Asus K8V og Sata

Bundkort / CPU d.  24. januar. 2004, skrevet af Primeradk
Vist: 388 gange.

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 16:10:40
Svar/Indlæg:
262/84
Jeg sidder lige nu med et Asus K8v bundkort og 2 Sata diske. Den ene er en Raptor og den anden er en Maxtor 250 GB. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal tilslutte dem. Der står det hele er raid controller og lige meget hvor jeg tilslutter dem kan windows ikke se dem. Det ene sted kan jeg finde dem i bios men når de ikke skal køre raid skal jeg vil ikke indlæse en 3. parts driver når windows spørger efter det eller??

Håber i kan hjælpe..

René

K32A

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2004 16:46:02
Svar/Indlæg:
231/13
Hej!

Jeg har samme bundkort, men køre dog ikke med SATA.... kig i din Manual, der står det hele.

Corlin

Superbruger
Tilføjet:
24-01-2004 17:02:48
Svar/Indlæg:
237/8
Hej Rene

Check lige i din bios om ikke raid per default er enabled.
Det lyder godt nok mækeligt da jeg kan se at der er 2 sata controllere på dit bundkort.

Men som #1 også skriver så check lige i manualen.

Og nej du skal ikke installere nogen 3 parts driver.

Vi ses

Corlin

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 18:15:03
Svar/Indlæg:
262/84
jamen i manualen står der sku kun hvad man skal hvis man vil køre raid, der står intet om alm. Der er også 2 stk raid controllere på kortet, der er en promise hvor man kan køre raid 0,1 og en blanding med Sata og IDE, den anden er VIA raid controlleren der er på kortet, det er den hvor jeg kan finde mine diske på, og i bios har jeg sat min raptor som 1. boot device, Windows finder den bare ikke...

Ved sku ikke hvad jeg gør galt.

PS. Corlin, hvornår kommer du på job igen?

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 19:26:34
Svar/Indlæg:
262/84
Før havde jeg disablet promise controlleren, da jeg jo ikke vil køre raid, dog har jeg nu enable den igen og valgt i bios onboard ide operate istedet for raid, nu finder promise controlleren så begge mine diske istedet for VIA controlleren, men windows vil stadig ikke se dem.

Hvad gør jeg forkert, synes snart jeg har prøvet alt...

HJÆLP... :l

Primeradk

Elitebruger
Tilføjet:
24-01-2004 20:37:36
Svar/Indlæg:
262/84
#5 tak efter at have læst det, kan jeg se at det er præcist det problem jeg har. Desværre har jeg ikke sat floppydrev i, så nu må jeg skille en anden pc ad for at installere det. SHIT, første minus til Asus... x(