Problemer med ny comp.

Diverse d.  28. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 164 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
28-01-2004 19:38:53
Svar/Indlæg:
0/11005
Har lige fået resten af dele til den nye comp, og fået samlet den, men nu har jeg allerede problemer med den.

Når jeg starter op, bliver der ikke vist noget som helst på skærmen, den får slet ikke noget input. Men kan høre computeren laver alt det den skal under opstart, tæller diske osv.

Nu har jeg prøvet med både mit AGP kort og et PCI kort, resultatet er det samme.

Nogen der her nogle forslag, prøvet det samme, eller som ved om det er mit bundkort der fejler?

Hardware:
Bundkort: Abit IS7-G
Processor: P4 3.4Ghz
RAM: 2xPC4000 A-data
AGP gfx kort: Club 3D FX5900 XT, har også prøvet med et gammelt Geforce 2 Ultra og et Matrox PCI kort.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 21:18:09
Svar/Indlæg:
4338/142
Pil alt hardware fra - undtagen HDD & GFX, clear din c-mos.
Prøv derefter at tænde - starter skidtet op, sæt da hardware på, en ting ad gangen - derved finder du ud af om det er et hardware prob.

Tjeck evt. om din cpu-heatsink sidder som den skal og om ram er trykket ordentligt på plads

Frede24

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 22:58:20
Svar/Indlæg:
2192/67
hmm nedern, men det er nu lige før at man fristes til at grine lidt.....Men max skod da. Det kan være at den tror det er en Prescott, når den kører ved den hastighed. For det er noget med at de "gamle" IC7-G og IS7 kortene skulle have nogle probs hvis det er v. 1,0. Altså med at køre prescott.