Windows XP ødelægger C Drev

Software d.  23. januar. 2004, skrevet af Ebzen
Vist: 475 gange.

Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 06:59:00
Svar/Indlæg:
592/17
Hej!
Nu er jeg godt nok ved at være at være træt af det f***ing møg XP!
Nu har jeg geninstalleret 4 gange siden jeg fik mine 2 dejlige Seagate 160 GB harddisk.
Der sker det:
Computeren kommer op og køre... Og køre ganske fint... Så hvis man kopiere en stor fil, f.eks en video film der fylder 700 MB fra min ene harddisk til den anden
Så kommer der en fejl. Så kommer der et grimt tegn nede i Task baren og siger at nu er der en windows fil der er "Currupted" og jeg skal køre chkdsk... Computeren genstarter efter 5 sek. og kan så ikke starte op igen... Hvis man så booter op fra XP cden og køre en chkdsk.. Står den og "reparere" alle filer fra C drevet.
Men... Når den er færdig... Så mangler der enten 1000 filer i Windows eller så har den lagt det ind i mapper.
Og her er hvad jeg har prøvet:
Uden overclock af systemet (standard settings i bios)
Installeret Nforce driverene fra min motherboard CD
Har prøvet med Nforce driverne fra Epox hjemmeside... med og uden installation af SW IDE driver!
Jeg kan ikke opgradere til Service Pack 1.. Da jeg som sagt har en ulovlig kopi. Synd for mig... Men.. Derfor burde det jo kunne køre...
Den har skabt sig åndsvag lige siden jeg fik de Seagate harddiske.
Så nu bliver det:
Windows 2000 med SP 4 & Linux Red Hat 9.0
Farvel og tak til Windows XP! x(

Ebzen

PS: hvis der er nogle der har et godt råd... Så sig endelig til!

SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 07:38:27
Svar/Indlæg:
1455/78
Hmmm prøv at opdatere BIOS og reset BIOS....

Det lyder underligt, når en computer laver de fejl så plejer det at være fordi at den er OC for meget, men din er ikke OC.

Windows skal have installeret SP1 for at kunne køre med store harddiske, en typisk Microsoft fejl.....

Jeg kan se at du har 3 X 512 MB i dit motherboard, hvor mange V får de?



BeyondAct
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 07:54:10
Svar/Indlæg:
20/11
Nu køre du vel NTFS på dem?
Hvis du ikke gør så skal de jo fejle.



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:15:18
Svar/Indlæg:
258/12
hahaha..!

Ulovlig kopi.... tror du så ikke bare vi skal stoppe her....



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:21:46
Svar/Indlæg:
6052/189
Scotty: tror sgu ikke det er grunden til hans system fucker...

Ebzen:
1.prøv med xp pro, og SP1... hvis dine diske kører FAT, så smid en startdiskette i, og kør scandisk /f = overfladescanning

2.hvis du kører NTFS, så kører du scandisk fra windåse med sektor-fejlretning...


3.bliver dine diske varme ??


/Tonnilerche



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:36:51
Svar/Indlæg:
258/12
Geeeeh Tonni.... han kan jo ikke installere sp1 fordi han ikke har en original windows xp (som han også skriver).

Btw. #0, hvis du bruger FAT32 så skift, jo mere data du får på dine diske med FAT32 jo langsommere bliver det... Og det kan mærkes tydeligt.



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:38:25
Svar/Indlæg:
258/12
#6 Hvad er det lige som BeyondAct gør galt fra din synsvinkel af ? :l



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:48:31
Svar/Indlæg:
684/95
#7

Ja, bare for lige at spille smart, så er det jo ligegyldigt om hans cd er original eller ej, da det afhænger af seriallen der bliver brugt ;)



Scotty
 
Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 08:50:36
Svar/Indlæg:
258/12
#9 Altså din frækkert 8)



palle
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 09:52:36
Svar/Indlæg:
2307/37
I forhold til opgradering til SP1 er det fuldstændigt ligegyldigt, om det er en lovlig eller ulovlig kopi af Windows (om det så er ligegyldigt moralsk, er en anden ting). Microsoft stiller gratis deres opdateringer til rådighed for alle. Den fulde version af SP1a kan hentes fra Microsoft her: http://www.microsoft.com/windo...

(Det er den udgave netværksadminstratorer bruger, så der er det hele med, hvorfor den også fylder 134 MB)

Som #1 skriver, så hænger SP1 og store diske uløsligt sammen.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:13:28
Svar/Indlæg:
1262/95
#6 Hvis du med den kommentar mener at NTFS også kan fejl, vil jeg give dig ret, men...og der er et men. NTFS er i mine øjne et langt bedre filsystem end FAT32, én af NTFS' smarte funktioner er bla. at det er selvoptimerende, dvs. at det i teorien ikke skulle være nødvendig at defragmentere harddisken så tit som hvis man bruger FAT32

#5 checkdisk, som det hedder i Windows XP, ikke scandisk. Kan i de fleste tilfælde ikke køres på systemdisks i Windows, da de er låst, men så kan en scheduled chkdsk selvfølgelig køres under opstarten.

Men for at svare på selve spørgsmålet vil jeg sige at få fat i en version af Windows XP hvor det er muligt at installere SP1 i og se om det ikke løser problemet. Hvis du allerede har skiftet til Windwos 2000, så meld lige om problemet stadig er aktuelt, for så er det jo nok enten dine diske eller din controller der ikke har det så godt.



#11
Mr
 
Superbruger
Tilføjet:
24-01-2004 16:04:27
Svar/Indlæg:
70/5
Nu ikke noget mudderkastning!!! :e
Men jeg havde NØJAGTIGT samme prob. da jeg kørte Amd - Via Chipset, derfor kører jeg intel idag :i

Og det med NTFS skulle være bedre end FAT32,
jeg ville mene at du har mere "sikkerhed" med NTFS
men min erfaring med bla. de her færdig købte maskiner
som jeg snart har om inst. en del af er at de stille og roligt
bliver langsommere og l a n g s o m m e r e og hvor fedt er
det lige NOT, men jeg ser da frem til M$ nye filsystem det lyder tiltalende en blanding at FAT32 hastighed og NTFS sikkerhed...... mit råd er hold dig til FAT32 det gør jeg selv

Mr T OuT



Ebzen
 
Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 16:10:31
Svar/Indlæg:
592/17
Hej Hej...
Sikke en masse svar... Hehe..
Ja... Jeg har som sagt gjort dette:
1. Givet F***finger til Windows XP
2. Formateret C drevet
3. Lagt en dejlig Windows 2000 med SP4 ind.
4. Indlæst Nforce 3.13 med IDE SW drivere. (Gav sindsyg hurtig opstart i det ellers sløve Win2000)
5. indlæst grafikkort drivere etc.
Gæt så.... Hvad skete der mon når jeg kopierede en stor fil fra det ene drev til det andet?
Nej det var forkert.... Den kopierede filen... Ingen problemer der... :e
Og jeg kørte lige en 3d mark... den var faldet med ca 500 point.. (kontra XP) Såh.. Tabet er ikke så stort... Så må jeg bare "tweake" lidt i det.
I skal have tak.. For at have lyttet.. Og givet gode råd. :)

Ebzen