Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 12:18:46
Svar/Indlæg:
17/1
Jeg har nu haft min pc'er i snart 2 år og moddet en del osv. og opgraderet lidt løbende. Her for lidt tid siden udskiftede jeg så min fan i min gl. PSU(400W Macron) med en papst 12dB, da den anden var temp.styret. Dette hjalp på støjen, men efter et stykke tid begyndte der at opstå en meget underlig støj fra PSU'en - en slags elektrisk støj fra nogle af komponenterne i PSU'en - i forgårs brændte den så af og nok pga. for lidt køling. Jeg bestilte en ny Chill Innovation PSU 350W og den er da mega lækker det er bare lidt skidt at samme prob. opstår igen her. Lydstyrken forstærkes, hvis pc'en OC'es og det er ikke HD-tænkning el. rammene der forårsager lyden, men derimod, når CPU'en belastes. Jeg har oxo noget lys i pc'eren, som jeg kan se næsten blinke i lysstyrke når lyden kommer og det lydder ikke nice! - Mit prob. er bare hvordan jeg skal teste hvilken del der er ved at ryge sig en tur og hvad det evt. kan være der er prob. - Nok MB el. CPU der er noget galt med og derfor fejl/overbelaster PSU'en - Jeg skulle da nødigt ud og slippe endnu 530,- på en ny PSU! (Har prøvet at skifte ram-slots - det var ikke der prob. var!) Jeg har som i kan se en AthXP 1600+ og MB er ECS K7S5A <- tror det er der prob. ligger - Hvis der er nogen der har et bud på prob. el. en testmetode/løsning ville jeg blive meget glad, da dette gør mig lidt nervøs(Jeg gider ikke se endnu en eksplotion bagud af min pc'er!)
PS: Lyden kan fremkaldes ved f.eks. at scrolle osv. (det er ikke musen og lyden er slået fra anlægget) el. på anden måde belaste CPU'en.