Regler for køb/salg herinde.

Diverse d.  22. januar. 2004, skrevet af KillerFrog
Vist: 261 gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 11:08:59
Svar/Indlæg:
1950/230
Hej.

Jeg ved dette ikke er det rigtige sted at spørge, men burde der ikke være et regelsæt for dette, grunden kommer her.

Når noget sættes til salg i tråden "Salg", og der er sat en mindste-pris af sælger, og denne mindste-pris overbydes, er det så ikke normalt Pli, at en vare er solgt til højeste bydende.!!!

Grunden til dette, er at jeg har budt på 2 computere i denne tråd, og ingen af gange har sælger henvendt sig, eller sendt varerne trods jeg har opgivet adresse med mere i PB, skrevet til dem efter endt auktionstid, og hvor jeg har haft bud højere end mindste-prisen sat af sælger, endda 30-40% over deres pris.

Det mindste man kunne gøre, hvis man har fortrudt at sælge eller trækker i land, så kunne man henvende sig til vedkommende der har højeste bud over mindste-prisen, og sige sandheden, istedet for bare at lade som ingenting, og håbe på evt. købe bliver væk.

Har jeg ret eller.!!

Ps. Jeg slette ligende tråd i salg.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 11:12:31
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg har lige været inde og kikke i trådene, og der er ingen krav stilt at sælgerne, udover mindste prisen.

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 12:01:40
Svar/Indlæg:
2453/80
hmm... det er da ikke andet end rimeligt at sælger henvender sig hvis han ikke vil sælge alligevel !

Sneglehunden

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 12:50:43
Svar/Indlæg:
2502/221
nej det vil jeg nu nok sige!
altså kan godt forstå at sælger sælger til højest bydende,,,men dete r da normalt høflighed at henvende sig til køber uanset hvad!

Illisher

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 13:14:51
Svar/Indlæg:
2664/97
Ja det kan vi godt blive enige om. Og hvis ikke de vil sælge alligevel, så kunne de godt lige skrive det i tråden, så alle ved det, og ikke bliver ved med at byde.

0# Han må jo selv vælge hvem han sælger til, ingen regl om det er den der har budt højest. men af ren pli så ja, den der har budt højest.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 13:33:44
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg ville selvfølgeligt acceptere hvis sælges ikke ville sælge alligevel, men bare at gemme sig og ikke svare på de interne beskeder, og så i ovenikøbet fra 2 inden for en uge, det er lidt surt.