Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 08:20:28
Svar/Indlæg:
603/79
hej.
jeg sidder i den situation at jeg ned 98% sikkerhed tror at mit bundkort er brændt af... !
Jeg slukkede den søndag aften, og mandag kunne den ikke boote. Jeg kan høre at harddisken køre, men der kommer ingen billede op på skærmen. Jeg har så prøvet med et gammet PCI GFX, men lige meget hjalp det. Jeg har prøvet at tage ram'ene ud og alle mine andre PCI kort ud et efter et også se om der var evt. konflikter. Selv om det lyder meget underligt.
Jeg er derfor i den tro at mit bundkort min. er brændt af, men det er ikke til at sige om det har taget min CPU, mit GFX og mine ram med. !
Nogen der kender til ligende problem ?
Hvis jeg nu skal have ny cpu, gfx, ram og bundkort har jeg kigget lidt på:
Abit IC7 men ved ikke om det skal være G versionen eller MAX 2/3. Hvad er forskellen her ?
Hvad ram angår, har jeg tænkt lidt på at det min. skal være PC3200, gerne mere. Men om det skal være Dual ved jeg ikke? Er der noget at hente her? Og er 2*256mb nok (altså 512mb i dual?)
CPU'en skal være en med 800Fsb, men med de nye prisnedsættelser ved jeg ikke lige hvad det skal være for en? Hvade hørt noget om at "Costa Rica" skulle være god..
GFX: jeg ved ikke lige hvad det ska være for et ? Gerne et der performer godt, er ligeglad med om det er nVidia eller ATI, til prisen. Jeg er ikke villig til at give 4.000,- for et gfx. !
Lige til sidst vil jeg høre om der er meget at hente ved at skifte sin 1år gamle IDE Maxtor +9 80Gb 8Mb til en eller anden S-ATA disk?
Håber I kan hjæpe mig (ved godt at jeg skrev meget :D )
Juvic !