"Ohh Nein" hvor Post Danmark stinker!

Hyggehjørnet d.  30. januar. 2004, skrevet af ChrisCornell
Vist: 1780 gange.

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 19:10:14
Svar/Indlæg:
4338/142
Kender i det når man har gået en hel dag og set frem til at man skal hjem og lege med ny hardware? det tror jeg nok i gør.

Kender i så det når Post-danmark ikke har været på besøg endnu, når man kommer hjem, fordi de er for sløve? Det tror jeg nok også i gør.

Men kender i så det, som jeg har oplevet i dag, at når man tjekker sit TrytoTrack&Trace nr. på PostDanmarks hjemmeside så står der at man har hentet sit nye hardware på postkontoret?
D.v.s. at PostDanmark har mødt en kunde de syntes var flink og skænket ham en tilfældig pakke - min selvfølgelig x( da jeg ikke selv har fået en skid.... øv siger jeg bare ØV!

Tonnilerche

Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 14:06:21
Svar/Indlæg:
6052/189
hvad?? tror du ikke det er en fejl? rend da op på posthuset og spørg om pakken er kommet...

frAguZz

Superbruger
Tilføjet:
08-02-2004 14:00:43
Svar/Indlæg:
287/68
hmm lyder bekendt..
jeg arbejder som låsesmed og en dag ventede vi på nogle meget vigtige nøgler til et firma (flere 100millioner værd af ting) og så have posten afleveret pakken 15 huse forkert tros et stort skilt!

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
25-02-2004 17:20:44
Svar/Indlæg:
1328/55
tja.. jeg har ikke oplevet sådan forsinkelse som sådan, men da jeg bestilte en samlet computer havde de kastet sådan rundt med den at cpu køleren var faldet af og havde ligget og raslet rundt! dumme dyr, blev sq nød til at sende den tilbage så de selv kunne tjekke om der var noget galt!

gad fandme godt se hvordan de behandler pakker der IKKE er mærket med "Forsigtig" over det hele...

Oxize

Superbruger
Tilføjet:
28-02-2004 02:55:49
Svar/Indlæg:
1328/55
"gad fandme godt se hvordan de behandler pakker der IKKE er mærket med "Forsigtig" over det hele... "

= Den var mærket med "Forsigtig" :i

Silent

Skribent
Tilføjet:
18-03-2004 22:29:19
Svar/Indlæg:
3222/205
Sidst pakkeposten var hos mig, tja hun tog nogle pakker, hmmm der stod ikke mit navn på tænke tænke herefter kylede hun de pakker hun havde i hånden i postbilen igen x(

Skulle hente min harddisk på posthuset, her kommer hun så, hvor hun bare smider min pakke ned på bordet, damn hvor blev jeg sur på hende!

Shifty

Superbruger
Tilføjet:
20-03-2004 19:06:24
Svar/Indlæg:
43/21
Jeg har oplevet at jeg skulle have et nyt kabinet fra Chippen og det fik jeg så, men da det kom var kassen revnet i den ene side og den havde bare fået "bank".

Det var ligesom om der var nogen der havde stået og sparket den i siden så nu har jeg en stor bule i højre side i mit kabinet. Det vil sige at når jeg piller den højre side af, skal jeg bakse noget med den for at få den på igen.

Udover at jeg havde ventet 2 uger før at chippen fik den afsendt. Prøv at spørge om jeg var rasende!!!! x(

Out
Jacibs89

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
31-03-2004 20:48:27
Svar/Indlæg:
2353/24
i en spøg har jeg hørt at de "kun må kaste pakkerne som er mærket forsigt 20 meter....) om det holder stik ved jeg ikke, men det skulle undre mig hvis der ikke var en lille smule sandhed i det...

Ham_Selv^

Elitebruger
Tilføjet:
14-04-2004 21:44:21
Svar/Indlæg:
2453/80
fanme om ikke postmanper lige har neglet min PSU x( x( x(
FUCK DEM!!!!!!!!!!!
x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x(

mikkelfrost

Elitebruger
Tilføjet:
03-05-2004 00:27:46
Svar/Indlæg:
216/96
har solgt vare for 1400 til en over netted .. jeg kunne se at han hade hented pakken .. så langt så godt .. nu har posten så bare sendt den postopkrævning som jeg skulle have for at kunne få mine penge til HAM !!!!

Flot siger jeg bare .. heldigvis ringed han selv og sage det og sender den til mig så jeg kan få mine penge ..:)

dejligt at der stadig er erlige menesker i dk...

M

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:55:09
Svar/Indlæg:
125/50
Hmm.. Kender alt det han du snakker om #0 pånær at de slet ikke er kommet :) .. Men der er vel altid en smutter 1 ud af 10.000 måske.. alle er jo ikke perfekte ;) .. fik du din pakke 0'ler?

SaXoN^

Superbruger
Tilføjet:
23-05-2004 21:56:02
Svar/Indlæg:
125/50
Oops .. Kender alt det du snakker om*

Fiddoo

Elitebruger
Tilføjet:
25-08-2004 00:04:15
Svar/Indlæg:
1293/104
Har lige hørt i radioavisen her til midnat, at Post Danmark har smidt flere hundrede breve væk :o

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
25-08-2004 21:32:07
Svar/Indlæg:
14079/622
Der er for mange brodne kar i PDK. x(
Det står mit 6800 kom til omdeling kl 07:00, hvilket ved burde betyde at det kom med posten kl. 12, men nej.
Håber og tror at den kommer i morgen...
Personligt har jeg ingen dårlige erfaringer haft med PDK, men synes at kasserne er lige lovligt krøllede når man får dem..

Mit kabinet er da også kommet med en lille skramme:00. Og jeg håber at mit ep-8kda3+ stadig duer efter et den stort set bare blev sendt i std. kasse fra m-e - og derefter er der sikkert blevet spillet en hel fodbold turnering med den :(:l.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
25-08-2004 22:02:47
Svar/Indlæg:
14079/622
Fårk nu er jeg lige pludselig bange?:(
Ville lige se om der var "sket noget" med mit Club3D 6800:

"Pakkenummer: XXXXXXXXXXXXX
Forespørgsel udført 25. august 2004 kl. 21:57

Der er ikke fundet oplysninger om forsendelsen "

:o :o :o x( :x
HVIS NOGLE FAR POSTDANMARK HAR NUPPET MIT PAKKE, SKAL JEG PERSONLIGT...... ej det får man fængselsstraf for. HAN FÅR i hvert fald lov til at betale et nyt! (:P) 8)

john_doe_dk

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2004 23:26:53
Svar/Indlæg:
303/32
jeg har mistet et motherboard + cpu og 512 ram klods. pris 4500. tog 4 måneder før jeg fik dem igen..

en af mine venner må konsekvens får sendt han dvd film fra dvddoo på efterkrav. da hamn har fået stjålet en 5-6 stykker ´gennem postdanmark. kan love for han blev surt den gang de stjaæ en han havde bestilt fra down under og det var gået ud af market imens. x( x(

postdanmark har et problem mener jeg

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 12:55:27
Svar/Indlæg:
448/18
ARGH!
Fandt lige en Post Danmark tråd her - var ikke svært!!!
Vil bare lige ud med min frustration over ikke at have modtaget en pakke, som jeg nu har ventet på i LANG tid!!!! x(

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 12:56:14
Svar/Indlæg:
448/18
Mhmmm... Hjalp lidt...

Stoned_Badger

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 12:58:23
Svar/Indlæg:
894/36
22#

Den er så også næsten et halvt år gammel! :e

Scalprum

Superbruger
Tilføjet:
05-03-2005 13:31:31
Svar/Indlæg:
448/18
Arh et helt år, ikk? Det er også ligemeget. De kan stadig ikke finde ud af det, og tænkte at jeg jo lige så godt kunne genbruge - de er ikke en ny tråd værd!!

EasterKanin

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 14:52:27
Svar/Indlæg:
4337/121
Prøv at sende en mail til Post danmarkes administration med et link til denne tråd

Briston

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 14:58:13
Svar/Indlæg:
2540/228
PDK har os udleveret en blæsercontroller jeg havde solgt til en herinde fra til en eller anden fremmed, sgu utroligt.

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
05-03-2005 17:44:09
Svar/Indlæg:
4033/364

Det kan skyldes at pakken er scannet forkert...

Du har sikkert byttet om på PostAnvisnings adresserne, da de er lidt kryptiske at udfylde. For såvidt jeg husker er den del som posten får kun med afsenderens adresse, hvis den altså er udfyldt korrekt

###

Så vil jeg lige generelt sige at PostDK er altid nem at skylde skylden på.. jeg har MANGE gange ventet på pakker og når man har kontaktet firmaet så har de aldrig kunne give et TrackNtrace nr. fordi at de ikke har sendt pakken.. Og så har man efterfølgende et par dage senere modtage en mail med et TT nr. + man kan se at den er afleveret på posthuset samme dag..

#####

angående pakker der er beskadiget, så er der forsikring (op til 1500kr, da de ellers skal mærkes efter dette) , men ofte aflevere de større forhandlere et helt bur fyldt med pakker.. og hvis din CPU ligger under et kabinet eller lign.. Samme ting kan ske igen når pakkerne er sorteret og skal videre ud.
Fair nok - tingene skal være pakken ordentlig ind - men tit er pakkerne f.eks. blevet våde før de afleveres på posthuset, og så holder de ikke til meget. Som de fleste nok har gættet så står der postDK på min lønseddel, idet jeg har arbejdet der i 6 år som afløser (ved siden af studiet) - og jeg har kun 1 gang hørt om en defekt vare (en vase) - men har hørt på mange kunder der har klaget over at pakkerne ikke var kommet frem, eller der manglede noget.. og ALTID har det vist sig det enten er en anden i hustanden der har taget imod den, men næsten altid at afsenderen ikke har fået sendt det hele. Ok jeg løj lidt.. har faktisk hørt om to, men når man sender et hjemmebagt rugbrød i en bagerpose så er man også mere end optimistisk.

pakker der er udleveret på posthuset skal ifølge reglerne kun udleveres hvis man har gyldigt ID med.

- men vil da indrømme at selvfølgelig kan der ske en fejl, men sige at det generelt er PostDK der er skyldneren er som at sige at alle fodboldskampe bliver tabt/vundet pga. dommeren.

nå jeg vil sætte mig hen og lege med alt det udstyr der er kommet rettidigt, uden en skramme og uden problemer.... og stille bande over alle dem der forkert opsatte postkasser helt henne ved døren, bag hegnet med den store hund som man måske ikke bliver bidt af inden man skvatter fordi det er så glat pga. sne og is, imens man prøver at gætte hvem posten er til fordi adressen er forkert eller fuldstændig ulæselig. Bare for at få af vide ved døren at de ikke gider have alle de reklamer og man desuden er tyve minutter for sent bare fordi der er faldet lidt sne - hvis man bare fulgte reglerne måtte de hente posten på posthuset, men alligevel møder man næste morgen og gør det engang til.......

Nu er der sikkert en hel masse der tænker at jeg bare forsvarer postDK fordi at jeg er ansat der. Men faktum er at i 7 år som tester og endnu flere år som computernørd har jeg modtaget et utal af pakker og hvis der har været problemer har det altid været afsenderens skyld om det så har været fordi de ikke har afsendt pakken, skrevet den forkerte adresse (eller endnu værere ombyttet to ordre med hinanden) etc.

Anonym2024727164915

Elitebruger
Tilføjet:
05-03-2005 20:36:45
Svar/Indlæg:
4954/69
-> #28

:00

Men du har jo selv valgt dit arbejde vel? :)

Nu har min bror været afløser i 1½ år host PostDK, og han fortalte at når de ikke lige gad gå resten af vejen med pakkerne nede på posthuset så smed de dem det sidste stykke, det var selvfølgelig ikke alle der gjorde det, og heller ikke med alle pakker. - Men bare det at det blev gjort..

Jeg har prøvet 2 gange hvor posten lagde min pakke i carporten, bl.a. mit 9800XT, om det var en afløser eller hvad er jeg ligeglad med, det skal bare ikke forekomme.

4 gange hvor min pakke er endt hos genboen, da han hedder det samme som mig. Kigger i ikke på adressen, men bare navnet eller hvad?

Så ja, det er nemt at skylde skylden på PostDK, når det ER deres skyld, alle mine tilfælde har navn og adresse været skrevet korrekt/tydeligt.

Det er meget muligt du er super postbud, men der er bare for mange "sløsehoveder" :)

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
05-03-2005 22:17:04
Svar/Indlæg:
5679/460
jeg var i praktik ved post DK for ca. 2 år siden

der havde dem der var der det med at hvis der stod "forsigtig" på den så rysted de den lidt og lød det som noget glas eller noget der kunne gå let i stykke smed de den kun de sidste 2 meter ellers kyled de pakker rundt over det hele og var der ikke "forsigtig" mærke på så blev der smidt så meget med pakker at man troed man var gået ind i en bisværm

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 15:58:30
Svar/Indlæg:
722/35
Ja venligheden overfor postdanmark ligger godt nok på et lille sted herinde. Jeg har nu kun oplevet problemer i de tilfælde hvor varen ikke er pakket ordentligt ind.
Der er ingen tvivl om, at pakker bliver behandlet ret hårdhændet, det er vel også derfor der findes den mulighed at sende det som forsigtig. Hvis PDK skulle håndtere alle pakker i hånden kunne de simpelthen ikke nå at få alle frem til tiden.
"Til tiden" - det vil de fleste herinde nok betegne som dagen efter, men mig bekendt så står der ikke nogen steder noget om, at man lover at alt kommer frem dagen efter, men at en forsendelse som regel er fremme næste hverdag og at afvigelser kan forekomme.
Jeg synes sgu det er imponerende at man f.eks. bestiller noget hos studiedata og man ifølge t&t-nummeret kan se, at den er afsendt fra studiedata om eftermiddagen, ankommet til københavns postcenter kl. 19, ankommet til Taulov postcenter kl 23 og endelig anmeldt til omdeling i Holstebro (hvor jeg bor) 6-7 timer senere.
Selvfølgelig sker der fejl. Lige såvel som hardwareproducenter har en fejlrate så er der da også en fejlrate i postsystemet, sådan er det alle steder i samfundet. Og med det antal pakker der er nogen herinde der sender/modtager, ja så finder jeg det ikke så mærkeligt at sansynligheden for at opleve problemer vokser proportionalt dermed.
Så med tanke på de hundredetusindvis af breve og titusindvis af pakker de skal holde styr på i et så komplekst sted som det danske samfund er, så synes jeg egentilig de gør det ganske udmærket. Jeg gad hvert fald ikke være hverken postbud eller pakkebud - men det er da et held at der er nogn der gider.

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 17:51:01
Svar/Indlæg:
1762/36
Ud over nogle godt hærgede pakker, så har jeg aldrig haft problemer med Post DK, nu går jeg og venter på mit 6600GT fra tyskland.
Overførte pengene i mandags og de er endnu ikke ankommet til forhandlerend tyske bank.- Håber de er der tirsdag...
Men det er da langt uda at man skal vente 2 uger på en pakke fra Tyskland...

Q-jo

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2005 20:29:27
Svar/Indlæg:
303/35
til alle der snakker om forsigtig.... Så er der MEGET lidt forskel på hvordan de håndteres. Det er heller ikke altid lige nemt at se at der er en "forsigtig-label" på pakkerne når man dagligt har omkring 200-300 pakker til omdeling. Men det der så er en god ide når nu vi alle ved at de bliver behandlet på den måde som de gør, er vel at købe "forsigtig"-mærkningen da der hermed også er købt en "forsikring" der dækker de skader der er sket på pakken. Derimod er man meget dårligere stillet hvis man ikke køber "forsigtig". (80,- der er lidt fornuft i - billig forsikring).

Arbejder selv for postdanmark - bare ikke med håndtering af pakker heldigvis.

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 20:44:49
Svar/Indlæg:
385/67
#34 - sådan et forsigtig-label hjælper nok så meget, når ens pakke forsvinder. Har en sag kørende med PDK, der uheldigvis har "mistet" min pakke et sted i systemet.

Har heldigvis gemt kvitteringen, så PDK kommer til at betale for indholdet af den pakke, de var så flinke at "miste", men det er mig lidt uforståligt, at en pakke af den (35x35x15 cm) størrelse bare sådan kan blive "væk" - og at de ikke kan finde ud af, hvor i systemet, at pakken er blevet væk - så de kan få den laban ud af vagten, som åbenbart får pakker til at forsvinde.

kibidk

Elitebruger
Tilføjet:
14-05-2005 22:12:12
Svar/Indlæg:
722/35
#33 - At pengene ikke er gået ind hos den tyske forhandler endnu, kan PDK da ikke gøre for. :i

Q-jo

Superbruger
Tilføjet:
14-05-2005 23:33:08
Svar/Indlæg:
303/35
hvis jeg var jer ville jeg klage alt det jeg kunne... når postdanmark får nok klager går det ud over det som hedder "brevkvalitet" og selvf. "pakkekvaliteten". Kommer disse under et vist antal % får postdanmark en bøde (slet ingen lille bøde) fra posttilsynet, som har til opgave at sørge for alt overholder nogle målsætninger for alt muligt shit. klag klag klag for satan.. hvis i vil noget så sig det til pdk i stedet for os som ikke kan gøre noget.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 11:41:22
Svar/Indlæg:
687/9
#35 pakkerne forsvinder i det sekuund en medarbejder glemmer at scanne den.. når vi får pakker op om morgenen bliver de alle sammen ankomstscannet, og derefter scannet en gang mere når de bliver udleveret.. Hvis en person eksempelvis HAR ankomstscannet din pakke, men glemt at scanne den udleveret hos en kunde, så figurerer den ikke som afleveret nogen steder i systemet og er dermed "væk". Endnu værre bliver det så hvis personen har lavet ovenstående og samtidigt afleveret den forkert, til en person der bare har tænkt, ej fedt.. gratis pakke...

håber du kan følge ovenstående nogenlunde, for det er ca sådan din pakke bliver væk :)

og #37: der skal fløjtenhylemig mange klager til :)

#Alle: nogensinde set på alt det positive postDK gør for jer ?? er sq da lidt service at jeg kan hoppe ind på shg en aften kl 18.55, bestille et eller andet ligegyldigt og have det i hænderne næste morgen...

Er i SÅ trætte af den, åbenbart i jeres øjne, ringe service, burde i måske overveje at bruge alternative fragtmetoder ?

Ezistef

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 12:28:48
Svar/Indlæg:
385/67
#38 - nu stod det jo ret klart på den label, som bliver udfyldt når man indleverer pakken, hvor godset skulle afleveres - og der er det ikke nået frem til - så medmindre postfyren/damen har lavet et random trick og valgt at aflevere pakken til en tilfældig person, så er det ikke det, der er sket - kræver det ikke også en kvittering at aflevere en pakke? Mener at jeg flere gange har underskrevet på sådan en softtouch maskine.

Anyway, så er der vel også brådne kar i postdanmark, som alle andre steder - jeg husker da en "stor" sag her i vor lille nordjyske landsby for godt et år siden, hvor et pakkebud i Dronninglund blev fyret pga tyveri.

#38 - ved du hvor længe der går fra pakken er "væk" til man får erstatning for pakken?

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
15-05-2005 12:38:58
Svar/Indlæg:
687/9
#39 er den sendt med modtagerkvittering bliver der skrevet på den omtalte måde, ellers ikke.. som regel kun noget firmaer benytter. Jeg ser det ihvertfald meget sjældent på privatpakker.

Mht hvor din pakke er, kan jeg selvfølgelig kun "gætte", hvilket jeg også gjorde ovenover, men vil beskrive det som en sandsynlig mulighed, medmindre transport/taulov har fået den væk..

Selvfølgelig er der også brodne kar indenfor postDK, nøjagtigt som alle andre store, og små for den sags sskyld, virksomheder.. De er svære at komme til livs, men mener det er lang tid siden, der sidst har været synlige problemer af den art.

mht til dit sidste spørgsmål.. jeg aner det simpelthen ik, bliver dagligt spurgt om det, men har aldrig siddet, eller været i kontakt med, den afdeling der behandler reklamtioner og deslige.. Der er ik andet for end at ringe derind og presse på, og håbe det går nogenlunde hurtigt/smertefrit..

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
17-05-2005 10:40:26
Svar/Indlæg:
2620/327
Jeg vil også generelt sige, at mine erfaringer med postdanmark er gode. Jeg har altid fået mine ting til tiden, medmindre afsenderfirmaet er sløve. Jeg har aldrig mistet noget, men det må da godt nok være surt, når det sker.

Men har nogen af jer erfaringer med det engelske postvæsen? DET er dårligt! Når man fx bestiller noget fra cd-wow.com, forventer de, at man modtager varen 5-7 dage efter deres afsendelse, hvis man bor i UK, og endnu mere, hvis man bor udenfor. Men heldigvis har de også et lager i Sverige, og hvis man bestiller fra Danmark, bliver det afsendt derfra, og så har man det ca. 3 dage efter afsendelsen.

Jeg arbejder i en boghandel (hvor jeg sender vores pakker), og vi får også en del bøger fra UK, og et af deres forlag, STL, sender hver uge en lastbil med bøger til Holland, hvorfra disse ordrer sendes videre til resten af Europa - det er simpelt hen hurtigere, end hvis det engelske postvæsen skal tage sig af distributionen af disse pakker.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 12:38:12
Svar/Indlæg:
3640/1231
Godt nok en gammel tråd, men skal lige af med mine aggressioner! x(

Fik endelig bestilt mine varer i Odense i torsdags, men de kunne ikke nå at sende pakken før fredag.
Da jeg virkelig virkelig mangler de dele, og jeg har kørt et par hundrede kilometer for at få resten, fik jeg butikken til at sende pakken "lørdags express", så jeg kunne samle skidtet i dag.

Op klokken bæ lørdag morgen, for express pakker ankommer jo senest kl 09.00 - i værste tilfælde kl 10.00

Så blev klokken 12, jeg var eddersur (er det stadig), og ringer til postdk's hovedkontor.
For at få beskeden:
"Der er åbenbart ikke sendt nogen som helst express pakker fra Taulov til Esbjerg i dag, og vi undrer os også over det.
bla bla bla du får i hvert fald ikke din pakke før mandag.... nej - du kan ikke hente den i Taulov"

Hvad fanden sker der med det???
Er postdk de eneste der IKKE fatter hvorfor man betaler ekstra gebyr for lørdags express pakker?

"Ja, afsenderen får jo gebyret refunderet"

De kan fandme rende mig! Der skal godtgøres 500,- når en express pakke er mere end 6 timer forsinket... Og det må man jo ligesom sige den er... Hele 48 fucking timer!!!

Og den skide godtgørelse tilfalder afsender... ja hurra for ingenting x(

Er jeg gal? Nej - jeg er splitter ravende pisse-fucking sur over at sidde i 27 grader, køre 250km efter dele, bestille en express pakke, for at modtage den 48 skide timer senere!!!

Det var som bare det... :r

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 12:52:17
Svar/Indlæg:
687/9
men hvor er din pakke så nu ?

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:05:30
Svar/Indlæg:
3640/1231
I Taulov tilsyneladende.... og der holder den åbenbart weekend :(

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:11:04
Svar/Indlæg:
1262/95
Sikkert i butikken som har scoret gebyret for at sende en pakke express, som så ikke er sendt alligevel ;)

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:12:26
Svar/Indlæg:
1262/95
B@ng fix da et T&T nummer, så kan du da se hvor den befinder sig.

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:12:27
Svar/Indlæg:
3640/1231
Nope, har snakket med Postdk jo ;)

De siger at den er skam sendt i går, med express, og ankommet til Taulov som planlagt...

Men postmanden mistede åbenbart pusten der, eller også ville de der express bud bare nyde vejret i dag :l

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:16:31
Svar/Indlæg:
3640/1231
Har T&T nummer, og der står også at postmanden står og sover i hjønet af lageret i Taulov med pakken under armen :x

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:16:57
Svar/Indlæg:
1262/95
Jamen så er der jo ikke andet at gøre end at tage fat i bolderne på PostDK ydermere kan du evt. få butikken, du har købt HW'en hos, til at lægge lidt pres på dem også.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:25:42
Svar/Indlæg:
687/9
#44 glo lige på dato/tidspunkt for deres modtagelse af den... derefter ringer du ( hvis det da er indleveret fra butikkens side til tiden) og bitcher helt ekstremt til postDK... ved godt du ikke får din pakke hurtigere af den grund, men der må vel blandes en eller anden form for erstatningshalløj ind i det :)

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:26:39
Svar/Indlæg:
687/9
#45, har du ikke haft fat i mine boller manga gange efterhånden ? :D :e

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:30:51
Svar/Indlæg:
3640/1231
Den er sendt til tiden, og skulle leveres inden kl 09.00 i dag.
Postdk ved godt det er deres skyld, og de betaler sikkert også erstatningen, men til afsenderen...

Men det hjælper mig nada, skal sq bruge den skide pakke.
Jeg satsede på at postdk kunne levere express hvis man betaler for det, ellers havde jeg sq da bare kørt de 300km mere i går :x

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 13:40:00
Svar/Indlæg:
687/9
tjaah, det burde ikke ske, men gør det desværre alligevel...

shit happens, en skam det skulle gå ud over dig

OcDevil

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 14:05:39
Svar/Indlæg:
1262/95
#47 Det er ikke til at sige ;) :p

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
09-07-2005 17:06:13
Svar/Indlæg:
4033/364
kan også være at pakken ikke er ankomst scannet endnu, så den er på omdelingscentret hvor du bor...

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
09-07-2005 18:06:47
Svar/Indlæg:
4230/89
jeg har også lige købt en 300Gb SATAII HDD... Håber s*tme (for deres egen skyld) at de behandler den godt....

har før været oppe at skændes med damen på post kontoret...
da jeg bestilte mobo, cpu og ram havde jeg glemt at få en blæser med... jeg fik så at vide at den ville være på posthuset kl. ged næste morgen, så jeg tog derned kl 0700 for at hente den, men der var pakkeposten ikke mødt på arbejde, så de vidste ikke hvor den var, hun får mit nr. så ville hun ringe når pakkeposten mødte...
kl. 08:30 er jeg der igen, men der er de lige kørt, og de havde selvfølgelig ikke lagt pakken tilside, jeg får så at vide at kl.1200 kommer de tilbage igen, så der tropper jeg op igen... men nej, nu havde hun leveret pakken i et midre posthus hos en lille købmand der hvor jeg bor... så jeg tager til købmanden, hvor de heller ikke har den...

tilbage til posthuset, hvor jeg får at vide at pakken altså ligger hos købmanden, (jeg ringer, og de har den stadig ikke)... nu får jeg så at vide at hun nok har leveret den på min hjemme adresse, (jeg ringer hjem, men ingen tager telefonen)... så jeg tager hjem og finder stadig IKKE nogen pakke, tilbage på posthuset får jeg at vide at pakkeposten kommer om ½-1 time, og at hun ikke ville ligge pakken hjemme hos mig da der ikke var nogen hjemme....
ENDELIG, står jeg med min pakke i hånden... det tog også "kun" 7½time at få min lille blæser... :x :x :x :x :x

"hvis jeg bliver selvmordteorist... så kommer det til at gå ud over Post Danmark"

perry_78

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2005 13:49:10
Svar/Indlæg:
1304/117
Da mit mor skulle sælge hendes gamle NEC e616, sendt hun den med efterkrav.

1 måned senere, stadig ingen penge. Efter alt muligt bøvl, fik vi at vide at POST DK "glemte" at opkræve penge fra manden som købt telefon.

Utroligt...

Stensgaard

Elitebruger
Tilføjet:
10-07-2005 14:19:25
Svar/Indlæg:
2620/327
Det lader til, at hvis man ikke kan blive til andet, kan man altid få job hos Postdanmark - det er da rart at vide :l

Whistler

Superbruger
Tilføjet:
11-07-2005 18:50:57
Svar/Indlæg:
207/0
Jamen så kan jeg da bare sige en ting.

"Ohh Nein" hvor GAMERE stinker

det er jo åbenlys at GAMERE stinker fordi det gør de bare
og så stinker de jo bare.

MED ANDRE ORD:
HVIS DU SKAL BRUGE DIN PAKKE SÅ MEGET SÅ FÅ DEN SENDT MED DHL, FEDEX ELLER EXPRESS MED POSTDK.

ELLERS VENT!.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 20:22:50
Svar/Indlæg:
687/9
problemet ligger jo lidt i at han faktisk fik sendt den ekspress med pdk :)

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 20:54:14
Svar/Indlæg:
3640/1231
#55 > Hvor var det du overså Postdk express henne? :00

ChrisCornell

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 22:51:43
Svar/Indlæg:
4338/142
LOL, min tråd lever endnu :D 1½ år gammel :e

Coctail

Elitebruger
Tilføjet:
11-07-2005 23:00:16
Svar/Indlæg:
2353/24

Er du ansat ved postDK? med den kommentar, eller er du bare har du bare en dårlig dag? (tænker også på din kommentar i tråden om tour de France)...

Og begrun lige dit svar anderledes end "det gør de bare", og nej, jeg er ikke gamer.

vicster

Superbruger
Tilføjet:
12-07-2005 20:46:32
Svar/Indlæg:
178/40
ARRRG! og jeg har idag sendt min eksterne maxtor hdd til RMA i irland.... omg vis den går i stykker så gør jeg...ja det gør jeg.........

de sagde at jeg ikke kunne få forsiktig på den aner ikke hvorfor....

amg amg amg :x :o

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
12-07-2005 22:16:55
Svar/Indlæg:
687/9
hvis din hdd skal til rma, kan det da være pisseligegyldig om den går mere i stykker, end den i forvejen er ? :)

vicster

Superbruger
Tilføjet:
13-07-2005 02:11:39
Svar/Indlæg:
178/40

nej ikke vis det står til maxtor... deres regler for RMA genstande er ekstreme... og vis der sker noget med dne på vejen til maxtor får jeg intet, plus oveni at jeg ikke kunne få den stemplet "forsigtig" = pdk dækker ikke en fløjtene fis af hvad der sker i hvert fald ikke de 2500 kr den kostede

Teresa

Moderator
Tilføjet:
13-07-2005 15:02:46
Svar/Indlæg:
2458/91
Vil bare lige sige:

Så længe priserne på forsendelser af pakker er så høje, kan man dælme også KRÆVE at der er orden i tingene. Man burde da ihvertfald i det mindste forlange at der ikke bliver "smidt" rundt med de pakker man sender....

Har lige købt nye ram. Efter nogle dages forgæves forsøg på at få dem til at fungere sammen med mine nuværende ram, valgte jeg at sende dem tilbage, vel vidende om at jeg ikke kunne få refunderet gebyr og forsendelsesomkostninger fra forretningen.
jeg betalte i alt, da jeg modtog rammene 409 kr.... minus gebyrer og porto blev beløbet jeg skulle have refunderet ca. 300 kr.

da jeg gik på postkontoret og ville sende pakken bl.a. som "forsigtig" og anbefalet blev det:

158 kr....... HVAD F****** ..... det er godt nok en høj pris for at undgå at der bliver kastet rundt med pakken....

Jeg gik bandende og svovlende ud af postkontoret den dag, med pakken under armen.... jeg nægter at betale den pris.... jeg vil kunne få mere for rammene hvis jeg sælger dem over nettet.....

ærgeligt at man går fra 409 kr til ca. 140 kr, bare p.g.a. gebyrer og andet shit, når pakken ikke vejer mere en en ris-kiks....

x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x( x(

mr.don

Elitebruger
Tilføjet:
14-07-2005 01:43:11
Svar/Indlæg:
1762/36
Det er jo ikke svært at pakke ram forsvarligt ind, en gammel skokasse, noget bobleplads og en gratis-avis er alt man skal bruge...
Så kan de også tillade spille lidt fodbold med den derinde på postkontoret :00 ...
Ved at databutikken.com gør er lige så stort nummer ud af pakke ram-stænger ordenligt ind...

10-4

Overclocker
Tilføjet:
18-07-2005 16:24:12
Svar/Indlæg:
187/35
6# var du rasende?

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 17:48:36
Svar/Indlæg:
4033/364
øh scanningproceduren for express er ikke anderledes end alm. pakker, kun den sidste scanning hvor den afleveres...

har aldrig set RAM sendt som forsigtig pakke.. bare send det som alm. pakke - forresten siger købeloven også at forbrugeren skal holdes skadefri - og du kan jo dokumentere dine omkostninger til fragt, ergo skal forretningen også dække det hvis produktet er defekt..

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-07-2005 17:57:07
Svar/Indlæg:
2458/91
ja.... men der står udtrykkeligt på forhandleren hjemmeside at det SKAL sendes som "forsigtig pakk" og da jeg snakkede med dem, sagde de at de ikke ville tage imod den, hvis den ikke var sendt sådan... og det kan også være ligemeget nu, de 14 dage er overskredet.... men tak for svaret ellers... :e

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 19:51:30
Svar/Indlæg:
687/9
#67 jamen så må du jo bare lade være med at benytte postDK... er efterhånden ved at være træt af folks hylen og piven over alting....

hvis du syntes 150 er dyrt for at få sendt dit lort som "forsigtig" så må du jo bare sætte dig ind i din dytbil og ned på nærmeste fragtcentral.....

Desuden syntes jeg det er lidt fail, indirekte, at give postDK skylden for at en hw-biks kræver du sender noget som "forsigtig", men det er måske bare mig der har det sådan ?

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-07-2005 20:22:59
Svar/Indlæg:
2458/91
#68.

der stod på forhandlerens hjemmeside, at den skulle sendes med postdanmark, så jeg havde ikke det store valg.....

og nej... jeg brokker mig bare over de høje priser.... men jeg er sikker på at forhandleren er klar over disse priser, udnytter muligheden og håber derfor på at han kan score nogle ekstra gysser, fordi folk bliver så forargede og ikke syntes det kan betale sig at sende det tilbage... (hvis det altså koster under 600 kr)...

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 20:30:11
Svar/Indlæg:
687/9
syntes du godt nok priserne er så høje ? jeg kan sende en pakke herfra og til kbh (godt 450km) for 49.-

omvendt kunne jeg forsøge selv at transportere den i bil.... der ville jeg ca nå 60km af vejen... forudsat jeg kørte pænt..

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-07-2005 20:48:35
Svar/Indlæg:
2458/91
postdanmark er faktisk lige blevet kåret som den virksomhed, der får flest klager....... over priserne og gebyrer... sååååh, jeg er nok ikke den eneste der er utilfreds......

Det er jo så også lidt noget andet når man selv kører.... det kunne være at hvis du samlede samtlige breve fra dit område af, der skulle kbh, og tog halvdelen af hvad postdanmark tager, så skal du se hvor pengene ville strømme ind..... så ville du nok komme noget længere....

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 21:00:32
Svar/Indlæg:
687/9
link da lige til den kåring.. kunne da være spændende læsning :)

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-07-2005 21:08:22
Svar/Indlæg:
2458/91
bestemt.... jeg skal lige kigge efter den... jeg tror det var "kontant"-programmet jeg hørte det.....

@ngler

Redaktør
Tilføjet:
18-07-2005 21:21:00
Svar/Indlæg:
4033/364
hehe - well de er ikke de billigste , men de andre konkurrenter er ikke bedre.. og jeg har selv haft en del balade med flere af dem (en af dem afleverede en HD til en tilfældig på min arbejdsplads, selvom han havde fået af vide netop hvem han skulle aflevere den til, hvis jeg ikke var der.. bare ærgeligt at der er lidt over 100 ansatte på min arbejdsplads.. fandt heldigvis pakken dagen efter).. en anden historie er at selvom jeg var hjemme hele dagen og sad næsten foran døren (på 2. sal) så fik jeg ikke pakken - men så måtte jeg da bare cykle de 30-40km for at hente den - de var da kolde, ellers måtte jeg vente 10 dage)

#73 - well de skal betale fragten hvis de vil undersøge den..

Teresa

Moderator
Tilføjet:
18-07-2005 21:33:14
Svar/Indlæg:
2458/91
nå men anyway... jeg fandt et link til udsendelsen....

dem der vil se afsnittet omkring klager til postdanmark skal klikke på "se udsendelsen" under 14. juni 2005....

udsendelsen er jo lidt lang, men "kåringen af postdanmark ligger ca. 1/5 henne i udsendelsen.... (sammen med TDC)

http://www.dr.dk/nyheder/tv/Ko...

B@NG

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 21:40:00
Svar/Indlæg:
3640/1231
Jamen priserne ER for høje.

Jeg skal betale 180,- danske dollars for at sende en HD til RMA hos Maxtor i Irland, men skal kun betale 3 euro for at få mine RAM tilsendt fra memoryupgrade i Irland...

Alle laver fejl, men nogle gange er der bare ikke plads til fejl.
Når postdk er bekendt at opkræve et express gebyr, for en pakke som skal ud en lørdag, så nytter det sq ikke noget at den kommer om mandagen.
De tager et ansvar på deres skulder (en pengemaskine), så skal de også kunne leve op til det. Det mener jeg absolut ikke de kan.

nAlen

Elitebruger
Tilføjet:
18-07-2005 23:55:40
Svar/Indlæg:
687/9
#76 dit express-eventyr vil jeg slet ik kommentere på for der har du da 100% ret..

Jeg syntes bare folk har det med at fokusere på alt det negative angående postDK.....

og nu vil jeg sku se kontant Teresa :)