Skrivebords "MOD" - UPDATE

Diverse d.  20. januar. 2004, skrevet af Mentall
Vist: 413 gange.

Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 15:37:18
Svar/Indlæg:
85/14
Tjaeh...efter at have læst noget om en gut der havde smidt et blåt kathodekit på undersiden af sit skrivebord, så det oplyste hans tastatur, ville jeg da også prøve det. Jeg fatter faktisk ikke, hvorfor jeg ikke selv fik den idé :D

Da jeg for et ½ år siden flyttede sammen med min kæreste, måtte jeg opgive mit dejligt store massive skrivebord til fordel for et kompakt computerbord.

Det har lige siden været et problem om aftenen, at se hvad det nu lige er for nogle taster jeg får trykket på :)
Bevares, jeg kan da blindskrift, men det er ikke til at placere hænderne ordentligt i dårligt lys x(

Så da jeg så den artikel, var det selvfølgelig noget der skulle undersøges. Og lige for nylig kom en mail fra chippen.dk med tilbud på Sharkoon dual kits til 99kr (I know - Chippen = bwadr :l )

(damn...nu gjorde jeg det igen - deaktiverer lige "ramble-mode")
Og her kommer selve ídéen så.

Jeg kunne overhovedet ikke finde ud af hvilken farve lys jeg ville have, da jeg er stik imod den evigt tilbagevendende pop-blå. Jeg har allerede lilla kabi-belysning indvendigt samt rød i fronten bag "rillerne"

Men siden jeg er den stolte ejer af et sort Logitech pad med hvide highlights, slog det mig... "UV - det ska' du da ha'!"

[deaktivering af "ramble-mode" failed :r ]

Så besluttet som gjort (?) der er lige nu et UV kit på vej til mig, samt et lilla sæt, hvis det slår helt fejl med førstnævnte. Så passer det jo oxo til kabi...

Jeg poster billeder så snart det er monteret...nå, hvad synes i?

(imponerende...præsterede rent faktisk lige at lave en tråd om...INGENTING! - endnu - sikke en pragtfuld måde at spendere sin fridag... :00 )

WanthaL
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 15:49:30
Svar/Indlæg:
607/20
Ok, men så hvidt jeg ved lyser UV ikke ret meget ;)



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 15:58:03
Svar/Indlæg:
85/14
#1
Derfor er det godt tallene osv er hvide...og sidst jeg legede med UV reagerede hvid ret godt på UV lys ;)



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:00:06
Svar/Indlæg:
839/19
#1 hvis knapperne er hvide som alm. kopi papir så vil de lys op af UV (blacklight)..


/Kingu



MaDwEeSeR
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:13:26
Svar/Indlæg:
79/1
hmm mit hvide keyboard ville lyse pænt meget op så

http://www.logitech.com/index....



karaffa
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:16:44
Svar/Indlæg:
291/87
Er ikke helt sikker på at dit keyboard vil lyse op.... Alm printer papir og feks en hvid t-shirt lyser op fordi det er behandlet med optisk hvidt...... ( mener jeg ) Det skal du ikke være sikker på at dit keyboard er. Men GL HF !



KillerFrog
 
Elitebruger
Tilføjet:
20-01-2004 16:18:21
Svar/Indlæg:
1950/230
#0
Jeg har samme problem, mørk værselse hvor computeren står, og nada lys, og for at gøre det endnu værrer, har jeg det sorte sæt fra Logitech, keyboard og Mx700, kan hellere aldrig finde de taster. 8)



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 17:09:08
Svar/Indlæg:
1012/98
jeg har så grå taster med hvide bogstaver og jeg har heller ikke skide meget lyd (jeg har dog sat 4x 30 cm blå koldkatode i mit barskab :p ) Vil det også virke til a kun lyse bogstaver op?

Jeg havde ellers tænkt mig at teste men mit uv rør er futtet af, jeg har fået at vide af nogle stykker at UV ryger hurtigere end farvede andre rør. Jeg har ialt 5 blå rør som alle har virket i lang tid men mit UV holdte kun i 2 mdr :(



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 18:09:20
Svar/Indlæg:
85/14

Som sagt kommer de først i morgen, men jeg skal nok se om jeg kan få taget billeder, har dog kun webcam lige nu...jeg håber det virker, ellers har jeg nogle andre planer med at UV modde mit næste kabi...



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 20:28:27
Svar/Indlæg:
85/14
Mindre update...bah...havde jo lige glemt at PostDK bringer pakker ud midt på dagen her i byen (er næsten lige flyttet hertil jo) så derfor må det vente til i morgen...



Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 18:18:38
Svar/Indlæg:
85/14

Arh well...trial and error I guess...

Ud fra ovenstående kan I vel gætte, at det ikke gik helt som planlagt...
De hvide highlights på tastaturet var ikke UV reaktive, så derfor skete der sq ikke lige ret meget. Men alt der var hvidt på mit skrivebord reagerede da :00

Så nu er jeg ekstra glad for, at jeg valgte at bestille et lilla sæt også, for nu er der sq lys under bordet ;)
Præsterede endda at lave en forlænger med 2 molex stik og en "højtaler" ledning jeg havde liggende, med kun 0,01V effekttab...nu skal jeg så bare have fundet en smart måde at føre den ud af kabinettet indtil jeg kan finde en 220V-12V adapter billigt.

Jeg har dog ikke helt opgivet håbet med UV lyset, så forslag til, hvordan jeg kan markere tal og bogstaver er velkomne :)



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 18:24:47
Svar/Indlæg:
2540/228
hvis du er snild på fingrene så en uv-tush...



#12
|Ash
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 18:27:44
Svar/Indlæg:
2694/107
hvad med at smide nogle billeder onlajn??

/Ash



#13
OO
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 19:25:50
Svar/Indlæg:
129/8
#10

I kvickly købte jeg for ikke sålænge siden en adaptor 220-12/7/5 volt for 39.- og den fungerer fint..




Mentall
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 21:41:51
Svar/Indlæg:
85/14
#11:
Mjaeh, men jeg ved ikke om jeg bare får det slidt af...derfor jeg heller ikke hælder så meget til maling. Men jeg er nu godt tilfreds med det som det er nu 8)

#13:
Tak, det lyder lige som det jeg leder efter. Det er en kende bøvlet hvis jeg skal have flyttet computeren som det er nu, men det fungerer udemærket

Billeder kommer her:
www.mentall.dk/skrivebord

De er taget i total mørke på værelset, med et webcam...derfor så ringe. Ser om jeg ikke kan låne et webcam i weekenden.