snot forviret eller bare snot dum??

Diverse d.  19. januar. 2004, skrevet af TorQue
Vist: 387 gange.

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 09:57:12
Svar/Indlæg:
235/13
:l

Hejsa!
Efter sammenlagt 6-7 timers browsing her og der på overclocking.dk (samt en del andre steder for at finde ud af precis hvad mit kort er) er jeg kommet frem til at jeg besidder et powercolor radeon 9600pro ez (R96-C3G)

Det er jo altsammen meget godt, men hvad kan sådan en fætter?? har læst om "hard mod" " soft mod" "bios flash" "artifacts" etc.
har læst man ikke kan forhøje engine og mem clock uden omegadrivers ....selvom jeg bare kan banke engine i top (529Mhz) og MEM til 235Mhz i powerstrip... med den nye catalyst driver

Hvad er hvad? hvis der lige er nogen der sidder og keder sig, og ved hvad de taler om. Der gider at smække nogle facts på bordet

Kan det laves om til et 9600XT eller til noget andet.
Kan det køre mere på coren?? det spiller 100% som den står
hvoffor skives der vidt og bredt at dette kort kører 400/400 Mhz standard? når PS viser 400/200 ??
Er jeg snot dum eler er det her lidt langhåret for en newb? :e

/TorQue

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 10:36:34
Svar/Indlæg:
235/13
ok
hvordan får jeg så "unlocked" mine OC muligheder??
jeg tænker her på core der kører klippe stabil hvor den er..kan den komme højere?

Vil det hjælpe at sætte AGPv op for at hjæpe ram en smule?

har jeg ret når jeg siger at mine ram så kører 235/ddr470?
så er det jo meget pænt..eller?

legebarN

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 10:44:26
Svar/Indlæg:
487/59
#2 rammer faktisk hovedet på sømmet helt perfekt, næsten. For "GPUen" på et ATI kort hedder en VPU ifølge dem selv, lad være at spørge hvorfor :)

TorQue, hvis du kan ændre core (du kalder det engine) og mem clock, hvad vil du så unlocke?

AGPv vil kun hjælpe dig hvis du bliver ustabil ved højere agp-hastighed. Hvis du læser den eller på anden måde holder den nede (fx med en devider) skal der ikke pilles ved den. Den giver desværre ikke mere spænding til VPU(GPU)/mem.

Hvis du kører med en ram hastighed på 235mhz, ja så kører dine ram ddr470 (=470mhz).

The

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 10:56:07
Svar/Indlæg:
1836/61
TorQue,
1. Hardware overclock dit grafikkort gennem PowerStrip som du selv skriver om i #0. Hæv VPU+RAM over standard hastighed.
2. Brug Omega driver samt ændre nogle indstillinger i skærmindstillinger for at tweake dit grafikkort til bedre ydelse.

Og det er sådan set det du kan gøre !

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
19-01-2004 11:15:12
Svar/Indlæg:
10398/435
9600PRO ---> 9600XT

Læs det hele og snak med folk om det før du overhovedet overvejer om du skal gøre det...

TorQue

Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 23:26:21
Svar/Indlæg:
235/13
hmm der syntes at være en del uenighed om hvorvidt man kan ændre et 9600pro til 9600XT ?? stadig snot forvirret!!

#3 hvis du læser #2 vil du se at jeg ønsker at hæve yderligere end de 529Mhz på coren ..hvis det er muligt.
Og tak for at indvi mig i AGPv, og ja den er fixed så intet at hente der asso.. :l

#4 du anbefaler omega driver check!

#5 KAN det lade sig gøre? ser du grunden til hele mit venture ud i at finde oc max her, ER jo netop at XT´n kører med højere core og mem clock (og var der ikke også noget med 4 vs 8 pipelines??)

læs #0 og se at jeg faktisk har brugt FOR meget tid på at læse om det her, og som følge deraf er blevet forvirret!! det ene site siger det ene og den anden det andet..selv 2 forskellige meninger på eet site har jeg mødt :00

Derfor spørger jeg her, hvor jeg har fået hjælp tidliger, og som virker.. ikke mindst.
En XT bios upgrade skulle mig bekendt bare være nogle få (men effektive) ændringe ang pipelines og core samt mem clock.
Noget som man faktisk selv kunne redigere i den nuværende bios (given know how til dette) at flashe en bios til GFX er vel ikke værre end til m0b0 bios?? ud med stik, i med floppy og så bare derudaf..... :e

/TorQue

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2004 02:09:19
Svar/Indlæg:
10398/435
ja jeg glemte så lige linket...

http://www.3dmaxx.net/forums/s...

nope både pro og xt har 4 pipes..

The

Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2004 06:56:17
Svar/Indlæg:
1836/61
#6, ja Omega drivere, se denne artikel om ati+omega+dna drivere sammenlignet.
http://www.tweak.dk/nyheder2.p...
der kan du finde link videre til den reele sammenligning.