Maxtor... PAS PÅ!

Diverse d.  26. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 490 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
26-01-2004 16:20:06
Svar/Indlæg:
0/11005
Dette er ikke et spørgsmål, men en advarsel. Skriver dette på baggrund af min oplevelse med Maxtors service. Vil ikke rigtig kommentere at HD'en stod af, for det er sq hvad der kan ske. Men problemet ligger I at Maxtor har indført ny firma-politik, så nu vil de ikke ombytte en HD med den mindste lille ridse. Der var åbenbart kommet en lille flænge i plastikket hved IDE-stikket, og så var det åbenbart nok til at de ankladede mig for at have misvedligeholdt HD'en og nægtede at kigge på den. Så pas på med Maxtor i fremtiden. Har godtnok sendt en klage ind til dem, og hvis svaret bliver som jeg regner med, så vil jeg overveje at kontakte forbrugerrådet, men vil gerne have lidt feedback derom.. x(
Silverman
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 16:23:07
Svar/Indlæg:
1720/3
Lidt klam politik de har indført.. Gør jo nok at de mister nogle kunder på dette, og efter hvad jeg ved har de ikke råd til dette, da der ikke er så mange der vælger Maxtor mere...



tf-uno
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 16:41:11
Svar/Indlæg:
317/39
ved snart ikke hvem jeg skal holde med.. men prøv og se det fra maxtors side,, de kan jo ikke se om disken har været tabt (altså en bruger fejl) også er det jo klart at disken ikke skal byttes på garantien..
men kan da godt se det er træls for dig, hvis du har behandlet disken ordentligt. også den er gået i stykker, men ikke får en ny..

men det er jo svært og se om det er kunden selv der har smadret disken..!! det kan jo hurtigt blive dyrt hvis man bare ombytter alt under garantien, også selv om det er kunden selv der har smadret den...



Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 17:02:37
Svar/Indlæg:
34/11
Det kan du muligvis have ret i det du siger... Men nu har du jo ikke set min HD. Havde det sket ved tab ville det sq have set noget være ud. Der er forskel på brug og misbrug. Desuden er der stødmålere i alle HD'ere nu om dage. Så ville de da kunne måle på den om det havde noget på sig...



hestetyv
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 18:29:44
Svar/Indlæg:
18/5
Det er præcis det samme som i alle brancher. Tag feks mobiltelefoner, hvis der er kommet hakker i, eller andre tegn på fysisk overlast, ja så er det farvel reklamationsret, for det er jo ikke en fabriksfejl/mangel, og derved har vi omvendt bevisbyrde, dvs at det er forbrugeren der skal kunne dokumentere eller bevise at fejlen ikke skyldes misligeholdelse. En ret svær sag, så pas hellere lidt bedre på jeres ting.



epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 18:32:27
Svar/Indlæg:
3329/182
Godt at man i forvejen ikke bryder sig ret meget om Maxtor - jeg køber i hvert fald aldrig lort hos dem igen.... :(



Pejsen
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 18:39:48
Svar/Indlæg:
415/19
hmm jeg holder mig fra dem.. Har haft 3 døde Maxtor diske nu. Det gider jeg ikke mere. :l

IBM all the way :P



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 18:46:20
Svar/Indlæg:
605/29
Køre med en 120 og en 250'er fra maxtor i min, har haft 120'eren i godt et år og har aldrig haft problemer med dem, men jeg behandler også mine diske gody :) (pudser dem hver dag ^^).
Synes sku det er for ringe at maxtor mener man skal pudse sin hdd hver dag for at få den byttet en dag den går i stykker.



The
 
Superbruger
Tilføjet:
26-01-2004 19:13:23
Svar/Indlæg:
613/20
jeg har ALDRIG haft problemmer med dem, mine HDD'er virker 100%, jeg aldrig oplevet en af mine maxtor diske drille. 8) og nogle af dem er et par år gamle, så for mig er Maxtor = THE HARDDISK 8)



syncmarster
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 19:19:46
Svar/Indlæg:
318/82
Arbejder selv med computere hver dag. Og jeg må sige at jeg godt kan forstå Maxtor, for man skal være en del voldlig for at knække eller flække et IDE stik, og hvis det sker, kan man "næsten" være sikker på at lodningerne også er knækket.

Men alligevel skulle så stor en producent som Maxtor ikke bruge det som udskyldning for ikke at dække en ny disk.



sorte_fyrste
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 19:23:35
Svar/Indlæg:
219/21
skal heller aldrig have Maxtor igen...
1 x 80 gb død
1 x 200 gb død

80'eren ingen kvitering..så ingen ombyting.
200 gb fik jeg byttet



BlAzKoWiCz
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 19:28:37
Svar/Indlæg:
2732/41
Jeg er nu meget glad for min Maxtor disk, den har
Aldrig sagt noget, Men det er nok noget ala Deskstart nogle køre 24/7 og andre køre 3 min også Død

Maxtor For ever! :i



Naggie
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-01-2004 19:36:13
Svar/Indlæg:
34/11
Det er altså en misforståelse hvis nogen af jer tror at det er stikket der er gået i stykker... Der er ikke sket noget med den. Der er kun kommet en revne i plastikket uden om. Ikke noget der kan give nogle problemer med HD på nogen måde. Var der sket noget med stikket, ville jeg ikke engang være bekendt at gå ned og aflevere den...