-> #19
Flot betragtning... :)
-> #0
Nu tager jeg lige: "Er ikke skribent, men privatperson"-hatten på.
Jeg kan til dels forstå dig. Det må også være træls for en ny, at komme her og blive mødt med: "Søg da selv!" og "google's your friend", men så er du altså også nødt til at se det fra den anden side:
Hvor mange gang tror du ikke at der er oprettet tråde med: "Hvordan overclocker jeg?", "Jeg ved ikke noget om min computer, men kan jeg oc den?", "Hvilket grafikkort er bedst?", "Hva' er sejest? Amd eller Intel?", "Hva' er et softmod?", "Hva' er et hardmod?", "Hvilket bundkort er bedst af disse to?" osv. osv. osv.
Jeg kan godt forså nogle af dem, men det er efterhånden blevet sådan, at "nytilkommere" ikke rigtig gider at finde noget info selv. Nogle regner nærmest med at vi kender svaret på forhånd ud fra: "Jeg har fået en computer i konfirmationsgave, kan jeg overclocke den?". Så er man af og til henstillet til at sige: "Fortæl lidt mere!", "Se en guide".
Når folk så også efterlyser det bedste grafikkort, så er det som om de slår hjernen på tomgang. "Hvilket grafikkort er bedst? ATi Radeon 9800XT eller FX5950? - Jeg har læst 1.000-vis af tests, men kan ikke rigtig finde ud af det" -> Er "folk" virkelig blevet så dummme, at de ikke selv kan regne den ud? ?:( Det burde da være åbenlyst for enhver, at når svaret ikke lige er at finde må det da være netop fordi, at der ikke er noget endegyldigt svar. Men folk regner med at få det gyldne skind foræret uden selv at skulle gøre noget for det. At folk læser tests bevares... men læser de ikke konklusionerne?!
Det mest latterlige spørgsmål: "Hvad er bedst? Amd eller Intel?" -> Hvor pokker hører det hjemme? Intel er det ældste af de to firmaer ja, man for pokker da. De har sgu da været til så længe de fleste af os kan huske. Spørgsmålet har ALTID været der, og tror "I" ikke at der er mindst éen, kunne det ikke tænkes? - At der bare var éen før jer, der havde stillet det selvsamme spørgsmål?
Når folk så skruer tudefjæs på: "Jamen :( Min tråd bliver ikke taget alvorligt!" Prøv da at tjekke et forum hvor der bliver skrevet SÅ mange indlæg og SÅ mange svar... kunne det ikke tænkes at der findes andre som evt. har det samme problem?! Læg mærke til at det kun er "gengangere" der bliver taget "useriøse". "Nye" spørgsmål, hvor man virkelig skal sætte de små grå i svingninger, bliver i dén grad taget seriøs...
Jeg kan for så vidt godt forstå dig #0, det må da også være træls, at komme her som ny og føle sig rigtig dum og newbie... Men hør her: Vi har ALLE sammen været newbies. At der så er nogle som bare generelt ikke kan finde ud af at mænge sig er jo deres problem, men de fleste af "os" er her altså for at være her, "hænge" ud. "Snakke" sammen og ikke mindst hjælpe hinanden hvis der er en som har et problem. At vi så en enkelt gang imellem opretter en virkelig "stener-tråd" syn's jeg bare er på sin plads da vi også skal have en lille smule useriøsitet. Ellers går forummet til i paragrafryttere og emsige kællinger. Det er der ikke nogen der er tjent med. Vi er Danmarks bedste hardwareforum, og der skal være plads til alle. Også dem der gerne vil have lidt sjov, og dem der gerne vil være seriøse. Når en tråd bliver useriøs, er det ofte fordi, at det er blevet "vurderet" at ham der stillede spørgsmålet fik sit svar, eller fordi at svaret findes et sted i forummet.
Jeg var ved at rykke store totter hår af mit hoved på et tidspunkt, hvor vor vi havde nok 10-15 tråde i røven af hinanden om det samme spørgsmål: "Hva' er bedst? Max3 eller bare et alm. IC7?" og "Hva' er bedst? En 2,4'er eller en 2,6'er?" og "Hva' er den bedste stepping? Malaysia eller Costa Rica?" - Og man bliver fandme åndssvag oveni, når folk ikke gider at tjekke forummet. Vel vidende om at "Malaysia" og "Costa Rica" IKKE er steppings, men blot locations, hvor de forsk. cpu'er er blevet fremstillet.
Når alt dette er sagt, så skal I vide, at jeg stadigvæk anser oc.dk for ét af de bedste hardware-sites ever. Jeg mener netop, at fordi at der bliver oprettet den "slags" tråde, så er det fordi at folk færdes her, og føler sig "hjemme" og velkomne. Så'n skal også bare være. Der skal være plads til alle... også dem med plads til et smil på læben ;)
Forresten: Den tråd du linker til, var ment som en "taber"-tråd, så jeg forstår ikke hvorfor den kom på? Hva' så med "APG" - tråden? Eller "PC-doktor"-trådene? Skal de også ud?`
Vi skal også kunne have lidt sjov i forum... ;)