Tv-Splitter

Diverse d.  24. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 148 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
24-01-2004 17:58:06
Svar/Indlæg:
0/11005
Hey der... jeg har lige bestilt et tv-kort hjem fra M-E.dk .. problemet er bare at vores "fordeler" opppe på loftet kun har to stik.... det ene går ned i stuen... det andet på min søsters værelse.. hvorfra webspeed (internettet) også udtrækkes fra....

er det muligt at købe en splitter, som man kan sætte i et af disse stik.. sådan at man f.eks. både kan se tv i stuen og på min comp?? uden at der forstyrre internettet?? eller skal jeg købe en ny fordeler?? og vil dette forstyrre internettet?? logisk nok kan det sikkert nok lade sig gøre... men salige papa vil ikke rigtig tro på det... så jeg vil lige have en bekræftelse... eller en afkræftelse... bare sådan at jeg ikke ødelægger noget...

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-01-2004 19:14:08
Svar/Indlæg:
4033/364
du kan købe et splitter stik i de fleste tv forretninger (ja selv i Bauhaus).. Stikket er T formet og er såvidt huskes et to hun og et han (TV'et kører med hun, og TV kabler er han i den ene ende og hun i den anden). og så skal du bare have et TV kabel (billigst er normalt at samle det selv, mange byggemarkeder har det billigt, men hvis det er få m kan du også bare købe det samlet).

jeg kører selv med Stofa og har sat to TV til uden problemer på ovenstående måde. Men du kan prøve dig frem, jeg tror ikke at det er noget problem at tage det fra fordeleren hvis dine forældre allerede gør det.. du kan jo også bare sætte splitteren hos din søster, enten i selve stikdåsen eller i fjernsynet.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
24-01-2004 19:15:05
Svar/Indlæg:
4033/364
forresten du skal lige være opmærksom på om der er en forstærker (af TV signalet) nogen steder, da det kan give forstyrrelser hvis signalet er for kraftigt...