Elitebruger
Tilføjet:
22-01-2004 20:55:14
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg har en hel stribe gamle pc'er til at stå, som der bare for nostalgiens skyld, og for at lege lidt mere med det, skulle sættes op med Linux!
Det jeg søger er en distrubution, der kan køre på 486DX og måske også SX, jeg har også et par gamle P60 jeg gerne vil have det ind på... Jeg har en gammel Redhat5 liggende som jeg er ret sikker på sagtens kan køre på dem, men jeg vil helst ha noget som er så opdateret som muligt! Og helst noget der kan installeres fra internettet af, så jeg er fri for at sætte cdrom drev i dem alle sammen.
Jeg har før prøvet at installere Redhat8/9 fra nettet, men det var totalt umuligt da serveren var totalt overbelastet, så hvis i kender en dist. der ligger på en knap så belastet server ville det være genialt. Det kan stortset være lige meget hvor meget det fylder, selvom det skal downloades på alle maskinerne, min linie burde godt kunne klare det 😉
Det der måske kunne være et problem er måske at diskene i maskinerne ikke er vildt store, helt ned til omkring 200Mb...
Jeg kunne godt tænke mig noget "halv"-grafisk opsætning og konfigurering, da jeg ikke er den store haj til linux...
Det ville også være fedt nok hvis de kunne køre X11 eller hvad det nu hedder, med KDE/Gnome e.lign...
P.S.
Nu ved jeg godt jeg skrev Linux, men hvis der findes en BSD e.lign. som i også kan anbefale så er det også fint. 😉