LSASS.exe systemfejl?

Software d.  19. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 2107 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
19-01-2004 21:21:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvad betyder denne fejlkode?? Jeg kan ikke helt se om det første bogstav er et I eller et L - men tror det er et lille L?

lsass.exe systemfejl

ugyldigt format på sluttidspunktet

Derefter kan der kun vælges OK hvilket bevirker at computeren starter op igen - oftest med samme fejlkode?

Håber i kan hjælpe??

snoppy
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 12:21:10
Svar/Indlæg:
30/13
#0
Hej.....

Jeg skal lige høre om hvilket system (windows) du køre med, og om du har opgraderet det både windows og explore....

Hvis du gider dette tror jeg godt at jeg kian hjælpe dig...... :i



o27
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 10:19:10
Svar/Indlæg:
937/191
har selv haft samme problem for noget tid siden - og der kan læses utallige sider om dette nøjagtige problem på nettet, prøv bare at søge på google!!!!
Jeg var så heldig at jeg forinden lige havde taget en ghost af min XP install. og den smed jeg ind og problemet var løst!
Nu vil jeg ik male fanden på væggen, men jeg tror det bedste vil være en ny install. af windows eller en ghost hvis i er så heldige at ligge inde med det!!



snoppy
 
Superbruger
Tilføjet:
31-01-2004 21:50:33
Svar/Indlæg:
30/13
#5

Er du sikker på at den ikke hedder isass.exe??????



nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 22:37:42
Svar/Indlæg:
714/10


-=GeZ=-
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 23:33:55
Svar/Indlæg:
230/10
er isass.exe ikke en komponent af Windows ?:(

Ellers tror jeg ikke jeg kender nogen computere der ikke er inficeret...

[edit]
Var lige i systemprocesser igen... Den hedder lsass.exe (L)... Der er måske forskel?



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-12-2005 19:31:02
Svar/Indlæg:
1262/95
Jeg har set denne fejl før på en PC, det er formentlig Sasser eller lign. virus der benytter sig af et sikkerhedshul i LSASS.EXE (LSASS.EXE styrer bla. logon sekvensen)

Det lykkedes mig at få startet PCen op i Safe Mode og vælge et system restore point hvor jeg vidste PCen virkede. Derudover er det nok ikke tilrådeligt at koble PCen til netværk uden ordentlig firewall (Sygate har stadig en ganske god gratis firewall) og så er det selvfølgelig en rigtig god idé at opdatere Windows.



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
13-12-2005 19:56:11
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er en orm, ja.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
14-12-2005 16:18:03
Svar/Indlæg:
15982/637
Inden i sletter lsass.exe mv så kig lige efter hvad i gør:
http://www.liutilities.com/pro...
http://www.softwarepatch.com/t...
Virus and spyware writers are getting more cunning. They are now disguising their viruses to look or sound like Windows system files. Quick quiz: out of the following, which of the files is the spyware (browser hijack), virus (Trojan) and the crucial system file?
Isass.exe
lsass.exe
Win32.exe
Hey, wait a minute, the first two files are the same! Well, they are not. The first starts with the letter capital i (I) and second starts with the letter lowercase l (L). The one starting with i (isass.exe) is a virus/Trojan but Windows users may easily mistake it for the very important security process, lsass.exe (starts with a lowercase L, as in lucky). And yes Win32.exe is a browser hijack program that will keep taking charge of your browser home page.

http://www.neuber.com/taskmana...
The lsass.exe file is located in the c:\windows\System32 folder. In other cases, lsass.exe is a virus, spyware, trojan or worm!