Longhorn - er jeg den eneste der glæder mig?

Software d.  26. januar. 2004, skrevet af Huddy
Vist: 721 gange.

Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 06:48:21
Svar/Indlæg:
1881/217
Ikke siden Windows XP begyndte at melde sin ankomst, har jeg glædet mig SÅ meget.

Er jeg den eneste der glæder mig som et lille barn der er bleven lovet snoller til Disney Sjov en fredag aften?

Kig linket http://www.extrememhz.com/long... :p

Kio_Liex
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:01:28
Svar/Indlæg:
260/54
Det tror jeg...

Hvorfor lavet et OS der i længden vil nedsættet hastigheden på hvorhurtigt man kan lave en given opgave. Her tænker jeg på den måde vinduere bliver hånteret på.
Hvorfor lave noget der skal ha' diverse effekter når man flytter det m.m.

Det er jo også derfor at man ikke har lavet et os i 3D, det vil være "sværere" at bruge, dog ville det måske se pænere ud, men i længde vil det at trykke "Alt - Tab" komme til at tage længere tid da den 3d effekt der skal laves tager tid... Lidt som menuer på DVD'er og nogle hjemmeside... :00

Men ellers har jeg ikke så meget at sige, dog vil jeg lige tilføje at det er dejligt at se M$ vil til at lave nogle af deres programmer opensource... Sagt fra en Linux fan der er nødsaget til at bruge Windows, da næsten alle spil bliver lavet dertil... :l



LunD^
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:06:11
Svar/Indlæg:
448/42
Navnet "Longhorn"? Kæft det er grimt! Vil ikke sige jeg glæder mig, men det bliver da meget spændene at se.



Briston
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:26:29
Svar/Indlæg:
2540/228
Longhorn er jo bare "kodenavnet" XP hed jo os et eller andet sjovt inden det blev udgivet



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:26:45
Svar/Indlæg:
2732/41
Det hedder nu Windows 2004 ;) Longhorn er " Udviklings " navnet, også er der noget med at windows 2004 sletter mp3 filer hvis man ikke har ret til at have dem :x



Tonnilerche
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:27:21
Svar/Indlæg:
6052/189
jeg glæder mig sgu ikke... den er en ram-suger, og jeg har først lige fået mit XP til at køre sådan "nogenlunde"


Longhorn = sut!!! :e



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:27:24
Svar/Indlæg:
684/95
Longhorn kommer det højest sandsynligt heller ikke til at hedde når det kommer....

Xp hedder heller ikke whistler, 98 hedder ikke Memphis... 2000 hedder ikke Neptune ;)

Men ja, glæder mig da... men frygter det også lidt... har hørt gevaldigt ulækre historier om Titanium eller hvad det hed... et eller andet skidt så man ikke kan brænde eller spille ulovlige/crackede spil... ikke at jeg gør det... nej nej nej, for pokker da... men jeg har hørt fra min nabo at han kender en som kender en der arbejder som cykeltyv i polen... han havde prøvet :)



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:28:10
Svar/Indlæg:
684/95
#3 & 4

AArhh i var lidt hurtigere:)





Palmen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:35:12
Svar/Indlæg:
1302/23
Sorte Slyngel/#6:

Det kan man da kalde, at begrænse brugerens frihed :/
Eller bare mig?

Glæder mig heller ikke til Longhorn kommer. For det kræver vel bare det dobbelte, end hvad XP gør for at køre flydende (i spil osv).

- Lasse



Polle404
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 07:42:48
Svar/Indlæg:
322/10
#4 #6;
Det tror jeg er en hoax, Hvis Windåse sletter dine MP3'er, og at den ikke ville acceptere "backup'ede" spil, ville ikke være særligt let at implementere, og hvorfor skulle BILL det.?
RIAA? Microsoft har mere vægt end den samlede musikindustri i USA...
Chancen for at det ville berøre en hel masse lovlige backups & mp3'er, ville være nok til at M$ ikke ville have lyst til at lege med der.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 09:43:01
Svar/Indlæg:
1262/95
#9 Jeg tror sgu heller ikke helt på den historie, det vil jo være selvmord, i mine øjne, og sende et OS på markedet, hvor brugeren ikke selv har kontrol over hvilke filer der kan blive liggende på hans/hendes HD.

#5 Hvordan ved du at det er en RAM sluger ? Har du prøvet det ? For i så fald så må du være BETA tester hos Microsoft ?

Lad os nu se om nogle år, hvordan Longhorn reelt bliver, såvidt jeg husker var der også en del påstyr omkring Windows XP da det var i støbeskeen, der ville folk fan***** heller ikke det ene og det andet når det udkom...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 10:28:05
Svar/Indlæg:
684/95
#10

Ja, ikke for at være alt for smart, men det er dælme ikke svært at blive beta tester af longhorn... du bliver skrevet op på en liste, når det så er din tur får du en kode som du kan bruge til at downloade skidtet med... hvis man gider at betale kan man også få det sendt.. do koster det lidt imodsætning til første løsning...

Og btw, de gamle alphaer... kæææft de sluger ram...



#12
Orca
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:15:39
Svar/Indlæg:
516/25
#12 -> Nu blev der jo talt om DRM ang. MP3 filer, og såvidt jeg ved, så udgiver Microsoft endnu ikke Bill Greatest Hits endnu? Altså har DRM (mht Bill der kommer i bukserne ved tanken om mere omsætning) absolut intet med de tidligere kommentarer at gøre!



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:17:45
Svar/Indlæg:
6624/113
Jeg vil nu nok sige at min begejstring for LongHAT er nem at skjule. Jeg hader toys´r´us looket i XP - så der skal være andre ret tungtvejende grunde til at glæde sig til det.... Og dem har jeg godt nok svært ved at se. :l



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:22:51
Svar/Indlæg:
684/95
#15

Ja ja... men der er jo nogen af os der slår det fra ;)



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:33:09
Svar/Indlæg:
1262/95
#11 Det kan godt være det er svært at blive BETA tester af Longhorn.
Men det retfærdiggøre ikke at man kvit og frit kan bruge en version af Longhorn man har fundet "et eller andet sted"

#14 Så er det jo godt at man kan slå alt det "gejl" fra.



micma18
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:38:17
Svar/Indlæg:
4120/115
Det der bekymre mig mest, er nok det database drevede filsystem, men lad os nu se hvordan det bliver!

Det med grafikken på brugerfladen, bekymre mig ikke så meget, hvis jeg kender mikerowsoft rigtig så laver de det altid så man kan justere mængden af børnehave grafik... Det ville ikke undre mig og man kan sætte themet til windows-classic

Desuden, var det ikke noget med at grafikken skulle blive hardware accelereret? og når i nu aligevel har nogle kickass gfx's så bliver det nok aligevel ikke noget problem...



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:40:49
Svar/Indlæg:
684/95
#17

Jamen det er ikke svært unge mand... det er mega nemt...



Sajmon
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:42:47
Svar/Indlæg:
6624/113
#17 Jamen det gør jeg skam også - dog lugter det lidt af at man ikke KAN det på LongHAT i de versioner jeg har prøvet. Jeg kender flere der er betatestere af det, og som også var det af XP (Whistler) dengang det var på betastadiet. De er heller ikke just begejstrede for at der er så få ting der efterhånden er overladt til brugeren.... :00



Sorte
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 11:44:32
Svar/Indlæg:
684/95
#20

Arh... mon ikke de får det rettet... det skulle de da gerne, men jeg syntes da at mindes at man godt kan pille (det imo ellers ganske fede plex) theme af... meeeen, det vil kun tiden vise :) :l :(



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 13:39:50
Svar/Indlæg:
2353/24
jeg glæder mig også, men samtidig frygter jeg det også, fordi windows sandsynligvis bliver mere automatiseres, så bruger ikke har en sk.. kontrol over hvad den skal gøre og ikke gøre.

jeg har også på fornemmelsen at windows bliver endnu mere som "et hus hvor alle vinduer og døre står åben, så tyven bare kan kravle ind i kælderen, mens du står på første sal", det jeg mener med dette er at ms`vision om at internettet er en åbenbaring, så alt skal have adgang til internettet, hvilket der i mine øjne betyder at der er flere steder ("åbne vinduer") som hackeren ("tyven") kan komme ind i systemmet.

det jeg mener med "mens du står på første sal" er at du kun ser brugerfladen og ikke kan se om der er nogle inde i din computer ("huset")

jeg håber at dette gav menning



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 14:48:22
Svar/Indlæg:
605/29
hehe mit win xp køre på mindre ram end win 98, det dejligt :)
Glæder mig nu til at se longhorn.



Micker
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 15:33:29
Svar/Indlæg:
1012/98
Jeg har haft kigget på Beta'en og det ligner XP med en lidt mere blæret skin vil jeg sige, men uret og kalenderen i siden vil jeg sige er rimelig rar at have.
Når man åbner mapper osv, ser det en del anderledes ud, ikke ligefrem noget jeg bryder mig om, men det kan man nok vænne sig til.
Og ja, det sluger ram som bare fanden!!!

Hvis det sletter mp3 filer osv, er det helt sikkert at jeg og mange andre ikke skal have Longhorn! :p

Øhm hvorfor vil det hedde windows 2004 når det først kommer om mega lang tid? Desuden hvorfor står der longhorn overalt i beta versionen?
Jeg læste engang for lang tid siden på PC World at det var det eneste styresystem der bare villle hedde Microsoft Longhorn, ikke noget med Windows XP eller lignede, om jeg tror på det er en anden sag...



#23
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 16:21:16
Svar/Indlæg:
714/10
"...Hvis det sletter mp3 filer osv, er det helt..." ?:(

Det vist en and :p

Deaktiver javemenuen(uret) så køre det, det er det der sluger dine ram. Jeg synes stadig LH ser rigtig lovende ud, og har nogle rigtig seje features.



Kio_Liex
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 16:40:47
Svar/Indlæg:
260/54
#24:
"Desuden hvorfor står der longhorn overalt i beta versionen?"
- Hvis det ikke stod der, så ville programørende glemme hvem/hvad de arbede for/med... :e



Westvind
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 17:14:34
Svar/Indlæg:
227/16
Hvad er det egentligt "vi" mangler i et nyt Windows styresystem?

Den almindelige bruger vil ha' et Windows der er stabilt og intuitivt at anvende.

Nørden (os) vil ofte have noget vi kan trimme og optimere og som kan køre al den forskellige hardware flere af os kaster i maskinen hele tiden. Og køre vores spil og applikationer med max. hastighed.

Personligt ville jeg ønske mig et styresystem der kunne skræddersyes til det man vil anvende det til, så man blev fri for at installere alle de komponenter der bare tynger systemet unødigt.

Men det ønske går næppe i opfyldelse med Longhorn :l



Palmen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 17:18:51
Svar/Indlæg:
1302/23
Westvind/#27:

Vel fordi Longhorn bliver 64-bit :)

- Lasse



Westvind
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 17:30:22
Svar/Indlæg:
227/16
#28
Ja, 64 bit er en god ting :)



Huddy
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 20:16:26
Svar/Indlæg:
1881/217
Det er meget muligt, at Longhorn el. Windows 2004 kommer til at suge Ram og MHz, ud af maskinen, men det er vel et eller andet sted også derfor at computerer bliver ved med at blive udviklet til at køre hurtigere og hurtigere, så vi kan opdater vores software.

At Windows skulle begynde at slette MP3, tvivler jeg personligt meget på, da ca. 90% af alle der ejer en computer, har MP3´er til at ligge. Så det ville være temlig dumt af Microsoft, at skyde sig selv i foden på den måde. Det ville skabe dårlig PR. for dem selv.

Windows Longhorn vil selvfølgelig både komme i 32Bit og 64Bit. Ellers ville det være endnu et sted, hvor de kan midste en indkomst.
Windows 2003 kom jo både i 32 og 64Bit.

Kan huske, at da Windows XP var ved at være på trapperne, lyd der også et ramaskrig på alle forums. At det var noget værrer lort, og det havde en ugly Start menu osv. automatikken og bla bla.
Og hvis vi ser den dag i dag, har 95% af alle dem der sidder herinde Windows XP installeret og de fleste af dem, havde også noget imod Windows XP da det var i Beta.


Jeg tror faktisk at 6-12 Mdr. efter Longhorn er ud kommet, har de selv samme personer der har talt skidt om det, det også installeret :)

Ret mig, hvis jeg tager fejl :)




steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 20:35:24
Svar/Indlæg:
2870/65
#31

Vi behøves ikke at rette dig.

Det er ganske enkelt. Når Longhorn kommer, går der stille og roligt et stykke tid så vil XP blive udfaset. Fuldstændigt som Win 2000 vil blive udfaset i 2005.

Så, folk er ganke eneklt stille og roligt tvunget til at bruge Longhorn efter et stykke tid....med mendre at de bruger "friheden til at vælge", se Linux.

Jeg HAR set Longhorn (godt nok i alfa-version). Jeg overvejer da seriøst at netop bruge "friheden....".

Ikke fordi jeg ikke kan lide MS...jeg lever af det. Jeg kigger bare efter et seriøst alternativ...som ikke sviner med min HW



#30
nCa
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 21:28:17
Svar/Indlæg:
714/10
#33

Her:

https://www.beta.microsoft.com...

eller den her: Http://beta.microsoft.com

mit net fukker lige nu, så det første link lader jeg bare stå.