Jeg er også MEGET glad for dem, og knap så glad for mine Maxtor ikke pga. ydelsen men de blive rigtig meget varme, så meget så jeg kan blive helt skræmt over det.! :r
#4 Det hedder Samurize, og det er rigtig fedt. Jeg har skrevet til #0 for en uges tid siden ang. det samme, men har ikke fået svar. Synes det er for fedt... :e
#6 Hvad hedder Controlleren? Silicon Image 3112a? Det hedder min... Du max read 177 mb/s, jeg får 112 mb/s. Average er 92 mb/s! Jeg har også stripesize 16 kb/s
ViperZ> Jeg bruger de nyeste fra SiliconImage og de nyeste fra Intel
bonnet> Det ser ud til at dig og ViperZ score noget nær det samme, mon ikke det har noget at gøre med Nforce at gøre.? Jeg kan huske da jeg havde mit NF7-S havde jeg også en noget lavere disk score (kørte ikke RAID på dette tidspunkt) end jeg har nu og en langt støre CPU forbrug med Nforce. ?:(
Det er sikkert noget med det så. Det er mærkeligt, for nogen gange er mit cpu forbrug 2%, andre gange ca 25%. Altså ikke hvis jeg testet i træk, men måske ugen efter har det ændret sig. Jeg bruger den 1.0.0.40, det er vist den seneste!?
HDTach er efter min smag et fup program. Jo lavere man sætter sin stripesize jo bedre resultat for man. Og det er jo ik sådan det hænger sammen i virkeligheden. Det er ihvertfald det jeg fandt ud af da jeg for noget tid siden brugte samme program til at teste mit RAID 0 array.
Først kørte jeg med 32KB stripe size og fik omkring 40MB/s
Derefter ændrede jeg stripe size til 8KB og fik en score på over 60MB/s.
FLD> Jeg vil mene winbench99 er et bedre program. Det tester en farlig masse ting. Det vigtigste (efter min mening) er at få testet med en masse filer i forskellige størrelser ellers kan man ikke se hvordan arrayet virker i virkeligheden. Jeg ved faktisk ikke om winbench99 tester med filer af forskellig størrelse, men jeg synes de resultater jeg får passer fint med den daglige ydelse jeg kan "måle".
ps. Sisoft Sandra er efter min mening nok det mest elendige program til at teste HDD'er med.
jonjak> Det er så lidt den yder dårligere end Intel's så det ikke er værd at snakke om, en anden ting er at SiliconImage bruger mindre CPU kræft i forhold til Intel's om det så er en fordel eller ej er jo så lige det.
FLD> Det ser ud til at det program er en del bedre. Som du kan se er der forskellige ydelse alt efter hvor stor filen er. Skulle man tage efter HDTach skulle ydelsen altid være den samme. Og det passer jo ikke ;)
PolleDK> Det er rigtigt, men HD Tach giver jo også et billede af Max og minimum. ATTO giver jo så et hint om du skal køre med stor eller lille stripe size alt efter om du arb med store eller små filer.
riska> Jeg gætter på du køre med 128 kb hvis de er lige hurtige hele vejen ned.?
Jeg har valgt 16 kb hvor du kan se read er hurtigst, læsning er den største aktivitet og jeg arb mest med mindre filer og derfor bedst og hurtigst til mig.