Bagle.A ingen SMTP server adresse??

Diverse d.  30. januar. 2004, skrevet af micma18
Vist: 185 gange.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 08:52:47
Svar/Indlæg:
4120/115
Jeg fik i går en mail med Bagle.A ormen i, og så tjekker jeg som altid self. email headeren, for at se hvor den kommer fra! Afsender adressen er self. genereret, så den kan ikke bruges til noget, men det der undre mig er at headeren ikke indeholder nogen oplysninger om hvilken SMTP server mailen er blevet sendt igennem??

Troede slet ikke email systemet ville virke uden denne oplysning... Det svare vel til at surfe på nettet uden IP adresse! ?:(

yupper

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 12:12:13
Svar/Indlæg:
1351/11
Siger ordet "sikkerhedshul" dig mon noget :e :e
Nej, du kan hvis du har en god internetudbyder få dem til at slå den op for dig, men der er flere ting der kan påvirke udfaldet, f.eks. den kan komme fra nogle du kender som ikke har et superopdateret system, så kan virus blive smuglet ind af bagvejen(sikkerhedshuller). Det kan jo også være at din udbyder(uhada da) ikke lige har en opdateret antivirusskanner.

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 12:35:40
Svar/Indlæg:
4120/115
Hvordan skulle min internet udbyder kunne slå den op for mig, den har jo ikke nogen afsender informationer... Normalt ville den jo have både DNS adresse og IP fra SNMP serveren?

Hvis det skulle være et sikkerhedshul, så skulle det jo være i samtlige de hops(servere), emailen har været igennem... Synes sku det er lidt underligt!