Hjemmelavet kompressor køling?

Luftkøling d.  22. januar. 2004, skrevet af MunkeHat
Vist: 437 gange.

MunkeHat
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 00:37:40
Svar/Indlæg:
41/22
Er ved at bygge mig en comp.. Så går og tænker lidt over nogle billige men effektive (og måske lidt originale , metoder at køle min CPU/GPU.. Så idag da jeg var nede for at finde noget i fryseren, kom jeg til at tænke på hvordan den køler ned til de -18 C.. Fandt ud af at den bruger en kompressor til at køle med.. Så jeg tænkte på om det var muligt at bixe noget smart sammen med en kompressor fra en fryser.. Nogen der har erfaringer med dette? Eller nogen der kan give bud på om det vil virke?


OTC-Raptor
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 00:42:10
Svar/Indlæg:
130/33
www.asetek.dk :) så kan du komme med i vapo klubben :p

jeg har også leget lidt med tanken men opgave da jeg havede kikkede på google.com i nogle timer, folk som laver sådan noget er ikke helt normale.... og har tit omkring 10års afaring med kompressor fra normale køle/fryse skabe... så jeg vil sige nej det kan du ikke. men du kan få et job i netto og købe dig et vapochill case... hehe



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 01:32:27
Svar/Indlæg:
316/21
job i netto hehe!
Jeg vil bakke OTC op.... tror ikke du skal regne med at nå ret langt, med kompressor køling, hvis du overhoved ingen erfaring har... men prøv at kontakt Petter78 han ved lidt/meget om skidtet...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 01:46:52
Svar/Indlæg:
684/95
#1

Så så... nu skal i sq ikke blive for frække... har selv arbejdet i netto i 2 år... det er sq det jeg er blevet rig af... så deeeet...

Kan da lige fortælle at jeg er stoppet:)



Pioneer2k
 
Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 02:28:15
Svar/Indlæg:
870/45
Helt korrekt, det kræver erfaring

Min fætter f. eks, han arbejder på Vestfrost, han har sq styr på det!

Han har så vidt jeg ved lavet indtil flere hjemmebyggede kompressoranlæg til sin cpu.

Sidst jeg hørte fra ham, havde han en XP2100+@4400+, som dog lige var brændt af ☹

Men han har rodet meget med at blande væsker, hvilket mundede ud i diverse gasser som løber længe fra r404a som jeg f, eks sukker efter at få i min PE.


Han har vist lavet en væske som hedder EP88, der var han vist nede på -60°C!

Nå tilbage til virkeligheden :)

Det er ikke noget for nybegyndere!



yupper
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 04:46:28
Svar/Indlæg:
1347/11
I kan jo gå ind på tweak.dk 's forum og søg efter cascade og Tom Holck, vel nok Danmarks mest skøre tandlæge, men tilgengæld også en overclocker af rang.
Vapochil og prometia er vel nok det os normale mennesker vil bruge af penge og tid på at anskaffe, men ekstremerne ligger for folk som får bygget custommade kølere, heraf Tom Holck.
-60°C er for amatører, næh vi skal ned rundt omkring de -120°C før det bliver alvor, og ja man kan ikke bare bygge det derhjemme uden et vist kendskab til det. Der er ting som eksplosionsfare(når man arbejder med gasser til køling) for det er noget ustabilt noget det meste af det.




comment
 
Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 07:04:33
Svar/Indlæg:
1230/171
MunkeHat:

Du vil helt sikkert også kunne få lidt inspiration ovre i xtreme systems forum, måske især her:

http://www.xtremesystems.org/f...

De går virkelig til den derovre :)