#5 Læs lige mine svar igen. Jeg siger intet om din påstand om, at ved en given fsb er 5:4 cas 2 5 2 2 hurtigere end 1:1 cas 3 8 5 5. Det er garanteret rigtigt (men igen, 3-8-5-5 er en MEGET sløv setting). Jeg påstår derimod, at en tRAS setting som er lavere end CAS latency + tRCD (RAS-to-CAS) + 2 ikke er hensigsmæssingt ifølge folkene hos Mushkin.
Men du føler dig måske bedrevidende i forhold til dem? :00
I øvrigt er ovenstående uafhængit af chipsets, men hvis jeg skulle finde på at sige noget som omhandler AMD i forbindelse med tRAS, må det være at nForce2 chipsettets memorycontroller (lidt ulogisk) foretrækker en tRAS værdi på 11. For alle andre chipsets vil jeg tro, at den laveste værdi større end eller lig med CAS + tRCD + 2 er at foretrække.
Det er i øvrigt også en misforståelse, hvis nogen tror jeg giver udtryk for, at timings ingen betydning har. Det har de helt afgjort. Jeg mener blot at høj FSB generelt giver mere end stramme timings, men hvis man sætter ekstremer op mod hinanden (a la 2-2-2 mod 3-5-5), kan man sandsynligvis få et andet resultat.
Jeg kan desuden ikke se at jeg har sagt noget om, hvorvidt det betaler sig at køre synkront med FSB eller med divider på 5:4 ;)
Igen: læs indenad og find ud af hvem der muligvis misforstår noget!