Problem med bærbar - batteri/opladning

Diverse d.  28. januar. 2004, skrevet af SuperflyDK
Vist: 193 gange.

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 21:39:02
Svar/Indlæg:
1503/128
Hej alle,

Jeg har et stort problem med en bærbar Asus A1 800Mhz Celeron.

Problemet er, at den ikke længere "opfatter" at laderen er sat til. Der plejer at komme et ikon i task-baren hvorder står at den nu er sat til opladning, men i stedet for viser den bare hvor meget batteri der er tilbage, og det svinger meget mellem 50 og 80%, selvom laderen er sat til hele tiden. Jeg mistænker lidt batteriet for at være stået helt af (meget tæt på ihvertfald).

Har i været udsat for noget i stil med dette? Og hvis det er batteriet, er der så nogen der har nogle billige steder at finde sådan nogen?

På forhånd tak!

be@vis

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 21:47:57
Svar/Indlæg:
481/150
Mener jeg har oplevet noget lignende. Er batteriet irret ved polerne? Hvor gammelt er det?

Pioneer2k

Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 21:52:51
Svar/Indlæg:
870/45
Prøv at pudse polerne, uanset hvordan de ser ud. Både på batteriet, og også i computeren, hvis du kan komme til det.

Evt. kan du også give det en anelse kontaktspray.

Men når et batteri begynder at opføre sig sådan, så er det nok så småt ved at stå af.

I nogle tilfælde kan det vist også være selve opladeren der kan te sig...

SuperflyDK

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 21:56:35
Svar/Indlæg:
1503/128
Jeg vil prøve at rengøre polerne - men som i er inde på, så kan det faktisk både være laderen og selve batteriet der er ved at stå af.

Det billigste batteri jeg har kunnet finde kostede 2300 kroner - så er det tæt på at det ikke kan betale sig at spare de 4000 ekstra det koster at få en ny og dobbelt så hurtig maskine.

Atomizer

Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 22:27:56
Svar/Indlæg:
688/32
Hvis du er heldig er det selve stikket er er løst og det kan som regel loddes. (et nyt stik skal der self. til). Men hvis den ALDRIG skifter fra batt icen kan det være ladekredsen eller bat der er dårligt. Ellers kan det være psu'en der giver for lidt output men det har jeg dog aldrig oplevet før.

Det lyder vildt med prisen på et nyt. Mener normal prisen er omkring 1000 pm men den pris kan jo stige når pc'en er taget ud af produktion.

Henvend dig til din forhandler og få ham til at høre efter en pris hos leverandøren.