Sletning af WinXP

Software d.  22. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 346 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
22-01-2004 17:47:17
Svar/Indlæg:
0/11005
Hvordan fjerner man WinXP fra sin computer? Jeg har forsøgt at geninstallere XP på min computer, men af en eller anden grund er der gået så meget lort i forsøget at jeg nu hverken kan installere den nye version eller slette den gamle og starte forfra.

Der er en meget lang (og relativt uinteressant) forklaring på hvordan det er kommet så vidt, men hovedsagen er nu den at jeg på en eller anden måde skal have formateret min C-drev. Dog skal det jo ske uden brug af DOS, som Windows XP ikke er udstyret med.

Og det er for øvrigt heller ikke muligt at benytte sig af oldschoolmetoden og bare smække en bootdiskette i. Den mulighed er også lukket.

Hvis der er nogen der har erfaringer med at voldtage WinXP på grusomste vis og fremtvinge en formatering, vil jeg sætte stor pris på det.
Ironfox

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 17:53:45
Svar/Indlæg:
382/37
Når det går så galt til så er det godt med en dos disk om det er en der er lavet i windows 98 betyder ikke så meget start med at fyr format c: af

Når så det er færdigt smider du windows xp på igen.

Du skal også kunne formater med windows xp cden men når du siger du ikke kan starte op. Så hjælper det jo ikke.

Har du sat den til at boote fra cd-rom i bios

El

Superbruger
Tilføjet:
22-01-2004 17:55:19
Svar/Indlæg:
58/6
Du booter fra Win XP cd´en, så har du mulighed for at vælge at formatere din hdd, samt installere en ny XP.

Ganske simpelt. ;)

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 17:57:33
Svar/Indlæg:
2540/228
1# "Og det er for øvrigt heller ikke muligt at benytte sig af oldschoolmetoden og bare smække en bootdiskette i. Den mulighed er også lukket. "

Dane

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 00:59:26
Svar/Indlæg:
270/104
Et forslag:
Under opstart, gå da i bios under bootdevice og sæt dit cd-drev til at starte først. Så starter din xp disk fra cd-drevet.

Aphix

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 01:05:34
Svar/Indlæg:
1494/10
#5 Tror ikke hans problem er at få den til at starte på CDen tror det er når han vil formatere at fejlen kommer.

#0 Hvis du har mulighed for det så smid disken over i en anden maskine der kør med XP og så formeter den derfra, der tager ikk lang tid og det virker næsten hver gang, disken skal jo nærmest være defekt før det ikke virker.

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 01:09:28
Svar/Indlæg:
1581/5
når der skal vælges partition udner xp install, så slet den nuværende og opret en ny, og vupti.

Virker det ikke er der noget galt med din XP cd.