Input til hvad man gør med useriøse sælgere

Diverse d.  23. januar. 2004, skrevet af Holtz
Vist: 286 gange.

Holtz

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 09:35:30
Svar/Indlæg:
40/8
Jeg kunne godt tænke mig seriøse bud på hvordan man holder OC.dk's køb og salg fri for useriøse parter.

En kort beskrivelse af min indtil videre kedelige oplevelse.

Svare i en tråd om køb af hw som ikke er min egen, men at #0 naturligvis skal svare først om køb. Til min store overraskelse lå der en e-mail fra en sælger som vil af med noget HW. Vi forhandler om pris og ender med at blive enige. Herefter begynder sælger pludselig at trække sig, og vil ikke svare på de mials jeg sender.

Hvad faen gør man?

Jeg ved godt at der ikke er sendt penge etc. men jeg bliver rasende over at folk spilder ens tid ved at være useriøse, og det giver indirekte andre på OC.dk et dårligt renome.

`99

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:08:00
Svar/Indlæg:
57/34
Tror desværre ikke der er så meget at gøre, omend der er surt at stå i den situation...... især hvis man har lagt an til at bygge en maskine, og bestilt yderligere komponenter.

Måske der er for mange mindreårige og useriøse personer på OC.dk. :( Håber ikke det bliver som ovre på hol.dk, der har jeg set tråde om det samme et par gange.

KillerFrog

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:17:40
Svar/Indlæg:
1950/230
Jeg kan godt tilslutte mig #0, det er virkeligt for mange useriøse der handler der, sætter ting til salg og der bydes højere end deres mindste-pris, og så forsvinder de bare uden en lyd.

Jeg havde budt på 2 computer son nogler sikkert har læst i et indlæg jeg lavede vedr. det sammen, men disse 2 computer var til mine arbedskollegaer, og de fik den besked af mig, at jeg havde højeste bud efter endt auktonstid, og at jeg ville kontakte sælger og oplyse arbejdskollegaernes private adresse, det gjorde jeg så, men de hørte aldrig noget, og jeg hørte hellere ikke noget.

Ufatteligt.

`99

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:28:07
Svar/Indlæg:
57/34
#0 og#3 Kan desværre kun sige at idioter er der nok af :(

Surt at man skal have så svært ved at lave en god handel, totalt useriøst af sælgerne. Tror at nogle af dem en nogle umodne skolebørn, som ikke har fået tag over pishuset ;)

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:31:02
Svar/Indlæg:
1155/43
Well... Jeg har handlet med en 3 - 4 stykker her på overclocking.dk og hver gang har der været seriøsitet i handlerne. Men det har måske også noget med at gøre at man stoler på de "gamle" her på overclocking.dk. Hvis der kommer en eller anden ind der lige har oprettet en profil og vil sælge noget billigt, så forgår det selvfølgelig ikke via bankoverførsel men via efterkrav.

Hvis en sælger trækker sig, så er der vel ikke noget "ulovligt" i det. Han skal bare melde tilbage at han ikke er interesseret i at sælge alligevel!

My 2 cents !

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:38:13
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Enig!

-> Alle

Det må til en hver tid, være en sælgers ret at trække sig fra en handel.

Oplevede for ikke så længe siden, at nogle blev lidt pissed, fordi at jeg fik "fortrinsret", blot fordi at jeg kendte sælger i forvejen. Måske kan nogle sætte sig op efter det, men man må som det mindste se, at det til en hver tid er sælger der har ret...

Selvfølgelig vil man hellere stole på en af de "gamle". Det er klart... jeg handler heller ikke med "nye", medmindre de er seriøst plausible...

Holtz

Superbruger
Tilføjet:
23-01-2004 10:47:41
Svar/Indlæg:
40/8
#5 Deri er jeg ikke helt enig.

Hvis sælgeren reflektere på en købsannonce og man når til enighed om pris, så er det ikke i orden at trække sig, så skulle man aldrig have henvendt sig. Trække sig=useriøs henvendelse

Hvis man har lavet en salgpost er det helt ok, at trække sig, hvis man ikke får det man gerne vil have