Strømproblemer Plz Hjælp!

Diverse d.  29. januar. 2004, skrevet af Swebbe
Vist: 273 gange.

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 12:18:46
Svar/Indlæg:
17/1
Jeg har nu haft min pc'er i snart 2 år og moddet en del osv. og opgraderet lidt løbende. Her for lidt tid siden udskiftede jeg så min fan i min gl. PSU(400W Macron) med en papst 12dB, da den anden var temp.styret. Dette hjalp på støjen, men efter et stykke tid begyndte der at opstå en meget underlig støj fra PSU'en - en slags elektrisk støj fra nogle af komponenterne i PSU'en - i forgårs brændte den så af og nok pga. for lidt køling. Jeg bestilte en ny Chill Innovation PSU 350W og den er da mega lækker det er bare lidt skidt at samme prob. opstår igen her. Lydstyrken forstærkes, hvis pc'en OC'es og det er ikke HD-tænkning el. rammene der forårsager lyden, men derimod, når CPU'en belastes. Jeg har oxo noget lys i pc'eren, som jeg kan se næsten blinke i lysstyrke når lyden kommer og det lydder ikke nice! - Mit prob. er bare hvordan jeg skal teste hvilken del der er ved at ryge sig en tur og hvad det evt. kan være der er prob. - Nok MB el. CPU der er noget galt med og derfor fejl/overbelaster PSU'en - Jeg skulle da nødigt ud og slippe endnu 530,- på en ny PSU! (Har prøvet at skifte ram-slots - det var ikke der prob. var!) Jeg har som i kan se en AthXP 1600+ og MB er ECS K7S5A <- tror det er der prob. ligger - Hvis der er nogen der har et bud på prob. el. en testmetode/løsning ville jeg blive meget glad, da dette gør mig lidt nervøs(Jeg gider ikke se endnu en eksplotion bagud af min pc'er!)

PS: Lyden kan fremkaldes ved f.eks. at scrolle osv. (det er ikke musen og lyden er slået fra anlægget) el. på anden måde belaste CPU'en.

Twilight

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 12:23:14
Svar/Indlæg:
597/39
Hvad ligger dine spændinger på når den siger sådan?

Det er en lille tikkende lyd fra PSU når du scroller ikke?

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:52:33
Svar/Indlæg:
17/1
Jow bestemt - Så vidt jeg kan se - mom tjekker lige igen inde i winXP nu(de så ellers fine nok ud i bios.. er bange for det er en HW fejl af de grove!) VC1 - 1,73 VC2 - 2,46 +3.3V - 3,31 +5.0V - 4,92 +12.0V - 12,35 <- Så umiddelbart ser det jo nice nok ud og den nye Chill v. 2 er sq oxo lækker og burde jo fint klare det.. Er bare bange for at det er MB det er ved at stå helt af el. CPU'en der skal til de evige pc-slagmarker! :l

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:58:29
Svar/Indlæg:
17/1
For resten - lyden kommer især i opstartsfasen i windows - ved åbning af nye progs. og ved scrolling og ændring i bar'er osv. der altsammen belaster CPU'en så den trækker mere strøm? - Kan sidde og sammenligne CPU-load med støj næsten lige over i taskmanager osv!

The

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 21:20:43
Svar/Indlæg:
2651/179
Jeg har ecs k7s5a og en chilli inovation og det virker storartet
Psu'en er kun 1 - 2 måneder gammel.
Jeg har ike strømproblemer men jeg har heller ikke overclocket. ?:(

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2004 00:51:17
Svar/Indlæg:
17/1
Det er heller ikke det der er prob. hvis du læser lidt mellem linierne(el. i dem) så har jeg uden probs haft et godt system i næsten 2 år - men der er opstået det har strøm-problem som både var i den gl. PSU der brændte af og oxo i den nye fra Chill - det er givetvis ikke PSU-problemer men noget andet HW i pc'eren -enten Mobo el. CPU og vil bare høre om måder at finde fejlen på/rette det på hvis ikke jeg skal ud og købe fra scratch igen!

Deep

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2004 09:33:20
Svar/Indlæg:
507/141
Jeg må indrømme at det problem lyder underligt - men det er ikke et "strømproblem", en Chill kan uden problemer trække sådan en maskine.
Jeg faldt tilfældigvis over en mulig løsning i går - radiostøj ?
Kig på http://www.dansdata.com/io029.... - indlægget om "Hear your PC thinking" næsten nederst.

HTH.

Noisy_Cricket

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2004 10:55:09
Svar/Indlæg:
227/31
hvad med noget stelforbindelse? har du tjekket det+ måske sidder der noget der leder noget reststrøm igennem kabi eller mobo hr rykket sig på føderne.. prøv at skille den ad og montere det hele igen fra bunden...det tager jo ikk mer end 15 min.

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
30-01-2004 12:41:05
Svar/Indlæg:
17/1
Tror oxo jeg vil prøve det i næste uge - weekenden er sq lidt optaget, da damen kommer hjem fra 2 md'er down under og der er jo SuperBowl søn/man ;) - Men det er sq underligt.. Orker bare ikke til at af/på-montere cpu-fan men det kan da være et frosøg værd - så q jeg jo oxo lige negle noget af min m8s arcticsilver der nok er "lidt" bedre end det standard kølelag der sidder på en S-viking standard ;) Splittes skal skidtet i hvert tilfælde ;) - god weekend!

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
03-02-2004 20:26:10
Svar/Indlæg:
17/1
Didn't help one bit.. tror moboet skal skiftes.. crappy! Og så er det ikke engang guld og grønne skove at få hende tøsen hjem igen.. ÆV æv.. :x