Problemer med Compaq der fryser ???

Diverse d.  29. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 199 gange.

System

Overclocker
Tilføjet:
29-01-2004 13:56:43
Svar/Indlæg:
0/11005
Hej,

jeg ville høre om der er nogen der har erfaring med en Compaq deskpro ex model som pludselig fryser fast og dernæst kun kan rebootes for at få gang i den igen. Den kan køre i 10-20 minutter og op til et par timer før den fryser !!!

Det er en PIII 1GhZ processor, med Win98SE.

Jeg har prøvet alt (opgraderinger) på Compaqs hjemmeside, men kan ikke fjerne/finde fejlen ???

Findes der et program der kan analysere om der er fejl på noget af hardwaren f.eks. tjekke motherboard eller processer ???
x( :l
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 14:28:33
Svar/Indlæg:
4120/115
Ja nu du siger det... 😉 Min Deskpro P3 450Mhz. den er også lige begyndt at gøre det?

Den gør det bare fuldstædigt uprovokeret engang imellem? Nogle gange kan den køre i et par døgn før den går ned, andre gange i en time?

Jeg har på fornemmelserne at det enten er en software fejl, eller også er det fordi blæseren der sidder bag i kabinettet, som køler cpu'ens passive profil er ved at dø... (gider ikke kravle ind under bordet for at tjekke)

Stratos

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 15:39:49
Svar/Indlæg:
189/18
En af mine venner havde købt en lignende compaq computer i Bilka . Efter et stykke tid frøs den også ... Vi fandt så ud af at det var pga. at kabinettet skulle være så "smart" og kompakt at der var 1 cm. fra køleren på cpu'en hen til psu'en og at køleren blev ekstrem varm !

Han leverede den tilbage til bilka, som i starten ikke ville give ham en kr. tilbage fordi vi jo havde taget siden af kabinettet! Men efter han havde brugt et par store ord gik de med til at give ham en anden model!

Swebbe

Superbruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:54:21
Svar/Indlæg:
17/1
Smid lortet på porten det er noget varmt gazz! :)

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 20:59:06
Svar/Indlæg:
3329/182
Jeg har haft et par Compaq bærbare, men jeg synes det lyder som et varmeproblem på din computer - eller at du trænger til at formatere...

Men der er jo en grund til at Compaq går under navnet Skumpaq - jeg køber det i hvert fald aldrig igen... :(

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
29-01-2004 22:42:09
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu skal i ikke svine Deskpro serien alt for meget til! Det er sådanset en rigtig god kvalitets pc, og jeg tvivler på at de kan købes i Bilka... 😉

Men Compaq har ellers lavet meget "lort" igennem tiden, men lige *pro* modellerne (Deskpro, Proliant etc.) synes jeg nu altid har været kvalitet! Også selvom min egen er begyndt at ha lidt problemer... Men den har også gjort det godt, den har efterhånden også en del år på bagen, og den har stort set kørt uafbrudt, på et tidspunkt havde den en uptime på over 14 måneder, synes det er rimelig godt af en alm. desktop pc 😉