Jamen så vil jeg gerne have forklaret hvorfor min el-regning er på 5629,24 kroner for præcist et år - og jeg kører med 6 maskiner + komfur, vaskemaskine og en masse andre ting + el-værktøj i mit lille værksted. Jeg har endda haft håndværkere med Halogenlamper i løbet af det år.. Du ved - dem der med 500 watts pærer i... :00 Tror du skal tage og regne om igen mester. ;)
Summa summarum er at jeg deltager og ikke er afskrækket af den eventuelle lillebitte ekstra udgift det er at støtte f.eks kræftforskning eller proteinforskning eller måske sudiet af global opvarmning. ( Bare for at nævne nogen af de ting jeg med glæde deltager i.. )
Yebs. Der er en guide :) Skal også have smidt min puter til at køre Folding@Home. Men ikke lige PT, da mine Mushkin ram stadig kører extremt dårligt :(
#7 Måske lidt modsigende? støtter studiet af global opvarmning, ved at lade din computer køre 24/7... (Vi har ikke ligefrem Atomkraft i DK, og vindmøller dækker aligevel ikke for mere end 10% af vores energi forbrug...)
hehe det gode ved at den står tændt 24/7 er at det varmer rummet godt op!
jeg har også sat en 566MHz celly op til at køre dl mm. for den store den bruger nemt over 300W når den bare surfer, og nemt 400-450W når jeg tester osv.
men btw. er det ikke dumt at køre f@h osv. når man ikke engang ved hvad det er? (men ved self godt det er et konkurerende emne også hehe)
hmm... en af mine kammerater har lige købt en ny maskine der skal køre 24/7 med en Via C3 CPU og onboard gfx... Sådan en har måske ikke den vilde regnekraft, men den sluger et minimum af strøm!
Hvis jeg skulle starte på sådan noget 24/7 stads (SETI@home eller F@home) så skulle det nok være en comp. med samme specs... eventuelt med den nye C3 CPU på 2GHz der kommer... stadig kun med en effekt på omkring 6W!!!
Brug istedet en Benias til at køre F@H / S@H!! Den er oplagt til det, Og jeg tror sagtens man kan få en hel computer til køre med et forbrug på under 25W, også selvom den kører 100% load!