan ikke udtrykke andet end min personlige mening; Og den er, at jeg er imod en sammenlægning. Det er 2 forskellige grupper siderne henvender sig til, og en stor side vil derfor blive for forvirrende. Desuden har vi her på oc et meget kvalificeret forum, en stor side, vil måske gå hen og ødelægge dette.

Historisk er årsagen til adskildelsen mellem oc og ht den, at intel ikke ville udlåne test produkter, til en side der havde noget med overclocking at gøre. Om det stadig holder stik ved jeg ikke.



Illisher
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 00:07:56
Svar/Indlæg:
2664/97
Jeg tror også at hvis siderne bliver lagt sammen bliver det alt for stort, og rodet. lidt ligesom med hol.dk.

Det bedste vil nok være at lade det være som det er, så kan folk jo selv vælge hvad de vil kigge på.



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 04:28:49
Svar/Indlæg:
194/13
Okay, first things first! - #23 - Lær at sætte punktum! ;)

Godt så...

Jeg synes desværre at oc.dk er begyndt at miste lidt af det jeg så godt kunne lide ved oc.dk i de tidligere dage. Der var folk der gik amok med gaffa, limpistol, whatever de nu havde (og bananer i kølere, for at optimere køleevnen 8)) og så skulle der ellers ske ting og sager med deres begyndende uddaterede system. - Folk er blevet mere påpasselig med deres hardware så at sige, samtidigt er meget af charmen ved oc gået tabt. - Det er ikke længere manglen på et hurtigere system der får folk til at oc, men nærmere "min far kan tæske din far" og "min golf 2 har større fælge end din golf" mentaliteten.
Jeg har al respekt for de ægte gh3tt0 folk, men de er desværre en uddøende race. Jeg må så krybe til korset og erkende, at jeg ikke selv er en stor bidrager til klubben, men efterhånden får man andre prioriteringer (jeg stiler efter et lydløst system) og har desværre heller ikke så mange penge mellem hænderne mere (går fra hjemmeboende med SU + fint betalt fritidsjob til udeboende udelukkende på SU). - Et lille, nærmest symbolsk oc af mit aldrende passivt kølede Radeon 8500 er det da blevet til, fra standard 275/275 til imponerende 290/290 - uden artifacts self ;) . - Systemet ville jeg da også gerne pumpe lidt op, men desværre er der lidt problemer enten med en belastet PSU eller konflikter mellem ram og bundkort.

Testsne på oc.dk er desværre også af dalende kvalitet, HT.dk har godt nok heller ikke imponeret på det sidste, men det burde der kunne rettes op på. I redaktionen på både HT og OC sidder der en del kompetente folk, men desværre også folk som ikke opretholder samme standard.
Jeg er sikker på en sammenlægning af de 2 redaktioner og en lille udtyndning ville gavne niveauet. - Dermed ikke sagt at det skulle blive en ren test side, for jeg vil altid hellere læse en god gh3tt0 artikel, end en test af et produkt, som mange andre sider også tester.



Smash
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 04:31:02
Svar/Indlæg:
194/13
Nå ja, så lige en lille OT kommentar til afstemningen.

Synes du vi skal lægge HT og OC sammen til en site..?
!!! - Enten hedder det ET site eller også hedder det EN side. - Der er ikke noget der hedder siten. 8)



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 00:52:09
Svar/Indlæg:
1888/560
#23 & #24, jeg har faktisk et lille mod på lager, men er ekstremt sløv når det gælder mods til mit kabby, det skal dog nok komme snart (det skal være færdig inden min eksamen i dansk, der skal jeg jo have min puter med og vise alle hvor nørdet man kan være :D ).

Og så har jeg et tastatur liggende et eller andet sted, hvis det stadig virker kommer der måske noget sjovt ud af det, men nu får vi se. Selv om jeg er HT skribent kan jeg jo godt lave lidt OC fun :)



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 02:56:37
Svar/Indlæg:
870/45
Til alle jer som ikke har stemt endnu...


Tag lige og stem NEJ ovre til venstre på siden, de skal sq ikke slåes sammen!!

Det er to vidt forskellige ting, det hele vil blive et stort rod, og de fungerer bedst når de er adskilt!





SoberStawa-awa-fish
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:44:39
Svar/Indlæg:
18/2
Først spolerer i det geniale design for at bruge et mere "moderne" og nu vil i til at lægge oc.dk og ht.dk sammen.

ER I DA FULDSTÆNDIG BLÆSTE OVEN I????????

Det er den dummeste idé i nogen sinde har fået.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 09:21:32
Svar/Indlæg:
1262/95
#29 Ja OK ro på skipper!

Det er fint nok du kommer med din mening, men synes du ikke du lige skulle tone lidt ned ?