Superbruger
Tilføjet:
20-01-2004 22:06:41
Svar/Indlæg:
50/16
Hmm ja jeg har 2 hardiske og et cd drev, og er ikke helt klar over hvem der skal være master og sådan, her kommer lige en gennemgang af mine dreve:
Den disk der er min main disk(120gb) er en sata disk og sider på sata 1 den er i øjeblikket sat som master.
På ide1 caplet sider både min anden hardisk(10gb) og mit cd drev, jeg har kun en ide ledning, men med plads til 2 dreve på, jeg har så min anden hardisk(10gb) som slave..
Når jeg går ind i biosen og kigger ser det så ledes ud:
Ide1 master: CD DREV
Ide1 slave: Hardisk (10gb)
Ide2 master: Hardisk (120gb)
Ide2 slave: NONE
Der ser måske også meget godt ud, bort lige set fra at nå den starter op, vild en kun starte op hvis der er en cd i drevet den kan boote på :S ellers skriver den at man skal indsætte en valid system disk :S men hvis man så har en cd i der kan bootes på, så starter skriver den man skal trygge på en tast for at boote på cd'en og gør man ikke det starter den windows :O
Når man så kommer ind i windows og kigger i denne computer er de 2 harddiske drev c og d som de skal være, men windows ligger på drev cd ( det skal det også) men boot.ini ligger på drev d :O
Jeg kan ikke rigtig se hvad jeg skal gøre for at få lavet det her rod :O
(grunden til jeg har en ide hardisk og ikke bare nøjes med min store sata harddisk er at jeg bruger secureIDE på den, så jeg kan have alle mine "snavsese" filer på den.. Håber virkelign ogen kan hjælpe!)