AGP Aperturesize - Hvad er det?

Diverse d.  28. januar. 2004, skrevet af Dunk
Vist: 437 gange.

Dunk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:25:05
Svar/Indlæg:
231/67
Inde i Bios kan man sætte noget der hedder AGP Aperturesize til 32,64,128,256,512(mb).

Jeg går stærkt udfra at det har noget med grafikkortet at gøre, men hvad er det helt præcis man justere her?

Og hvad er bedst til Geforce 4 Ti4600 128mb?

Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:27:55
Svar/Indlæg:
3346/81
Tildeling af den mængde af din "almindelige" ram som systemet kan anvende til textures. 1:1 virker udemærket - hvis du har 512 MB systemram, altså 128.

Tomgun





espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:31:20
Svar/Indlæg:
2175/186
en tommelfinger regel er at den skal sættes på det dobbelte af dit gfx´s ram



Tomgun
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:34:49
Svar/Indlæg:
3346/81
#2 - jeg har ikke set nogen ydelsesforbedring ved at køre med 256MB mod 128MB.

Tomgun



SuperflyDK
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:38:17
Svar/Indlæg:
1503/128
Rent faktisk får jeg en bedre 3DMark2001 score ved at sætte den til 64 frem for 128.



Dunk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:40:20
Svar/Indlæg:
231/67
Det gør jeg nemlig også.... ?:(



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:44:15
Svar/Indlæg:
235/53
Den tommelfinger regel har du vidst selv fundet på? Der er ingen tvivl om at dine gfx ram er betydeligt hurtigere end dem du har på dit mobo. Ellers har du ihvertfald et virkeligt sølle grafikkort.

Sæt den til 64 eller 128. Det burde give den bedste ydelse. Jo flere ram dit grafikkort har, jo færre system-ram har det brug for.



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:45:12
Svar/Indlæg:
235/53
Fra 64 til 128 er der formentlig peanuts at hente. Det er ikke en særlig vigtig indstilling, så længe den ikke bliver virkelig lav (<32).



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:45:28
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #2

Jeg tror, at du tænker på inde i Windows, hvor man selv kan indstille størrelsen af sidefilen... ;)

-> #0

Som #1 siger: 1:1. Det kan godt være at du kan måle en ydelsesforskel ved at bruge mindre, men det skyldes simpelthen, at computeren har mere systemhukommelse til sig selv. For "store" systemer med 512+ MB ram (evt. 1024Mb), kan du nok ikke mærke den store forskel.

Af en eller anden åndssvag grund giver det en (målbar) ydelsesforskel... Men, der er jo nogen som går op i det med liv og sjæl... ;)

PS.: Jeg plejer at slå det fra (dvs. sætter det til det mindst mulige, 4Mb som regel)



Dunk
 
Superbruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:46:16
Svar/Indlæg:
231/67
Får mellem 200 og 300 mere i 3Dmark2001 når den er sat til 64



messiah
 
Elitebruger
Tilføjet:
28-01-2004 23:52:59
Svar/Indlæg:
235/53
10#> Klart og klart.... som 11# skriver så er der måske et par hundrede point at hente så længe du holder dig væk fra de virkelig lave settings.



Gripen90
 
Senior Skribent
Tilføjet:
29-01-2004 00:34:47
Svar/Indlæg:
15982/637
Til ATi kort siges at 32mb nogen gange kan virke bedst mens ved nvidia kort er 64mb også nogen gange bedst.



front243
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 02:31:10
Svar/Indlæg:
10/4
"Omega Driver manden" anbefaler 128 MB:

http://www.omegacorner.com




#13
Dunk
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 18:31:16
Svar/Indlæg:
231/67
så må man hellere gøre hvad han siger ;)



Kapper
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 18:47:44
Svar/Indlæg:
94/5
Hvad med at teste ved de forskellige indstillinger selv ?:(

Bare et bud ;)



NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:38:31
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Gid flere folk generelt, gad at gøre flere ting selv... :l



#16
exeo
 
Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:40:48
Svar/Indlæg:
288/19
min giver 500 point mere i 3dmark ved 64 i forhold til 128 .. så vidt jeg husker er det individuelt, men som "regel" er det lige meget om valget bliver 64 eller 128, sådan husker jeg det i hvert fald. Desuden, som messiah og NoNig påpeger, er der næsten ingenting at hente.

.exeo