nej nej nej ARG!

Luftkøling d.  28. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 509 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
28-01-2004 14:42:22
Svar/Indlæg:
0/11005
OK jeg var besluttet på at nu skulle min maskine larme mindre. Jeg gik ud fra at det var min CPU blæser der larmede sammen med min Case blæser.

Derfor gik jeg ud og købte mig en ny termaltake blæser men en regulator på (en modstand).

Den larmede i laveste setting MERE end min gamle blæser. Da jeg så satte min gamle blæser på, med modstanden. Så var den tæt på lydløs (UGH). Nå så sad jeg med den nye køler og kunne bruge den til, ingenting

Jeg undersøgte så hvad det var der larmede. Det var bla min gfx kort køler, den har jeg slået fra. Det er et gforce 3 mx200. Sker der noget ved det? Lige nu kører den ihvertfald.

Min harddisk har en høj konstant lyd det er en Western Digital (wd800). Hvad kan jeg gøre ved den?. Den larmer konstant altså ikke kun når den søger?


suk suk... sådan noget skidt
Deep
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 14:54:51
Svar/Indlæg:
507/141
Du mener vel Geforce 2 MX200 ?

Mange GF2 MX'er kan fint køre med passiv køling, men jeg ville nu alligevel nok lige sætte en stor, langsom og stille blæser på, de bliver ret varme under belastning - og da dit kort jo ikke er beregnet til passiv køling vil køleprofilen nok være for lille i sig selv, uden blæseren.

Det billigste for at dæmpe harddisk-støjen er at hænge den op i elastikker (eller elastiksnor som i f.eks. gymnastiktøj) så den ikke rører nogle metalplader i kabinettet - det giver en utrolig stor forskel.



Bonghjerne
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 14:56:11
Svar/Indlæg:
658/48
Hmmmn... keder godt det der med at en HD larmer... Det gjorde min 40gb IBM disk også ca 3mdr før den stod af ):

Men hvis du vil have det lydløst... har du overvejet at mikse en gang vandkøling sammen ?!

Dit grafikkort, er det dumt at fjerne kølingen fra... da det gerne er en af de ting i din computer der udvikler mest varme imho... Men det kan selvfølgelig være at du er mere heldig end mig, der er NØD til at leve med småfejl i nogle spil, pga. kølingen på mit GFX stod af (Skod Club3D blæsere! er nu skiftet ud med en køler fra en 486'er IBM, der er påmonteret med en 45mm blæser)

Håber da det bedste for dig, og så få da smidt noget køling på det grafikkort... Det mest lydsløse er nok en stor fed passiv profil, med en lille negerdreng der får en 5'er om dagen for at stå med et palmeblad, og så vifte :e:e:e



PasCh
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 14:59:35
Svar/Indlæg:
30/0
Min fætters GF 3 Ti200 kører med en LILLE passiv køler... Den er ca 5*5*1½ cm stor... det kører altså helt fint... (tror det er aluminium)



CzeCh
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:18:36
Svar/Indlæg:
90/3
Hvad med NB kølereb... min larmer som et ondt år :(



fissan
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:19:43
Svar/Indlæg:
28/1
jeg har en wd 180 jb og den larmer også irriterende meget - vidste jeg skulle have købt seagate! :l



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
28-01-2004 17:27:35
Svar/Indlæg:
4295/306
# jp?

Jeg har gjort alt for at skabe en lydløs PC, men jeg synes stadig den støjer... HELT stille bliver en PC aldrig og det skal man gøre sig klart inden man går igang.

Generelt er det et miks mellem varme/hastighed og støj. Da min strømforsyning har temp. reguleret blæser vil den altid støje når jeg overclocker. Hvis jeg derimod clocker ned siger den ikke en pind (maskinen bliver jo ikke varm).

Jeg har Antec kabinet og PSU (lavet til støjsvag)
Zalman passiv GPU køler
Zalman CPU køler der er meget støjsvag.
Seagate Harddiske der også er støjsvage.

Jeg synes dog alligevel min computer siger noget - så HELT stille bliver den aldrig.

Vandkøling larmer også - du skal jo have en blæser på din radiator og så har vi balladen igen...med mindre du har en 100x100 cm ekstern radiator :e

Men good luck med at gøre din PC mere støjsvag - det skal du nok kunne få et par timer til at gå med :p



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
28-01-2004 17:29:02
Svar/Indlæg:
4295/306
#0 iøvrigt en lidt mere sigende titel vil være godt



Ham_Selv^
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:39:19
Svar/Indlæg:
2453/80
#6 jeg kan da uden problemer slukke blæseren på min waterchill...!
så er det kun pumpen og PSU'en der brummer brummer svagt :)



Kingu
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 17:41:22
Svar/Indlæg:
839/19
En af mine gamle venner købte på et tidspunkt en WD 60Gb disk (5400rpm), den larmede ogå helt uuholdeligt. Den afgav en meget høj "hyle" tone, så det kunne godt være at du skulle kigge efter en anden disk, eller finde en måde at støjdæmpe den på..

/Kingu



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
28-01-2004 18:06:20
Svar/Indlæg:
4295/306
#8 Men den brummer stadig :)

Når jeg snakker stille snakker jeg samme støj som når en mp3 afspiller er tændt - NADA

:D



MLAonWater
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 19:12:35
Svar/Indlæg:
202/8
Hvis i vil have en lydløs pc så skal i da bare gøre som mig!
Min siger ikke noget...
Se min profil