Installer XP uden XP-Bootcd/disketter

Diverse d.  19. januar. 2004, skrevet af SPAGETTICHARLY
Vist: 349 gange.

SPAGETTICHARLY
 
Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 20:29:34
Svar/Indlæg:
34/8
Ville lige hører om der er nogen der er stødt på det problem, ikke at kune boote fra win-xp cd'en? Jeg kan boote fra alle andre, undtage win-xp-pro-dk, dvs. XP-Pro-UK, w2k osv...
Så ville høre om der er nogen herinde, som kender en alternativ måde at få lavet en clean installation (eventuelt en extern bootdisk til XP)? Altså hvor der bliver formateret i den blå "dosagtige" menu i starten af windows installationen.
Det skal lige bemærkes, at det er i en bærbar, uden diskettedrev og mulighed for demontering af HDD.

SPAGETTICHARLY
 
Superbruger
Tilføjet:
19-01-2004 20:36:17
Svar/Indlæg:
34/8
Kan det ikke være drevet der er defekt? Min cd duer fint i min stationære computer, så det virker lidt frustrerende. Jeg har også haft min bærbare til reperation, men lige meget hjalp det :(
Men ellers tak for svaret BigBird... Nice and quick 8)



SPAGETTICHARLY
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:35:15
Svar/Indlæg:
34/8
Jeg har skam tjekket BIOS, og jeg har også ledt efter en ny; dog uden held...



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:57:16
Svar/Indlæg:
85/14

Hvis du ikke kan få løst problemet med at få bootet på XP cd'en, så kan du godt installere "clean" alligevel (med clean går jeg ud fra, at du mener uden at installere f.eks. Win98 først)

Hvis du har en Win98 cd, så boot fra den, vælg "Start installation" og fortsæt med installationen lige indtil du når det punkt hvor inst prog siger: Windows har nu alle de nødvendige....bla bla..." og der afbryder, og går ud i dos*
Herefter smutter du ind på WinXP cd'en ---> i386 og executer så "winnt" (kan ikke huske om det er .exe eller hvad det er)

Så skulle du gerne kunne inst WinXP

*Hvis du ikke er i dos her, så vælg boot med cd-rom, og start Win98 inst manuelt, og afbryd på samme måde.



SPAGETTICHARLY
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 18:07:23
Svar/Indlæg:
34/8
YES, mange tak Mentall, det var sådan et svar jeg søgte. Jeg har endnu ikke testet det. Men jeg vil gøre et forsøg i denne weekend.



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 21:35:47
Svar/Indlæg:
85/14

Glad for at kunne hjælpe :)

Jeg kan ikke tælle hvor mange gange jeg selv har gjort det :e